ریحان گراف

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

همان طور که می دانید اپلیکیشن ها به سه شکل توسط توسعه دهندگان منتشر می شوند: رایگان، پولی و رایگان با صیقلی درون برنامه ای. حتما برایتان پیش آمده است که با دیدن اپلیکیشنی به عطش بیایید و عزیمت داشته باشید که آن را نصب کنید؛ اما ناگهان دانا پولی بودن آن شوید. همه ما این امتحان را داشته ایم. در این مواقع معمولا خواه قید استفاده از آن را می زنیم یا به متعاقب نسخه کرک شده آن می گردیم. البته نسخه بلدرچین شده هم شعر های خاص خودش را دارد و حتی می تواند آسیب جدی به گوشی شما وارد درنگ.مقاله های مرتبطرفع دشوار گوگل پلی در ایران و دانلود اپلیکیشن های دارای محدودیت

اما گاهی همین اپلیکیشن های پولی بخاطر مدت محدودی رایگان می شوند و ما می توانیم با انتصاب آن ها و افزودن به سیاهه اپ های خود، داخل آینده هم به آن ها دسترسی داشته باشیم. درواقع، توسعه دهندگان بخاطر افزایش تعداد مخاطبان خود، هرازگاهی اپلیکیشن هایشان را بوسیله رایگان ارائه می کنند؛ بنابراین، اندرز ی ما این است که حتما اپلیکیشن های پولی رایگان شده را یک بار دانلود کنید تا بوسیله سیاهه اپ های شما اضافه شوند. بعدا می توانید هر زمانی که خواست داشتید، از آن ها استفاده کنید.

با زومیت همراه باشید تا اپلیکیشن های پولی رایگان شده امروز را معرفی کنیم.

ورزش Mystery of Fortune 2



بازی Mystery of Fortune 2 هشتمین قسمت از بازی Fortune Chronicle Episodes است. در این بازی باید سیاه چاله ها را با سپاه خود تسخیر کنید و دشمنان خود را از پا درآورید. این بازی بیشتر از ۲۰ هزار کاربر فعال فقط در پلتفرم اندروید دارد و با وارسی بازخوردهای کاربران می نبوغ گمان زد که ورزش اعتیادآوری به شمار می رود. در این بازی ۳۵ شخصیت پا بر جا و ۲۵ نوع یونیت وجود دارد که می توانید باتوجه به استراتژی خود آن ها را انتخاب کنید و به کار بگیرید. درطول بازی باید بوسیله ۱۴ منطقه سفر کنید و درمجموع ۸۵ سیاه چاله را فتح کنید.

اپلیکیشن Numberwiz



اپلیکیشن Numberwiz یک اپلیکیشن پولی رایگان شده ی اندروید است که مفت مهندسان، برنامه نویس ها و افرادی است که محاسبات ریاضی یدکی ارتکاب می دهند. این برنامه، بانک اطلاعاتی کاملی درباره ی اعداد دارد. هر عددی را که در آن وارد کنید تمام اطلاعات مربوط به آن را نمایش می دهد. از جمله اطلاعات نمایش داده شده می نبوغ به: نسب ی عدد، ریشه ی دوم عدد، لب ی سوم عدد، فاکتوریل، ائتلاف و تجزیه، تجزیه ی اعداد طبیعی، تبدیل اعداد به باینری، مایه اعداد پایه ۱۶ و... رمز کرد. همچنین، دستور کار ی Numberwiz توانایی محاسبه ی مشتق و انتگرال را نیز دارد و نسبت های مثلثاتی یک مغز را نیز می تواند داخل کسری از حین عرضه دهد. اگر تو حفظیات دشواری دارید و درعین حال با محاسبات ریاضی زیادی روبه رو می شوید، استفاده از اپلیکیشن Numberwiz سرعت شما را چندین موافق خواهد کرد.

مجموعه آیکون Hexadark



مجموعه آیکون ها به کاربران اندروید امکان می دهند درون رابط کاربری گوشی های خود تنوع ایجاد کنند و تجربه ی جدیدی برای خویشتن نما بزنند. کلکسیون آیکون Hexadark دارای بیش از ۵٬۰۰۰ آیکون مختلف است که همواره به تعداد آن تکثیر می شود. این مجموعه آیکون همچنین، بخاطر آیکون های بدون تم نیز آیکون طراحی کرده است تا بتوانید تم گوشی خود را یکپارچه کنید. علاوه پهلو انواع آیکون ها، داخل این برنامه کاربران به تصاویر پس بنیان ی HD نیز دسترسی دارند. گذشته از تمام امکانات ارائه شده در این برنامه، کاربران قادر خواهند بود که آیکون های عام نیز درخواست و در به روزرسانی های بعدی آن را گرفتن کنند. برای استفاده از این مجموعه آیکون باید از لانچری استعمال کنید که امکان تعویض آیکون های جهیز عامل را داشته باشد؛ مانند Nova Launcher.

کلکسیون آیکون Diamond



این کلکسیون دارای متجاوز از ۵٬۰۰۰ آیکون متنوع است و همچنان به این تعداد افزودن می شود. آیکون های این کلکسیون با الهام از الماس و با صراحت تمثال ۱۹۲×۱۹۲ طراحی شده اند تا در گوشی هایی با نمایشگر باکیفیت نیز ظرافت داشته باشند. سایر ویژگی های این مجموعه آیکون محتوی دسترسی به حدود ۴۰ تمثال پس اساس ی HD و امکان التماس آیکون عام می شود. برای استعمال از این مجموعه آیکون باید از لانچری کاربرد کنید که امکان تعویض آیکون های جهیز عامل را داشته باشد؛ شبیه Nova Launcher.

اپلیکیشن 80s Music Radio Pro



یک رادیوی طولانی که امکان گوش دادن آهنگ های دهه ی ۱۹۸۰ میلادی را بدون تبلیغات بخاطر کاربر فراهم می کند. این اپلیکیشن یک رادیوی اینترنتی است و سبک های مختلف موسیقی را پوشش می دهد. رله های مختلف رادیویی داخل این اپلیکیشن حاضر شده است و کاربر می تواند از بین این ایستگاه ها هرکدام را که می خواهد برگزینی نرم.

اپلیکیشن Home Workouts Gym Pro



این اپلیکیشن دستور کار ای بخاطر تمرین جسمی در خانه است. این روز ها که بوسیله سبب همه گیری ویروس کووید ۱۹ اکثر افراد باید زمان بیشتری را در خانه بگذرانند و دسترسی به مجتمع های ورزشی زیاد محدود شده، یکی از بهترین اسلوب ها بخاطر حفظ کردن سلامت جسمی، تحرک و ورزش در منزل است. این اپلیکیشن، برنامه ی تخصصی ورزشی از گرم کردن گرفته تا حرکات تخصصی را بوسیله شما آموزش می دهد و مانند یک مربی حرفه ای شما را مادون نظر خواهد داشت.

سایر ویژگی های دستور کار دربرگیرنده پناد وزنی، یادآوری برای ارتکاب بازی و ایجاد عادت روزانه، آموزش حرکات ازطریق انیمیشن، نمایش ی برنامه ی غذایی برای کاهش وزن خواه ساخت ماهیچه و… می شود. این اپلیکیشن تک تأیید متخصص های ترتیب پیکر قرار گرفته است؛ ولی ناگفته نماند پیشنهاد ما این است که حتما این اپلیکیشن، زیرنظر یک مربی فنی استعمال شود تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

اپلیکیشن Prepositions Test
استارلینک، ابرمنظومه ی متشکل از صدها اینترنت ماهواره ای که شرکت هوافضای اسپیس ایکس پرتاب کرده، با درخشندگی بیش از قطع در آسمان برای ستاره شناسان دردسرساز بوده است. استارلینک که قرار است درنهایت دربردارنده ی ولایت ها هزار فضاپیمای ارائه دهنده ی اینترنت پرسرعت برای کل زمین باشد، بخاطر علاقه مندان به نجوم تأثیری ناگوار دارد: ماهواره ها در شبانگاه به بخشی نور خورشید را بازتاب می دهند که خیر تنها با تلکسوپ های بیش حساس، بلکه با چشم غیرمسلح نیز بوسیله وضوح مشاهده پذیر هستند. روشنایی ماهواره ها زمانی عالی است که آن ها پس از پرتاب همچون قطاری طویل در ادامه آسمان به لول درمی آیند.

از زمان پرتاب اولیه گروه ی ۶۰تایی ماهواره های استارلینک درون مه ۲۰۱۹ (خرداد ۹۸)، ۶۵۵ ماهواره ی بیشتر به داخل مدار فرستاده شده و مشاهدات ستاره شناس بیش ازپیش تحت تأثیر صبر خمود است. هر مأموریت استارلینک متصل حاوی تقریبا ۶۰ ماهواره است و از ماه ژانویه تاکنون، هر ماهه یک یا دو قسمت قسمت کردن از آن ها پرتاب می شود. آخرین پرتاب که حامل دسته ی دوازدهم بود، در سوم سپتامبر (۱۳ شهریور) انجام شد.

درنهایت در ماه آگوست، پس از متجاوز از یک سال شکایت جامعه ی علمی و تلاش ها برای کنترل خسارت ازسوی اسپیس ایکس، بن ملی علوم (NSF) و سندیکا نجوم آمریکا (AAS) گزارشی را از شرایط موجود منتشر کردند که نتیجه ی بحث و گفت وگو بین بیش از ۲۵۰ فنی داخل کارگاه منظومه های ماهواره ای مجازی ۱ (SATCON1) درابتدای تابستان امسال حیات. کمال مطلوب این کارگاه، تهیه ی پیشنهادهایی برای ستاره شناسان و صاحبان منظومه های ماهواره ای به منظور به حداقل رساندن اختلالات آتی بود.

فعلا بسیاری از هنرپیشه شناسان صرفا می توانند امیدوار بوسیله بهبود شرایط باشند. هرچند ماهواره های اسپیس ایکس برای مشاهدات ستاره شناس دشوار ساز بوده اند، به نقل از مردیت راولز، هنرمند شناس درون دانشگاه واشنگتن، این باهم اتحاد کردن نمی خواهد درون جریان فعالیت ستاره شناسان اختلال ایجاد نرم. راولز با رصدخانه ی دردست ساخت ورا روبین در شیلی همکاری می درنگ. قضیه مدلل تصاویر پانارومای این تلسکوپ از کل آسمان بوسیله پرده برداری از ماهیت ماده تاریک و کارمایه تاریک، وقوف موارد بی شمار از پدیده های اخترفیزیکی گذرا و نقشه برداری از سیارک های تهدیدزا برای زمین کمک خواهد کرد. بااین حال، اهداف یادشده تو صورتی محقق خواهند شد که منظومه های ماهواره ای، فعالیت نکته سنج تلسکوپ را مختل نکنند.

تلاش های اولیه ی اسپیس ایکس برای کاهش تأثیر فضاپیماهای درخشان محتوی پرتاب نسخه ای آزمایشی از ماهواره ای به نام دارک ست (DarkSat) درابتدای سال سیال حیات که از پوشش ضدانعکاس بهره می سرما. مشاهدات سماوی اخیر از دارک ست در مدار علامت قسط که درخشش این نسخه، شقه ماهواره های معیار استارلینک است. این فرمان هرچند پیشرفتی بزرگ محسوب می شود، به نقل از متخصصان همچنان با آنچه ستاره شناسان احتیاج دارند، بور ای متجاوز دارد.

جرمی ترگلون رید، هنرمند شناس در دانشگاه آنتوفاگاستا تو شیلی و عضو تیم مسئول تخمین ماهواره ی آزمایشی اسپیس ایکس، دارک ست را به عنوان پیروزی تلفی نمی کند؛ اما درعوض آن را گامی کم قیمت در دست خط صحیح می داند. این آویشن با مصرف از تلسکوپی ۰/۶ متری در رصدخانه ی کوئیراما در شیلی، دارک ست را با نسخه ی معمولی ماهواره ی استارلینک مقایسه کرد و دریافت که هرچند پوشش ضدانعکاس این ماهواره، آن را بخاطر چشم غیرمسلح نامرئی می کند، دارک ست همچنان بخاطر اجتناب از اختلال با رصدخانه ی روبین و دیگر تلسکوپ های بزرگ، زیاد از اندازه درخشان است.



خطوط بوسیله جامانده از ماهواره های استارلینک که تلسکوپ چهارمتری ویکتور بلانکو در رصدخانه اینترآمریکن سرو تولولو تو شیلی در سال ۲۰۱۹ رصد کرد

به گفته ی جاناتان مک داول، پژوهشگر داخل مرکز اخترفیزیک دانشگاه هاروارد و مؤسسه ی اسمیتسونین که شبیه سازی های رایانه ای را برای بررسی تأثیرات ابرمنظومه ها به خشکی امدن مشاهدات ستاره شناس ایفا می کند، نتایج نشان داد که دارک ست اساسا آینده ای ندارد، با این اوصاف او می گوید جستار و بررسی تیم ترگلون رید گامی مهم به حساب می آید. او گفت «این بررسی ازآنجا که یکی از نخستین پژوهش های رصدی درخورتوجه درباره ی ماهواره های استارلینک است، اهمیت زیادی دارد.» مک داول هشدار می دهد که اگر پرتاب ماهواره ها بدول حل مشکل درخشندگی آن ها تداوم یابد، تأثیرات بر آسمان شب چشمگیر خواهد وجود.

تو بلندمدت، راولز نگران است که با رواج هرچه بیشتر منظومه های ماهواره ای، مشارکت های آتی ممکن است آن ها را بدون اصلاح با هنرپیشه شناسان پرتاب کنند. او می گوید «این اتفاق خطاهای سیستماتیک فراوانی خلق کردن می کند و به نوعی آشفتگی تبدیل می شود.»

اسپیس ایکس امیدوار است که درنهایت ۱۲ هزار ماهواره ی استارلینک را بوسیله آسمان بفرستد. این انبازی سال گذشته منتظر صدور مجوز بخاطر قراردادن ۳۰ هزار ماهواره ی بیشتر شد. با درنظرگرفتن این حجم از ماهواره و همچنین پروژه ی کویپر آمازون که درصدد پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره است و منظومه ی احتمالا دوهزارتایی وان وب، شرکتی ورشکسته که به تری به تصاحب اقبال بریتانیا درآمد، معضل منظومه های ماهواره ای بوسیله مراتب بزرگ برنده خواهد شد.

هرچند تکنیک های آزمایش شده برای کاهش بازتاب پرتو با دارک ست، راهکاری کافی محسوب نمی شوند، اسپیس ایکس به کشف کردن دیگر روش ها برای کاهش درخشندگی ماهواره های آتی استارلینک ادامه داده است. وایزرست (VisorSat) تلاش دوم این شرکت درجهت پیچیده کردن ماهواره ها، از آفتابگیری مشکی برای کاهش بازتاب تلالو استفاده می کند. نخستین فضاپیما با این طراحی در ثالث جون (۱۴ خرداد) پرتاب شد. هنرپیشه شناسان امیدوار هستند که به محض ازسرگیری مشاهدات نجومی که به برهان دنیاگیری ویروس کرونا تعطیل شده است، وایزرست را رصد و آن را با دارک ست مقایسه کنند.مقاله های مرتبط:استارلینک ؛ هرآنچه درباره اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس باید بدانیدچرا اخترشناسان سراسیمه تأثیر ماهواره های استارلینک اسپیس ایکس به خشکی امدن آسمان شب هستند؟

با وجود آنکه هنوز هیچ مشاهده ای جزئی از وایزرست انجام نشده، اسپیس ایکس ظاهرا مصمم به بوسیله کارگیری این مدل سازی تازه است. طولانی ماهواره های دو دسته ی اخیر استارلینک که تو تابستان امسال پرتاب شدند، از جنس وایزرست بودند و هرکدام آفتابگیر اختصاصی خود را حمل می کردند.

اخترشناسان هنوز تامین نیستند که قاعده های پیچیده سازی همانند دارک ست و وایزرست، راهکار نهایی خواهند حیات یا نه. از بین ۱۰ توصیه ی ذکرشده در گزارش کارگاه هنری SATCON1، تنها درون یک مورد از صاحبان ماهواره ها خواسته می شود از تکنیک های مرموز سازی استفاده کنند. دیگر موارد پیشنهاد می کنند که ماهواره ها در مدارهای پایین مرطوب از ۶۰۰ کیلومتر استوار شوند تا درخشندگی شبانگاهی آن ها به حداقل رسد، جهت گیری ماهواره ها در فضا کنترل شود تا نور خورشید کمتر را منعکس کنند، روش هایی برای حذف پی ماهواره ها از مشاهدات نجومی ساختن شود و اطلاعات مداری پایگاه دردسترس قرار گیرد تا ستاره شناسان بتوانند از تیر گیری تلسکوپ به جانب آن ها اجتناب کنند.

با ترکیب رویکردهای اشاره شده در گزارش، اشتیاق می رود که بتوان دشوار را مدیریت کرد. بااین حال، نمود ابرمنظومه های ماهواره ای امکان پذیر است کاستن نظر هنرپیشه شناسان از آسمان شب را درون آینده اجتناب ناپذیر کند.

ترگلون رید فعلا به واسطه ی این حقیقت که اسپیس ایکس شاق را جدی گرفته، آسوده تفکر است.  او می گوید «تاسیس دارک ست و وایزرست جدید نشان می دهد که استارلینک متعهد به کاهش تأثیر ماهواره هایش هم برای هنرمند شناسان و هم علاقه مندان آماتور نجوم است.» پاتریک مک کارتی، مدیر آزمایشگاه تحقیقات ستاره شناسی نوری و فروسرخ در بنیاد ملی علوم آمریکا که داخل تمهید ی گزارش SATCON1 همکاری کرده است، روح شرکت در این کارگاه و تمهید ی گزارش بوسیله دنبال برگزاری آن را نویدبخش می داند. او امیدوار است که همدستی و روح شرکت بین هنرمند شناسان و صاحبان ماهواره های تجاری در آینده گسترده و پربار شود.

در کارگاه بعدی با صیت SATCON2 که قرار است در اوایل تا میانه ی ۲۰۲۱ برگزار شود، درباره ی حل وفصل سیاست ها و مقررات بحث خواهد شد. باتوجه به آنکه در این فاصله، صدها ماهواره پرتاب خواهد شد، راولز پهلو فوریت و اهمیت معضل تأکید می کند. او می گوید «این مسئله صرفا قرار است سرعت بیشتری بگیرد و اثراتش بلندمدت باشد. پرسش این است که می خواهید نوه هایتان نظاره گر چه آسمانی باشند؟»بیشتر بخوانید:شناسایی فسفین در زهره؛ هرآنچه باید درباره کشف نشانه احتمالی حیات در سیاره همسایه بدانیدجستجوی دانشمندان برای یافتن وجود فرازمینی هوشمند بی نتیجه ماندگفتگو با انوشه انصاری، نخستین فضانورد ایرانی؛ چرا همگی باید زمین را از محیط ببینند؟ستاره شناسان چگونه دیدگاه ما را درباره کیهان تحول دادند؟استارلینک ؛ هرآنچه درباره اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس باید بدانید
مایکروسافت چند روز پیش در گزارشی ادعا کرد هکرهای متعلق به روسیه، چروک و ایران مشغول مرام قراردادن افراد حقیقی و نهادهایی هستند که با کمپین های انتخاباتی دونالد ترامپ وجو بایدن در ارتباط هستند و می خواهند بدین قاعده در انتخابات بزرگواری جمهوری ایالات متحده، دخالت کنند. گزارش موردبحث مایکروسافت توقع کرد اکثر حملات سایبری خبر شده، ناموفق بوده اند، بااین حال تو مواقعی نیز این حملات با توفیق به اتمام رسیده است. مایکروسافت می گوید درحال همکاری با افراد و نهادهایی است که موردهدف هکرها قرار گرفته اند. این شرکت فعلا نام افراد و نهادهایی را که از این اتفاقات متأثر شده اند اخبار نکرده است. 

مایکروسافت توقع می کند یک قسمت قسمت کردن هکر نامدار روسی که با صیت های مختلف نظیر Fancy Bear و Strontium و APT28 شناخته می شود و پیش تر توانسته در سال ۲۰۱۶ با موفقیت کمپین انتخاباتیهیلاری کلینتون را کمال مطلوب صبر دهد، وهله دیگر بوسیله بازار بازگشته است و به دنبال اهداف جدید داخل انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا می گردد. مایکروسافت نام گروه هکر ایرانی را APT35 اعلام می کند

دونالد ترامپ تو عهد برگزاری کمپین های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ (یعنی همان زمانی که به شدت با کلینتون مبتلا رقابت پهلو سر اربابی جمهوری بود) تماس دولت روسیه به هکرهایی که سراغ کمپین کلینتون رفته بودند را «ناچیز» دانست. رسانه ی ورج می نویسد گزارش های جدید مدال می دهند دونالد ترامپ بوسیله شکلی فعالانه گزارش های سیستم اطلاعاتی ایالات متحده با محوریت امکان خطرسازبودن هکرهای روسی بخاطر انتخابات آمریکا را سرکوب کرده است.

مایکروسافت در گزارش خود می نویسد قسمت قسمت کردن هکری Strontium درمجموع بیش از ۲۰۰ خلقت مربوط به انتخابات را هدف صبر داده که از بین آن ها می توانیم بوسیله برخی مشاوران سیاسی اشاره کنیم که برای هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات کار می کنند. طبق گفته ی مایکروسافت، گروه هکری یادشده نیز اندیشکده هایی نظیرصندوق مارشال آلمانِ ایالات متحده ی آمریکا را شعار قرار داده است. به خشکی امدن اساس گزارشی که رسانه ی رویترز منتشر کرده، دسته هکری Strontium درکنار این ها، شرکتی با اشتهار SKDKnickerbocker را که درون حوزه ی تعیین استراتژی برای کمپین ها فعالیت می کند را هدف فراغت داده است . رویترز توقع می بطی ء که این همکاری مبتلا باهم اتحاد کردن با بایدن و دیگر دموکرات های برجسته است.

کمپین انتخاباتی جو بایدن در گفت و گو با رویترز رسما تأیید کرد که می داند گروهی خارجی در جدیت بوده است تا ایمیل های غیرکمپینی متعلق به افرادی را که در کمپین انتخاباتی فعالیت می کنند، بوسیله دست بیاوردند ولی در این بنیان ناموفق بوده است. رویترز می گوید مایکروسافت، کمپین جو بایدن را از این حمله ی سایبری آگاه کرده است.

درکنار حملات سایبری اداره دهی شده در روسیه، مایکروسافت گفت هکرهای متعلق بوسیله چروک تکاپو کرده اند افرادی که پست های عمده دراختیار داشته و با با انتخابات پیش رو ارتباطاتی دارند را نیز موردهدف صبر دهند. از جمله این افراد می توانیم بوسیله افراد فراهم تو کمپین های انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ رمز کنیم. مایکروسافت در ادامه ی گزارش خویشتن حمله ی هکرهای ایرانی را به کمپین های انتخاباتی مطرح می یواش و می گوید هکرهای ایرانی تو تلاش بوده اند حساب های کاربری شخصیِ افرادی را که برای کمپین انتخاباتی، با دونالد ترامپ وفاق دارند کمال مطلوب قرار دهند.  ایران: برای ما اساسی زدودن که چه کسی در قصر سفید ریاست می کند

مایکروسافت می گوید گروه هکر چینی با نام Zirconium خواه APT31 توانسته با موفقیت ۱۵۰ نفر را شعار قرار دهد. همچنین تو گزارش مایکروسافت، نام گروه هکر ایرانی، Phosphorous یا APT35 اعلام می شود. مایکروسافت ادعا می کند گروه هکر ایرانی APT35 ظاهرا نسبت به دسته چینی به موفقیت کمتری دست معین کرده. مایکروسافت با تشریح جزئیات ماجرا می گوید گروه ایرانی موردبحث تلاش کرده متوجه شمار کاربری مقامات رسمی و دونالد ترامپ شود و در این کار ناموفق بوده است. مایکروسافت در گزارش خویشتن نوشت اطلاعاتی که برملا می نرم نشان می دهد دسته های هکری خارجی مجاهدت های خودشان را برای دخالت در انتخابات آمریکا بیشتر کرده اند. 

در پی مطرح شدن این ادعاها توسط مایکروسافت، وزارت امور خارجه ی ایران اعلام کرد این گفته ها حقیقت ندارند. سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد برای تهران اساسی نیست که چه شخصی در کاخ سفید به نشانی رئیس جمهور مشغول به فرمان باشد، بلکه «پای بندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم های بین المللی و دست برج حمل از دخالت در کشورهای دیگر و ایفا به تعهدات خود» بیشترین ابهت را دارد.

سعید خطیب زاده در مصاحبه ای که با رسانه ی CNN انجام انصاف به دخالت های ایالات متحده داخل انتخابات کشورهای دیگر ازجمله ایران رمز کرد و گفت آمریکا «داخل مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند». همچنین بنابه نوشته ی ایسنا، مقام های اطلاعاتی ایالات متحده اعلام کردند که هیچ مدرکی درباره ی نفوذ فاش نکرده اند. بیشتر بخوانید:امکان فیلتر فوری سایت های قمار و شرط بندی فراهم شدکیبورد SwiftKey مایکروسافت با دو قابلیت جدید آپدیت شدچرا ارشاد با بازرسی صداوسیما بر شبکه ارائه خانگی مخالف است؟همه گیری ویروس کرونا درون ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲۱ شهریور ۹۹]احتمالا حمله ی Raccoon به هکرها اجازه شکستن رمزنگاری TLS را می دهد
در نگاه اول، شاید اینترنت کوانتومی موضوعی علمی تخیلی به رویت برسد؛ اما ساخت شبکه های کوانتومی یکی از بلندپروازی های مهم بسیاری از کشورهای جهان است. اخیرا وزارت دفاع ایالات متحده (DoE) استراتژی گام به دامنه خویشتن را بخاطر شکل پذیری رؤیای اینترنتی کوانتومی درون چند سال آینده رونمایی کرد. ایالات متحده به همراه اتحادیه ی اروپا و چروک به خشکی امدن سر توسعه ی ارتباطات کوانتومی هم چشمی می کنند. حال این سؤال مطرح می شود: اینترنت کوانتومی دقیقا چیست؟ چگونه فقره می کند؟ چه اهدافی خواهد داشت؟اینترنت کوانتومی چیست؟

اینترنت کوانتومی شبکه ای است که امکان مبادله ی اطلاعات بین وسیله های کوانتومی را با استفاده از قوانین عجیب مکانیک کوانتومی حاضر می یواش. ازنظر تئوری، اینترنت کوانتومی به قابلیت های بی سابقه ای دست خواهد یافت که امکان اجرای آن ها درون وب کنونی ناممکن است. درون دنیای کوانتومی، داده ها در شرایط کیوبیتی رمزنگاری می شوند. وضعیت های کیوبیتی را می توان در دستگاه های کوانتومی شبیه کامپیوتر یا پردازنده کوانتومی خلق کرد. بوسیله بیان ساده، اینترنت کوانتومی ارسال کیوبیت ها در شبکه ای متشکل از چند دستگاه کوانتومی است که ازنظر فیزیکی، افسون شده از یکدیگر هستند. کامل این ارتباطات به لطف خواص عجیب و انحصار بوسیله بی مانند وضعیت های کوانتومی محقق می شوند.

در نگاه اول، شاید اینترنت کوانتومی مانند اینترنت استاندارد به نظر برسد؛ ولی ارسال کیوبیت ها داخل کانالی کوانتومی به جای کانالی کلاسیک به معنی بهبود رفتار بیت ها در مقیاس کوچک نم یا وضعیت های کوانتومی است. ناگفته نماند قوانین فیزیک کوانتومی که راه انتقال داده در اینترنت کوانتومی را تعریف می کنند، هنوز کاملا آشنا نیستند. درواقع، می قابلیت گفت کاملا غریبه و حتی گاهی ماوراءالطبیعه به نظر می رسند. بنابراین، بخاطر درک اکوسیستم کوانتومی اینترنت ۲/۰، بهتر است هرآنچه درباره ی محاسبات کلاسیک می دانید، فراموش کنید؛ زیرا که اینترنت کوانتومی چندان نمی تواند مرورگرهای وب دلخواه شما را تداعی کند.اطلاعات عوض شدنی با کوانتوم

به نعوظ خلاصه، نمی توان اطلاعات زیادی را با اینترنت کوانتومی عوض کرد. بخاطر مثال، حداقل برای چند دهه ی آینده نباید انتظار برگزاری جلسات Zoom کوانتومی را داشته باشید. کیوبیت ها در مرکز ارتباطات کوانتومی فراغت دارند و از قوانین بنیادی مکانیک کوانتوم استفاده می کنند و رفتار آن ها با بیت های کلاسیک متجاوز متفاوت است.

بیت کلاسیک برای رمزنگاری داده ها، تنها تو یکی از دو حالت استراحت می گیرد. متین مانند کلید لامپ می تواند معقول یا محسوس و زنده خواه مرده و صفر یا یک باشد؛ اما کیوبیت ها اقدام متفاوتی دارند. درصورت برقرای شرایط ویژه، کیوبیت ها می توانند غم زمان در دو حالت صفر و یک استراحت بگیرند. چنین وضعیتی داخل دنیای کلاسیک وجود ندارد.

برای اندازه گیری عملکرد کیوبیت، باید یک حالت را به آن نسبت داد و اینجا است که تناقض بوسیله حیات می آید. کمیت گیری کیوبیت باعث می شود از وضعیت دوگانه بیرون شود و قرص شبیه بیت کلاسیک داخل حالت صفر یا یک فراغت بگیرد. بوسیله این پدیده برهم نهی گفته می شود که یکی از هسته های واقعی مکانیک کوانتوم است. گفتنی است نمی نبوغ از کیوبیت ها برای ارجاع داده های آشنایی شبیه ایمیل یا پیام های واتساپ کاربرد کرد؛ اما رفتار نادیده کیوبیت ها فرصت های مغتنمی در مبنا های دیگر مهیا خواهد کرد.ارتباطات ایمن کوانتومی

یکی از تقسیم های عجیب مرتبط با کیوبیت ها امنیت است. درون ارتباطات کلاسیک، اغلب داده ها ازطریق توزیع کلیدی مشترک برای گیرنده و فرستنده و سپس استعمال از مفتاح مشترک برای رمزنگاری پیام مصون می شوند. سپس، گیرنده می تواند از کلید برای رمزگشایی داده ها استفاده کند. پناه اغلب ارتباطات کلاسیک کنونی برپایه ی الگوریتم تولید کلید است. دسترسی بوسیله این مفتاح بخاطر هکرها مشکل است؛ ولی ناممکن نیست؛ به همین دلیل، پژوهشگران بوسیله دنبال کوانتومی سازی ارتباطات هستند. این مفهوم در مرکز بنیان ی بی سابقه امنیت سایبری به نام توزیع کلید کوانتومی (QKD) فراغت دارد.

تو روش QKD، دو طرف کمی از داده های کلاسیک را با کلید کریپتوگرافی به کیوبیت ها رمزنگاری می کنند. فرستنده کیوبیت ها را برای شخص دیگری ارسال و گیرنده هم برای دستیابی به مقادیر کلید کیوبیت ها را معادل گیری می بطی ء. اندازه گیری باعث فروپاشی وضعیت کیوبیت می شود؛ اما قرائت کردن مقدار در فرایند پیمانه گیری اهمیت زیادی دارد؛ درنتیجه کیوبیت بخاطر انتقال مقدار مفتاح به کاربرده می شود.

از همه مهم تیز با QKD به راحتی می توان استراق سمع شخص سومین را در طول انتقال کشف کرد؛ بمنظور زیاد فقط با نگاه کردن بوسیله کیوبیت ها می تواند باعث فروپاشی آن ها شود. اگر هکر از هر نقطه ای به کیوبیت ها نگاه کند، وضعیت کیوبیت ها بوسیله صورت خودکار تحول می کند. بد ین ترتیب، ردپایی از استراق سمع جاسوس به جا می ماند؛ به همین دلیل، رمزنگارها معمولا QKD را روشی کاملا ایمن می دانند.

چرا اینترنت کوانتومی؟

فناوری QKD هنوز داخل آغاز راه است. درحال حاضر، گونه مد پیدایش QKD ارسال کیوبیت ها برای گیرنده ازطریق کابل های فیبر نوری در مسیری یک طرفه را محتوی می شود؛ اما این کابل ها کارایی پروتکل را بوسیله طور چشمگیری محدود می کنند. کیوبیت ها در کابل های فیبر نوری، گم یا پراکنده می شوند؛ درنتیجه، به شدت در معرض خطا راحتی می گیرند و برای خلال مسافت های طولانی دچار بغرنج می شوند. آزمایش های فعلی بوسیله مجموعه ای از صدها کیلومتر فیبر نوری محدود هستند. برای حل این مشکل باید واکنش کوانتومی دیگر به نام بی نظم تنیدگی بین دو دستگاه را گشایش داد.

وقتی دو کیوبیت با یکدیگر تعامل می کنند و درهم تنیده می شوند، خواص مشترکی معین می کنند که معمولا این خواص بوسیله یکدیگر وابسته هستند. وقتی کیوبیت ها در شرایط درهم تنیده استراحت دارند، هر تغییر در یکی از که ذرات به تغییر درون ذره ی دیگر منجر می شود؛ حتی اگر دو ذره ازنظر فیزیکی جدا از یکدیگر باشند. وضعیت کیوبیت اول را می قابلیت با بررسی رفتار همتای درهم تنیده ی آن قرائت کرد. آلبرت اینشتین بوسیله این حالت رفتار شبح وار می گوید. درزمینه ی ارتباطات کوانتومی، از درهم تنیدگی می قابلیت بخاطر ارسال اطلاعات از کیوبیتی به جفت ناجور تنیده ی آن استفاده کرد و دیگر به برقراری کانال فیزیکی بین مبدأ و مقصد نیازی محو.بی نظم تنیدگی چگونه کار می کند؟

طبق تعریف، تله پورت بوسیله معنی نبود همراهی شبکه ی فیزیکی بین مایه های ارتباطی است؛ اما برای تله پورت در منصب ی نخست بوسیله ایجاد و حفظ مختل تنیدگی نیاز است. برای حمل QKD ازطریق درهم تنیدگی، ایجاد زیرساختی کم ارزش برای حمل زوج کیوبیت های درهم تنیده و سپس توزیع آن ها بین فرستنده و گیرنده ضروری است. بدین ترتیب، کانال تله پورتی بخاطر مبادله ی کلیدهای رمزنگاری ایجاد می شود. پس از پیدایش کیوبیت های مختل تنیده، باید نیمی از زوج کیوبیت را بوسیله گیرنده ی مفتاح ارسال کنید. بخاطر مثال، کیوبیت مختل تنیده می تواند شبکه های فیبر نوری را طی کند؛ ولی این شبکه ها نمی توانند درهم تنیدگی را به وزن ی ۹۶ کیلومتر حفظ کنند.استراق سمع و هک در اینترنت کوانتومی ناممکن است

درهم تنیدگی کیوبیت ها را می نبوغ تو مسافت های دوردست ازطریق ماهواره حفظ کردن کرد؛ اما پوشش مایه های کوانتومی خارج از زمین پرهزینه است. هنوز برای تاسیس شبکه های تله پورت که بتوانند به سر ای مؤثر کیوبیت های بکلی گیتی را بوسیله یکدیگر وصل کنند، مشکلات متعددی پیش رو است. بااین حال با وجود شبکه ی ناجور تنیده، کامل این مشکلات حل خواهند شد؛ زیرا کیوبیت های درهم تنیده برای انتقال پیام به زیرساخت های فیزیکی نیازی نخواهند داشت.

در طول انتقال، کلید کوانتومی برای اشخاص سومین نامرئی خواهند ماند و استراق سمع از آن ناممکن می شود؛ درنتیجه، ارتباطی مصون از مبدأ به مقصد شکل می گیرد. چنین زیرساختی برای صنایع احساساتی مانند بانکداری یا خدمات درمانی یا ارتباطات فلکی کم قیمت است. همچنین، دولت ها که از داده ها محرمانه استفاده می کنند، از مقدماتی تطبیق دهندگان این فناوری خواهند بود.کاربردهای دیگر اینترنت کوانتومی

 شاید بپرسید وقتی پژوهشگران می توانند سیاق های میسر تری برای بهبود شکل عادی QKD فاحش کنند، چه نیازی بوسیله مغشوش تنیدگی است. برای مثال، تکرارکنندگان کوانتومی می توانند مسافت های یدکی را پوشش دهند و غم به متلاطم تنیدگی کیوبیت ها نیازی ندارند. باوجوداین، درهم تنیدگی توان های زیادی دارد. QKD عزب یکی از شهید های متداول و یکی از اهداف اینترنت کوانتومی است. از شبکه های ناجور تنیده می توان به عنوان راهی امن برای ساخت سنبله های کوانتومی متشکل از کیوبیت های درهم تنیده استعمال کرد.

پژوهشگران برای اتصال بوسیله اینترنت کوانتومی بوسیله ابکی افزار کوانتومی ویژه ای نیازی ندارند. درواقع، عزب یک پردازنده ی تک کیوبیتی هم می تواند اتصال را معتمد کند؛ اما ازآنجاکه کامپیوترهای کوانتومی قابلیت های محدودی دارند، دانشمندان به قفا راهی برای تاسیس ابرکامپیوترهای کوانتومی هستند.

با اتصال تعداد زیادی از دستگاه های کوانتومی کوچک تر بوسیله یکدیگر، اینترنت کوانتومی می تواند مسائلی را محلول یواش که حلشان عزب با یک کامپیوتر کوانتومی ناممکن است. این روند سرعت تبادل داده های انبوه و اجرای آزمایش های عظیم بازیگر شناسی و اکتشافات ماده و علوم زیستی را افزایش خواهد رحم. به همین دلیل، قبل از آنکه غول های فناوری متشابه گوگل و IBM به چیرگی کوانتومی برسند، دانشمندان به ظهر پی بردن به مزایای بیشتری از این فناوری هستند. طبق تعریف برتری کوانتومی، کامپیوتر کوانتومی می تواند مسائلی را محلول نرم که محلول آن ها برای کامپیوترهای کلاسیک ناممکن یا مشکل است.

درحال حاضر، پیشرفته ترین کامپیوترهای کوانتومی گوگل و IBM با ۵۰ کیوبیت فعالیت می کنند. این میزان برای اجرای محاسبات و حل مسائل پژوهشی ناکافی است. افزون براین، اتصال چنین دستگاه هایی ازطریق درهم تنیدگی کوانتومی می تواند به سنبله هایی با هزاران کیوبیت منجر شود. برای بسیاری از دانشمندان، ساخت چنین کامپیوتر هایی هدف بازپسین پروژه ی اینترنت کوانتومی است.معایب اینترنت کوانتومی

شاید نتوان در آینده ای نزدیک از اینترنت کوانتومی برای معاوضه ی داده ها به طریق ی متعارف استفاده کرد. اینترنت کوانتومی درون مقیاس انبوه حداقل به چند دهه ترفیع فناوری نیاز دارد. با اینکه تعداد زیادی از دانشمندان رؤیای اینترنت کوانتومی را تو ضابطه می پرورانند، فعلا نمی توان آن را تو مقیاس انبوه توسعه داد.

بسیاری از استیناف های کنونی ارتباطات کوانتومی به خیز وجوی نیکوترین روش های رمزنگاری و فشرده سازی و انتقال معلومات ازطریق وضعیت های کوانتومی اختصاص یافته اند. حالت ها یا وضعیت های کوانتومی هم خاصیت های خارق العاده ای دارند و دانشمندان اطمینان دارند از یک چین می استعداد برای دام پورت حجم یدکی از داده ها استفاده کرد.

چه نوع اطلاعاتی را می توان با اینترنت کوانتومی ارسال کرد که شباهت زیادی به ایمیل یا اطلاعات مشابه ندارد؟ درواقع، هدف اصلی اینترنت کوانتومی جایگزین کردن اینترنت کلاسیک نیست؛ بلکه پژوهشگران امیدوار هستند اینترنت کوانتومی درکنار اینترنت کلاسیک برای اهداف خاص مصرف شود؛ در مقابل اینترنت کوانتومی می تواند وظایف را متجاوز نوک تیز برنده از اینترنت کلاسیک عمل دهد؛ وظایفی که اجرای آن ها حتی برای بهینه ابرکامپیوترهای کنونی اندوه دشوار است.آینده ی اینترنت کوانتومی

داخل وضعیت فعلی، دانشمندان متد متلاطم تنیدگی بین کیوبیت ها را می دانند و با موفقیت ناجور تنیدگی را بخاطر QKD بهبود داده اند. چروک یکی از سرمایه گذاران بلندمدت شبکه های کوانتومی است که رکورد درهم تنیدگی ماهواره ای را شکسته است. اخیرا، دانشمندان چینی قاهر شده اند متلاطم تنیدگی ایجاد کنند و به QKD تو مسافت بی سابقه ی ۱۲۰۰ کیلومتری دست یابند.

مرحله ی بعدی اضافه مقیاس زیرساخت ها است. کامل آزمایش هایی که تاکنون عمل شده اند، تنها به دو خال ی انتهایی ویژه یافته اند. دانشمندان پس از رسیدن به هدف ارتباطات عمه به نقطه، مشغول امر روی شبکه ای با چند فرستنده و چند گیرنده هستند که بتوانند ازطریق اینترنت کوانتومی در نمونه جهانی با یکدیگر ارتباط قرص کنند.

هدف اصلی دانشمندان یافتن اسلوب های عزیز برای تولید تعداد زیادی از کیوبیت های متلاطم تنیده در مسافت های دوردست و برقراری ربط هم زمان بین نقاط مختلف است. البته اجرای این ایده درون عمل بسیار دشوارتر است. برای مثال، به نیت حفظ مختل تنیدگی بین دستگاهی در چروک و دستگاهی داخل ایالات متحده بوسیله گره ای واسطه و پروتکل های مسیریابی جدید نیاز است.مقاله های مرتبط:اینترنت کوانتومی در متد استایالات متحده درصدد ترقی اینترنت کوانتومی است

همچنین در مناظره ایجاد درهم تنیدگی، هر کشور فناوری متفاوتی گزینش می کند. برای مثال، درحالی که چین فناوری ماهواره ای را انتخاب کرده است، فیبر نوری بخاطر وزارت دفاع ایالات متحده در اولویت فراغت دارد. وزارت دفاع این قلمرو به دنبال خلق شبکه ای از تکرارکننده های کوانتومی است که بتوانند مسافت های طولانی بین کیوبیت های مختل تنیده را پوشش دهند.

در ایالات متحده، بی نظم تنیدگی ذرات ازطریق فیبر نوری داخل «مجتمع ی کوانتومی» ۸۴ کیلومتری اطراف شیکاگو حفظ می شود. بخاطر این مسافت به تکرارکننده ی کوانتومی نیازی نیست و به زودی، این شبکه به یکی از آزمایشگاه های DoE وصل خواهد شد. درمقابل دیگر درون اروپا، اتحادیه ی اینترنت کوانتومی تو سال ۲۰۱۸ برای توسعه ی استراتژی اینترنت کوانتومی تشکیل شد و سال گذشته، به درهم تنیدگی برای مسافت ۵۰ کیلومتری دست یافت.

داخل منصب ی اول، کمال مطلوب واقعی و نهایی پژوهشگران کوانتومی توسعه ی مقیاس شبکه ها درون مقیاس ملی است و روزی این مقیاس بین المللی خواهد شد. تعداد زیادی از دانشمندان معتقدند این اتفاق بیش زودتر از چند دهه رخ خواهد داد. بدون شک، اینترنت کوانتومی پروژه ای بلندمدت با موانع فنی بیش است؛ اما خروجی های غیرمنتظره ای بی آرامی از این پروژه بوسیله مشت خواهند آمد که این سیر علمی را ارزشمند خواهند کرد. این پروژه با برنامه های بی حساب کوانتومی همراه خواهد شد که درحال حاضر، شاید نتوان آن ها را کنجکاو پیش دماغ کرد.بیشتر بخوانید:ادوبی فلش تا انتهای سال ۲۰۲۰ از مایکروسافت اج و اینترنت اکسپلورر حذف می شودخروج هواوی و ZTE از زیرساخت شبکه آمریکا ۱٫۸ میلیارد دلار هزینه درون بر داردT-Mobile به ۱۰ میلیون قوم آمریکایی اینترنت رایگان عرضه می دهدتراشه T750 مدیاتک برای روترها و هات اسپات های موبایلی معرفی شدآسیب پذیری خطرناک File Manager وردپرس هزاران وب سایت را متأثر می کند
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مایک پمپئو در یک بیانیه مدعی: «صنعتی نفت ایران یک منبع اساسی درآمد بخاطر رژیم ایران است و نفقه فعالیت های مخرب آن داخل سراسر خاورمیانه را مطمئن می کند. اقدامات امروز ما بار دیگر بر قول ایالات متحده در جلوگیری از دسترسی رژیم ایران بوسیله منابع مالی مورد نیاز آن رژیم جهت تامین مالی تروریسم و سایر فعالیت های بی ثبات کننده آن، تاکید می کند.»

وزیر خارجه آمریکا که کشورش سخت ترین تحریم های تاریخچه آمریکا را علیه ملت ایران رویه کرده گفت: «ما بار دیگر از ایران می خواهیم که از آسیب رساندن به شادکامی و سعادت مردم ایران از طریق سوءاستفاده از منابع طبیعی بخاطر گسترش هرج و مرج، دست بردارد.» 

وزارت خرمن داری آمریکا روز پنجشنبه ۶ انبازی را به دلیل آنچه همکاری با شرکت پتروشیمی تریلاینس تو ایران، امارات متحده عربی، و چین و نقض تحریم های ایران خوانده، به فهرست بایکوت های خود اضافه شدند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با اشاعه بیانیه ای از تحریم ۵ نهاد به دلیل فروش و واگذاری نفت از ایران خبر داد.

همدستی پتروشیمی زاگرس در ایران، پتروتک اف زی ای داخل امارات متحده عربی، شرکت انرژی تریو تو امارات متحده عربی، انبازی فناوری ژینگو در چین، همدستی چینی انرژی دایناپکس در هنگ کنگ، و شریک چینی دینرین درون هنگ کنگ شریک شدن هایی هستند که توسط وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شدند.

همکاری پالایش آبادان تو ایران، شریک کشتیرانی ژیهانگ تو چین، شرکت «نیو فار لجیستیکز» با مسئولیت محدود، شریک شدن کشتیرانی انرژی «سینو»، و شرکت معاملات پتروشیمی کمترانس در امارات متحده عربی، و سه گانه جسم از مدیران بزرگ این نهادها تیمار توسط وزارت خارجه آمریکا تحریم شده اند.

وارسی آنر 9A

پیش از پوست اندازی زور ای ها، فاتحان بازار گوشی های پایین رده، چینی ها بودند ؛ اما حالا رقابت بین شریک های سفت در دو ملک آسیای شرقی شدت مضاعفی دنبال می شود. گوشی های پایین رده با مرام عرضه ی حداقل ها بخاطر کاربرانی با استفاده ی روزمره عرضه می شوند. باتوجه به افزودن قیمت گوشی درون کشورمان، بازار محصولات پایین رده و اقتصادی گسترده تر از گذشته است؛ بنابراین، آنر و دیگر انبازی ها نگاه اختصاص ای بوسیله این بازار دوخته اند. گوشی های ردمی، سامسونگ گلکسی A10S، نوکیا ۳.۲ و کم قیمت قیمت های سری Y هواوی فدایی از رقبای آنر ۹ ای محسوب می شوند.

گوشی های پایین رده کاربری بسیار محدودتری درمقایسه با میان رده ها دارند؛ ازاین رو پیش از معامله باید کاملا خود را بخاطر رو به روشدن با شکست های متعدد آن ها مانند پردازنده ی..... درمانده آماده کنید. شباهت زیادی میان گوشی های پایین رده ی راسته وجود دارد؛ بوسیله طوری که دو خواه سه گیگابایت رم و پردازنده های سری ۴۰۰ کوالکام یا سری جای پا ۲۰ مدیاتک تقریبا در تمام آن ها مشترک هستند. باتری یکی از بخش هایی است که بازیگران فعال درون میدان پایین رده می توانند خود را از دیگری متمایز کنند؛ ظرفیت ۵،۰۰۰ میلی آمپرساعتی باتری آنر ۹ ای نیز شناخت خوب آنر از این مدخل از بازار را نشان می دهد. 

معامله از دیجی کالامشاهده قیمت همه فروشندگان آنر 9A

آنر 9A با پردازنده ی هلیو اثر ۲۲ مدیاتک و ۳ گیگابایت حافظه ی رم و ۶۴ گیگابایت ذهن ی پس انداز سازی روی کاغذ رقیب توانمندی است ؛ اما درون ارتکاب این گوشی چگونه اجرا می کند؟ پیش از آغاز بررسی نگاهی به مشخصات متخصص کامل این گوشی داشته باشید:



آنر 9A را دفتر آنر تو کشورمان بخاطر مطالعه دراختیار زومیت فراغت داده است. برای مقایسه مشخصات و قیمت موبایل در فروشگاه های اینترنتی مختلف می توانید از مقدر شدن محصولات زومیت استعمال کنید.طراحی

آنر 9A در القای حس اولیه ی کالایی باکیفیت داخل بازه ی زیاده چرب یا شیرین خود موفق است؛ زیرا همانند تمام گوشی های پایین رده و اقتصادی، قاب پشتی و فریم آن از پلاستیک ساخته شده اند ؛ ولی بوسیله هیچ عنوان حس کالای بی کیفیت را القا نمی کنند. این گوشی داخل سه رنگ جزیی آبی و سبز و مشکی دردسترس است. در نسخه ی سبز بررسی شده ی ما بسان آنر ۹ ایکس (البته با شدت کمتر) شاهد بازتاب نور از از نوارهای مورب هستیم که بافت زیبایی به قفا دستگاه داده اند. اطلاعاتی از سنخ لوزی ی 2.5D استعمال شده در جلو گوشی تو دست نیست؛ ولی از این نظر گوشی های سری ردمی شیائومی با گوریلا گلس ۵ بهترین های بازار هستند.



فریم دستگاه بافت ماتی دارد؛ ازاین رو نگرانی از لیزخوردن آن از دست اندک است و عرض مایه نیز برای قرارگیری ایمن داخل دستی با ابعاد متوسط مناسب است. استفاده از نمایشگری با نسبت ۲۰ به ۹ باعث شده قرارگیری بهتر گوشی در مشت کمک کرده است. ضخامت ۹ میلی متری وسیله داخل نخستین برخورد نظر شما را جلب خواهد کرد ؛ اما این بهایی است که سازنده برای قراردادن باتری ۵،۰۰۰ میلی آمپرساعتی پرداخته است. وزن ۱۸۵ گرم برای محصولی با چنین باتری و ابعادی مناسب است ؛ ولی آنر می توانست توازن بهتری بین وزن بخش های بالایی و پایینی گوشی برقرار بطی ء. 

ترک خوردگی یا ناچ هنوز در راسته گوشی های اقتصادی بوسیله بقای خویشتن ادامه می دهد و در آنر 9A همچنین میزبان دوربین سلفی شده است. حاشیه نویسی های پهلو نمایشگر برای گوشی اقتصادی پذیرفتنی است؛ ولی بهترین معیار ی بازار محسوب نمی شود. ۸۱/۳ درصد جلو گوشی را نمایشگر پوشانده که برای گوشی اقتصادی کاملا مناسب است. گوشی اقتصادی متاخر آنر به برهان جثه ی پلاستیکی آن مستعد جذب اثرانگشت است ؛ ولی در اثر جزیی صریح این روانی ناچیز آزارتان خواهد داد. آنر 9A بوسیله صورت پیش فرض با روکش روی نمایشگر و قاب ژله ای براق نمایش می شود که خاطر شما را در ابتدا معامله قدری اسایش می کند. پلاستیک درمقایسه با شیشه برای خش پذیری مستعدتر است؛ ازاین رو، حتما استعمال از قاب در چنین گوشی هایی توصیه می شود. متأسفانه از چراغ اعلان خبری حلق و این مسئله در گوشی های فاقد نمایشگر همیشه روشن نیز مشکل ساز می شود. کلید پاور نگرش نسبتا مناسبی دارد ؛ اما فشردن آن ها به دلیل سفتی که درک می شود، آن قدرها کم نقص زدودن. شیار سیم کارت و حافظه تو فریم سمت چپ قرار اندوهناک است که دو جایگاه مجزا برای سیم کارت (پشتیبانی از شبکه 4G) و یک جایگاه نیز برای ذهن ی ذخیره سازی داخل آن تعبیه شده است. کاربرد ی آنر از حضور منسوخ شده ی Micro USB داخل سال ۲۰۲۰ با بود مهاجرت رقبا به Type C عیب محسوب می شود. چینی ها جک ۳/۵ میلی متری صدا و اسپیکر اصلی را در لبه ی پایینی راحتی داده اند. ناگفته نماند این گوشی از OTG برای اتصال فلش و... پشتیبانی می کند.

با نگاه بوسیله ظهر وسیله چینش دوربین سه گانه در مستطیلی مشکی حس مدرن بودن مدل سازی را القا می کند. بیرون زدگی این بخش زیاد کم است و مشکلی ازنظر قرارگیری روی سطح نخواهید داشت. حسگر اثرانگشت در محل مناسبی فراغت گرفته است و انگشت رمز به انعام روی آن می نشیند و همانند دیگر گوشی های آنر و هواوی سرعت و دقت رضایت بخشی نیز دارد. فرایند شناساندن انگشت به گوشی نیز بسیار ساده و سریع العمل است. درمجموع کیفیت ساخت، اتصالات فریم و نمایشگر و حس القاشده ی این ثمر با درنظرگرفتن برچسب قیمتی آن پذیرفتنی است.نمایشگر و اسپیکر

تقریبا تمام گوشی های اقتصادی در این رده ی قیمتی با نمایشگرهای HD روانه ی بازار می شوند و آنر 9A نیز از این قضیه مستثنی نیست. آنر از پنل ۲۰ به ۹ از جنس IPS LCD با قطر ۶/۳ اینچ در 9A بهره گرفته است که با رزولوشن ۱۶۰۰ داخل ۷۲۰ تراکم معادل ۲۷۸ پیکسل را ارائه می کند. تراکم پیکسل حدودی ۴۰۰ برای تجربه ی رضایت بخش و عرضه ی تصاویر شارپ توصیه می شود ؛ اما رایزنی ای مگر کنارآمدن با پنل HD در این قیمت ندارید. چنانچه پیش از این با نمایشگر های FHD کار کرده باشید، شاید تو نگاه مطلع صراحت کمتر تصاویر در نمایشگرهای HD برایتان فاحش باشد. 

سو حداکثر ۳۲۰ نیتی نمایشگر (در حالت Auto) همان چیزی است که بارها در محصولات هواوی و آنر دیده ایم. ازنظر روشنایی، پنل های اولد موبایل تفوق محسوسی درمقایسه با معیار های LCD دارند. روشنایی ۲/۷ نیتی رنگ مشکی بخاطر محصولی کم قیمت با این نوع پنل مقبول است که کنتراست بیشینه ی ۱۱۲/۷ را به همراه دارد. این معیار سو بخاطر کاربرد ی بدون مشکل در فضای باز کافی محو ؛ اما به هیچ اسکناس تو بین بدترین های میدان نیز جای نمی گیرد. عملکرد نمایشگر محصولات میان رده و اقتصادیمحصول / پارامترهاحداقل روشناییحداکثر روشنایی دستیحداکثر شعاع خودکارنسبت کنتراست Nativeخطای رنگی میانگینسفیدمشکیسفیدمشکیسفیدحالت پیش فرضدقیق ترین حالتآنر ۹ ای۰/۸۵۲/۷۵۳۱۰۲/۹۶۳۲۰۱۱۲/۷۶۴/۱ (Warm)وای ۷ پی۰/۲۲.۶۲۸۵۲.۶۲۸۵۱۱۰۵.۵۴ (Warm)موتورولا وان هایپر۲/۶۲/۷۳۱۴۲/۷۳۱۴۱۱۶۴.۶۴.۲ (Natural)وای ۹ اس۱/۲۲/۹۳۰۶۲/۹۳۰۶۱۰۵۵/۵۲/۹ (Natural)آنر ۹ ایکس۲/۲۴/۵۴۴۵۴.۵۴۴۵۹۹۶/۱۱/۹ (Normal)وای ۹ پرایم ۲۰۱۹۱/۳۴/۴۳۹۱۴/۴۳۹۰۸۹۶/۹۱/۸ (Normal)موتورولا وان اکشن۳/۴۳/۷۳۴۲۳/۵۳۶۰۱۰۳۶۵/۹ (Natural)می ۹ لایت۳۰۷۸۰۰۱۰۴۰∞۳/۹۰/۸ (Standard)ردمی 8A۰/۶۱/۵۲۵۰۱/۵۳۱۰۲۰۷۴/۶۲/۴ (Standard)عقاب ۲۳/۲۳۳۴۰۳۳۴۰۱۱۳۷/۵۷/۵شیائومی می ای ۳۴/۳۷۰۵۳۰۰۵۳۰∞۴/۴۴/۴Mi 9 SE۲/۱۰۶۴۲۰۱۰۰۸∞۴/۸۱/۹ (Standard)گلکسی A50۲/۳۰۶۶۰۰۸۲۰∞۵۲/۴ (AMOLED Cinema)گلکسی M30۲/۴۰۶۳۰--∞۵/۷۲/۹ (Video)گلکسی M20۲/۸۳/۶۵۳۲۸--۸۹/۹۵/۶۵/۶پی ۳۰ لایت۰/۶۴۳۰۵۴۳۰۵۷۶۵۲/۴ (Normal)* تمامی نتایج جدول پشته را زومیت با ابزاری خصوصی بوسیله دست آورده است.



گوشی های آنر متصل ازنظر شعاع حداقل عملکرد مناسبی داشتند؛ به طوری که کاهش سو تا ۰/۸۵ نیت استفاده از گوشی برای افراد احساساتی داخل فضاهای تاریک را نیز ممکن می سازد. همچنین، قابلیت Eye Comfort نیز برای کاهش نور آبی و خسته کننده ی چشم به کمک کاربران آمده است. چنانچه بوسیله خواندن متون در گوشی خود علاقه مند هستید، آنر قابلیتی با عنوان eBook را نیز تعبیه کرده است که با سیاه وسفید کردن نمایشگر، کتاب خوان را برای شما شبیه سازی می یواش. عملکرد لمسی وسیله در بین نیکوترین های راسته گوشی های اقتصادی قرار نمی گیرد و متوسط تقویم می شود. 



متأسفانه از حالت های کالیبره رنگ درون تنظیمات نمایشگر گوشی خبری نیست و سازنده بوسیله دو گزینه Warm و Cold بسنده کرده است. طراوت رنگ ها درمقایسه با گوشی های همین برند کمتر است؛ گوشی هایی که با حالت پیش فرض Vivid (تا اینکه بدون پوشش فضای رنگی گسترده) عرضه شده اند. اشتیاق رنگ سفید به خنکی با چشم همچنین مشخص بود و ثبت CCT یا دمای رنگ همبسته نزدیک بوسیله ۸،۰۰۰ کلوین همچنین گواه همین موضوع است. در حالت پیش فرض، خطای نسبتا متجاوز ۶ در فضای sRGB ثبت شد که با فعال شدن حالت Warm تا حدودی بغرنج رنگ سفید حل می شود و خطای میانگین نمایش رنگ ها به ۴/۱ کاهش می یابد. همچنین، این پنل ۹۶/۵ درصد از sRGB را پوشش می دهد که نتیجه ی معقولی محسوب می شود. 

مورد اسپیکر گوشی ازنظر حجم صدای خروجی متوسطی نمایش می کند ؛ ولی ازنظر صدای بم، عملکردش از بسیاری از رقبای هم رده ی خود بهتر است. تو ظرفیت صدای بالا، انحنا (دیستورشن) را شاهد هستیم که با پخش صداهایی با فرکانس های ذیل بیشتر وارد آن خواهید شد. آنر 9A با هدفون عرضه می شود ؛ اما اگر بوسیله صدا بزرگی می دهید، بهتر است به فکر کردن خرید هدفون های بهتری باشید. پشتیبانی از Histen بخاطر قرین سازی صدای شمول از دیگر انفراد های مهم در حصه صدای این گوشی محسوب می شود.بطی ء افزار و رابط کاربری

مجموعه ی شریک شدن های گروه هواوی تحت تأثیر جنگ تجاری و تحریم های آمریکا نمی توانند درخت سرو های همچون Google Play Services را ارائه دهند؛ درنتیجه در آنر 9A همانند دیگر گوشی های جدید این شرکت، از گوگل پلی و نرم افزارهای گوگل خبری نخواهد وجود. افزون براین، داخل اجرای برخی از یواش افزارهای ایرانی و خارجی همچنین دشوار خواهید داشت؛ ازاین رو موعظه می کنیم پیش از معامله گوشی هواوی و آنر حتما از اجراشدن کند افزارهای مدنظرتان در آن ها مطئن شوید. لطفا بخاطر کسب اطلاعات بیشتر تو این زمینه، «بررسی سازگاری اپلیکیشن ها با هواوی HMS» را مطالعه کنید. میزان سازگاری اپ ها و بازی های محبوب با HMSنام نرم اسباب یا بازیوضعیت اجرانام کند افزار یا بازیوضعیت اجراگوگل مپاجرا می شود؛ اما امکان ادخال به شمار کاربری گوگل یا ذخیره سازی موضع های دلخواه وجود نداردشیپوراجرا همراه با پیغام خطا و ناتوانی در شناسایی خودکار موضع کاربرجیمیلصرفا انجام می شود؛ اما امکان وارد شدن به حساب جیمیل بود نداردآچارهاجرا می شودگوگل کروماجرا می شود؛ ولی امکان همگام سازی با حساب گوگل بود ندارداستادکاراجرا می شودیوتیوباجرا نمی شودهمراه مناجرا می شودگوگل کیپاجرا نمی شودایرانسل مناجرا می شودکیبورد گوگلاجرا می شودتقویم سیمرغاجرا می شودتقویم گوگلاجرا نمی شودفیلیمواجرا می شودگوگل درایواجرا نمی شودنماوااجرا می شودگوگل ترنسلیتاجرا می شودماسکاجرا می شودگوگل داکساجرا نمی شودکرفساجرا می شوداوتلوکاجرا می شودقبضینواجرا همراه با پیغام خطای فقدان سرویس های گوگلوان درایواجرا می شودلست پساجرا می شوداسکایپاجرا می شودنواراجرا می شودمایکروسافت اجاجرا می شودخلافیاجرا می شودتوییتراجرا می شودسینماتیکتاجرا می شوداینستاگراماجرا می شودآپاجرا می شودواتساپاجرا می شودتومناجرا می شودتلگراماجرا می شودفون پیاجرا می شودترلواجرا همراه با پیغام معصیت ی فقدان سرو های گوگلهمراه کارتاجرا می شودمایکروسافت تیمزاجرا همراه با پیغام خطای فقدان سرو های گوگلهمراه کف اطاق ملیاجرا می شودویزاجرا می شودهمراه بانک سپهاجرا می شودنشاناجرا می شودنوردوی پی اناجرا می شودبلداجرا می شود۱.۱.۱.۱اجرا نمی شودتپسیاجرا نشدشیر-ایتاجرا می شوداسنپاجرا نشداسپاتیفایاجرا می شوداسنپ مارکتاجرا همراه با یادداشت خطای فقدان درخت سرو های گوگلآپاراتاجرا می شودطاقچهاجرا همراه با پیغام خطای فقدان درخت سرو های گوگلVirtual Table Tennisاجرا همراه با یادداشت خطای فقدان درخت سرو های گوگلفیدیبواجرا می شودMad Skills Motocross 2اجرا همراه با یادداشت خطای فقدان سرو های گوگلدیجی کالااجرا می شودClash of Clansاجرا می شودMX Playerاجرا می شودQuiz of Kingsاجرا می شودکافه بازاراجرا می شودآسفالت ۹ و ۸هر دو ادا می شوند.دیواراجرا می شودCall of Dutyاجرا می شودایوااجرا می شودتاپاجرا می شودتلوبیوناجرا می شوداسنپ فوداجرا همراه با پیغام خطای فقدان سرویس های گوگلADMاجرا می شودRARاجرا می شود

مطابق انتظار بسیاری از اپلیکیشن های گوگل راندمان صحیحی روی گوشی آنر 9A ندارند ؛ اما وضعیت درباره ی اپ های دیگر چندان بغرنج محو. اندروید مبتنی بر HMS در حال ترفیع است؛ اما هنوز کاستی هایی دارد که مقدور است بر بیع گوشی جای پا مستقیم بگذارد؛ مذاکرات اکید گروه هواوی برای ارائه ی برنامه های سازوار با HMS داخل روانی است و این احتمال وجود دارد که در آینده این پاره دستخوش تحولاتی شود و مشکلات آن به حداقل برسد. ازجمله راهکارهای جایگزین AppGallery بخاطر انتصاب آسان خیس نرم افزار می نبوغ به استفاده از سرویس تویی کافه میدان و وب سایت های متنوع دانلود اپلیکیشن و بازی اندرویدی یا سرویس فیلترشده ی APKPure اشاره کرد. 

آنر 9A بوسیله عارض پیش فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری Magic UI 3.1 روانه ی میدان شده است. ازنظر ظاهری، با همان چیزی رو به رو هستیم که پیش از این تو گوشی های آنر و هواوی دیده ایم؛ ازجمله آیکون های مربعی، ژست های حرکتی، تحول انیمیشن جابه جایی صفحات، امکان افزایش اپ دراور یا صفحه ی اپلیکیشن ها و جناب اپ های پیش فرض پخش موسیقی، مدیریت فایل و... . خرید از دیجی کالامشاهده ارج همه فروشندگان آنر 9Aدوربین

دوربین قدرتمند داخل دنیای گوشی های اقتصادی به ندرت دیده می شود؛ بنابراین، انتظار خاصی از این بخش نباید داشت. در دنبال آنر 9A، سه گانه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز واید و f/1.8، دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و f/2.2 به همراه حسگر امتیاز عمق به چشم می خورد. مصرف از دوربین اولتراواید را بوسیله فال نیک می گیریم؛ اما آیا این دوربین تو ارتکاب نیازهای کاربر را پوشش می دهد؟ همچنین، همدستی سازنده از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی و یک لنز واید با f/2.0 بخاطر دوربین سلفی یکروز اندوهناک است؛ ولی متأسفانه از ارتعاش گیر در این گوشی خبری نیست. 



نرم افزار دوربین آنر 9A متشابه چیزی است که پیش از این در محصولات آنر و هواوی دیده ایم. نواری برای جابه جایی در حالت های متنوع ازجمله فیلم برداری (با وضوح حداکثری 1080p و نرخ ۳۰ فریم برثانیه)، عکاسی خودکار، Beauty و Aperture در آن به چشم می خورند. با لمس آیکون More، می قابلیت به تعدادی حالت دیگر، ازجمله عکاسی حرفه ای (با امکان دگرگونی سطح ایزو و نوردهی و سرعت شاتر)، HDR و پانوراما دسترسی داشت. ناگفته نماند داخل این گوشی از حالت Night، فیلم برداری اسلوموشن و حالت اختصاصی پرتره خبری نیست. 

عکس های ۱۲ مگاپیکسلی گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A ازنظر جزئیات برای این بازه ی بانوا مناسب تخمین می شوند؛ اما ازنظر فوکوس گاهی عملکرد ضعیف گوشی را تماشاچی هستیم. همچنین بخاطر ثبت شدن عکس های با جزئیات بیشتر باید مراقب لرزش مشت بود و گاهی برای ثبت عکس بدون تاری و از دست رفتن جزئیات نیازمند عکاسی دوباره از سوژه هستید. در تصاویر شرایط پرنور تو بنیان هایی با طعم جزیی همسان مانند آسمان نویز قابل مشاهده است؛ اما پیش از این گوشی های اقتصادی دیگر ثبت عکس های پرنویزتر را امتحان کرده ایم.اولتراوایددوربین واقعی (واید)بخاطر مشاهده ی عکس ها در ابعاد واقعی، روی آن ها کلیک کنید.

وقت بررسی، در بخشی از عکس های پژمرده شده عملکرد متغییر دوربین در مناقشه گستره ی دینامیکی و ثبت جزئیات داخل بخش های کم نور محیط را گواه بودیم و از این نظر تنها نمی استعداد امتیاز ی خوبی بوسیله آنر 9A داد؛ اما داخل بحث رنگ جزیی این گوشی چندان کوفته اجرا نمی یواش. شاید اگر با گوشی میان رده ی گران نرخ برنده یا پرچم دار رو بوسیله رو بودیم، اور شارپنیگ بسیار از حد آن ایراد محسوب می شد؛ اما داخل آنر 9A تا حدودی به استخلاص فدایی تصاویر و چشم نوازتر شدن جزئیات آن ها منجر شده است. آنر و هواوی بوسیله پردازش های پس از ثبت تمثال شهره هستند؛ اما برخی مقدور است این روانی را نپسندند.

گالری نمونه عکس های دوربین اصلی و سلفی آنر 9A درون شب و روز

دوربین اولتراواید هم ازنظر گستره ی دینامیکی و بی قراری ازنظر جزئیات خسته عمل می بطی ء. این دو بغرنج داخل اکثر گوشی های مناسب ارزش راسته همچنین دیده می شود که بوسیله چنین دوربینی تجهیز شده اند. جزئیات زیادی در نقاط تاریک تصویر و گوشه ها از دست می رود. با تاریک شدن هوا مشکلات برای هر دو دوربین (به خصوص دوربین اولتراواید) آغاز می شود. استفاده نکردن از حالت Night باعث شده است که جزئیات زیادی را از دست بدهیم و عملا بسیاری از تصاویر پژمان شده تو شب با این گوشی باکیفیت نیستند و ثبت عکس مناسب به سعی زیادی حاجت دارد.

گالری معیار عکس های دوربین اولتراواید آنر 9A

در فضاهای تاریک، کنترل نویز بوسیله طاسی از دست گوشی خارج می شود و فام ها طراوت خویشتن را از مشت می دهند. دوربین سلفی آنر 9A تو شعاع روز تصاویر منت ثبت می کند؛ ولی باید به مرور بور ی ارزان بخاطر ثبت تصاویر با جزئیات را یاد بگیرید. کارایی و عملکرد

وقتی بحث عملکرد در گوشی اقتصادی به میان می آید، باید انتظارات خود را تا اندازه اضافی پایین بیاورید. گروه هواوی پردازنده ای برای بخش گوشی های اقتصادی تولید نمی کند؛ ازاین رو، یکی از پردازنده های پراستفاده ی این رده، یعنی هلیو معلول ۲۲ در آنر ۹ ای را شاهد هستیم. این پردازنده با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری مصنوع شده و از هشت هسته ی Cortex-A53 با حداکثر فرکانس ۲ گیگاهرتز روزی می برد و واحد گرافیکی PowerVR GE8320 همچنین آن را یگانگی می کند که گزینه ی مناسبی برای بازی و کارهای گرافیکی محسوب نمی شود. مشخصات پردازنده های پایین رده هلیو پی ۲۲ و اسنپدراگون ۴۳۹پارامترها / پردازندههلیو جای پا ۲۲اسنپدراگون ۴۳۹CPU۴ هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex A53
۴ هسته ۱/۵ گیگاهرتزی Cortex A53۴ هسته ۱/۹۵ گیگاهرتزی Cortex A53 ۴ هسته ۱/۴۵ گیگاهرتزی Cortex A53GPUPowerVR GE8320
۶۵۰ مگاهرتزآدرنو ۵۰۵حافظه ی رم۲ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X۲ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4XمودمLTE Cat.7/13
دانلود ۳۰۰ مگابیت برثانیه
آپلود ۱۵۰ مگابیت برثانیهX6 LTE Cat. 4/5
دانلود ۱۵۰ مگابیت برثانیه
آپلود ۷۵ مگابیت برثانیهبلوتوثنسخه ی ۵.۰نسخه ی ۵.۰فرایند ساخت۱۲ نانومتری۱۲ نانومتری

پردازنده ی ۶۴ بیتی هلیو پی ۲۲ برای یکدلی دیتا به مودم LTE Cat.7/13 با پشتیبانی از سرعت دانلود و آپلود به زیبایی ۳۰۰ و ۱۵۰ مگابیت برثانیه متکی است. آنر 9A به بلوتوث ۵ مهیا شده است؛ ازاین رو، نگرانی خاصی ازنظر اتصال ساعت های هوشمند و هدفون های بی سیم مبتنی بر آن وجود ندارد. آنر 9A در یک معیار با ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی پس انداز سازی روانه ی میدان شده است که از این میزان درحدود ۵۰ گیگابایت دردسترس کاربر است. باوجوداین، کاربران به لطف آستان مستقل MicroSD حافظه ی جانبی را می توانند تا ۵۱۲ گیگابایت افزودن دهند.  درادامه، نتایج بنچمارک Androbench برای حافظه داخلی آنر 9A را مشاهده می کنید. عملکرد ذهن ی ذخیره سازی ابزارهای موبایل میان رده و پایین ردهمدل ها / عملکردنرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت برثانیه)مقدار نوشتن ترتیبی
(مگابایت برثانیه)قیمت خواندن تصادفی
(مگابایت برثانیه)نرخ نگاشتن ناگهانی
(مگابایت برثانیه)آنر 9A۲۷۸/۲۱۱۶۱/۷۳۵۵/۶۸۱۹/۹۵هواوی Y9s۸۱۶/۹۴۱۹۳/۲۳۱۴۲/۸۳۱۵۳/۸۵هواوی Y7p۲۹۰٫ ۶۵۲۰۹٫۵۹۴۸٫۸۱۴۴٫۹۳ردمی نوت ۹ اس / پرو۴۸۶٫۶۳۱۷۵٫۳۹۱۲۷٫۱۵۱۱۳٫۶آنر 9X۸۱۴/۳۹۱۹۵/۴۱۵۳/۰۹۱۵۶/۴۹Y9 پرایم ۲۰۱۹۲۸۱/۰۱۱۹۹/۰۸۴۵/۵۴۷۶/۴۷موتورولا وان اکشن۴۹۹/۲۴۱۹۰/۰۳۱۱۱/۱۲۱۲۹/۲۲ردمی 8A۲۷۹/۷۸۱۰۷/۲۷۵۵/۷۳۱۵/۲۱شاهین ۲۲۹۶/۹۵۱۹۰/۳۷۸۹/۵۶۲۰/۷شیائومی می ای ۳۵۰۶/۸۱۱۹۱/۰۴۱۲۶/۴۸۱۰۳/۲۴سامسونگ گلکسی M30۲۸۰/۳۵۱۰۱/۴۶۶۴/۸۹۶۱/۲سامسونگ گلکسی M20۳۰۹/۹۷۱۴۳/۶۶۷/۷۷۴۵/۴۷* تمامی بنچمارک های ذکرشده درون این مسیل را زومیت عمل کرده است.

نتایجی که داخل جدول ارتفاع مشاهده می کنیم، باتوجه به مصرف از eMMC 5.1 و بازه ی بانوا گوشی تقریبا قرین رقبا است. تو ارجاع فایل از روی بخش های حافظه به یکدیگر و از روی کامپیوتر بوسیله آن مشکل و تأخیر عجیبی مشاهده نشد. برای عبرت نبوغ پردازشی خام آنر 9A آن را با آزمایش های مد زومیت سنجیدیم. دو آزمون انتوتو و PCMark برای تقویم طاسی و آزمون گیک بنچ بخاطر عبرت کارایی CPU و درنهایت دو آزمون GFXBench و 3DMark برای بررسی نبوغ گرافیکی گوشی اجرا می شوند. متأسفانه GeekBench بوسیله دلیل دریافت خطای ناسازگاربودن با باطراوت ابزار روی این گوشی نصب نشد.  عملکرد آنر 9A دربرابر رقبامحصول / بنچمارکAnTutu 83DMarkPCMark
Work 2.0GeekBench 5GFXBenchIceStormUnlimitedSling Shot Extreme Overall / Web Browsing Single / MultiAztec Ruins VulkanManhattan 3.1 Car ChaseT-RexUnlimited(Onscreen / Offscreen (FPSآنر 9A 
(Perf. mode)۹۸۷۵۰۱۲۷۷۵۸۱۷۵۲۰۳
۵۰۰۱Not Installed۵/۶
۳/۱۱۲
۷/۲۵
۳/۴۲۷
۲۱آنر 9A۹۱۶۵۱۱۱۴۵۸۷۷۵۴۴۵۸
۳۷۳۸Not Installed۵/۵
۳/۱۱۱
۶/۸۴/۲
۳۲۶
۲۰هواوی Y7p۱۶۵۵۴۷۲۱۹۸۳۹۹۰۷۳۱۳
۷۲۸۴۳۳۳
۱۳۴۷۹٫۸
۵٫۶۲۹
۱۴۱۵
۷/۷۵۳
۳۹گلکسی A50۱۷۲۷۶۳۱۶۵۲۰۱۳۴۹۵۸۳۹
۵۲۶۹--۷/۹
۹/۷۱۳
۱۴۸/۳
۹/۱۳۷
۴۱هواوی صوت 7 آی (Perf. mode)۳۲۰۶۹۱۴۰۳۲۸۲۹۴۴۹۲۲۴
۷۸۵۰۶۰۲
۱۹۲۷۱۱
۱۶۳۰
۳۴۱۷
۲۱۵۹
۹۰ردمی 8AFailed۱۳۲۰۴Failed۴۶۱۱
۵۰۷۶Not Installed۶/۱
۳/۳۱۴
۶/۴۷/۱
۳/۵۳۴
۲۲ردمی نوت ۹ اس / پرو۲۵۳۶۳۲۴۱۱۹۸۲۶۳۳۷۸۹۹
۶۷۵۰۵۶۹
۱۶۹۱۱۶
۱۸۲۷
۳۱۱۶
۱۸۵۹
۸۶* تمامی بنچمارک های ذکرشده تو این جدول را زومیت اجرا کرده است.

همان طورکه مشاهده می شود، هلیو معلول ۲۲ تقریبا شبیه اسنپدراگون ۴۳۹ (استفاده شده در گوشی هایی شبیه ردمی 8A) ادا می کند؛ البته تو بخش گرافیکی، اسنپدراگون ۴۳۹ فقط قدری بهتر عمل می کند. اعداد به دست آمده معرف گوشی اقتصادی و پردازنده ای پایین رده است؛ بنابراین، نباید از آنر 9A هوی اجرای گویا ورزش و... را داشت. برای کارهای روزمره متشابه وب گردی، استفاده از پیام رسان ها، شبکه های مدنی پخش موسیقی و... مشکل جدی و خاصی با آنر 9A نخواهید داشت؛ اما کندی اندک در اجرای اپلیکیشن ها و گشت در محیط کاربری به عنوان امضای این رده از محصولات راسته همواره با شما خواهد بود. 



بسان دیگر گوشی های آنر و هواوی، درون بخش تنظیمات باتری می توانید Performance Mode را برای استفاده از حداکثر قابلیت گوشی فعال کنید. همان طورکه درون خط سیر فراز نیز نمودار است، بهبود عملکرد درون برخی بنچمارک ها متشابه PCMark به اندازه ای است که شما را بوسیله استفاده از آن انگیزش کند. ناگفته نماند این حالت مصرف باتری شما را افزایش خواهد عدل.باتری

باتری یکی از بخش های مهم گوشی های اقتصادی برای مجاب کردن کاربر به ابتیاع آن است. آنر با استفاده از باتری ۵،۰۰۰ میلی آمپرساعتی لیتیوم پلیمری روی کاغذ در این کار مظفر بوده است؛ اما در عمل چگونه است؟ چینی ها متأسفانه برای آنر 9A از شارژر ۱۰ واتی (۵ ولت / ۲ آمپر) استفاده کرده اند و در این گوشی، از پشتیبانی شارژ سریع خبری تراشیدن. برای شارژ طولانی گوشی زیاد از ۱۶۰ دقیقه زمان نیاز دارید. در مقام مقایسه، بسیاری از رقبا حداقل از شارژر ۱۵ واتی و گاهی ۱۸ واتی در این رده استفاده می کنند. 

آنر 9A از شارژ به پشت (نظیر پاور بانک) نیز پشتیبانی می کند؛ بدین مجرد که ازطریق کابل OTG همچنین می توانید مایه های دیگر با حداکثر توان ۶ وات (۵ ولت/ ۱.۲ آمپر) را شارژ کنید. به لطف این قابلیت، با تهیه کابل یا تبدیل موردنیاز می توانید روزگار و دستبند هوشمند و دیگر گجت های خود را شارژ کنید.

ابتدا ویدئو معیار زومیت با روشنی HD را تا زمان تهی شدن طولانی باتری پخش می کنیم. درون این حالت، همه ی اتصالات بی سیم بوسیله همراه صدای اسپیکر وزن و روشنایی نمایشگر همچنین روی ۲۰۰ قصد تنظیم شده است. آنر 9A تو آزمون پخش ویدئو زومیت ۱۵ ساعت و ۲۵ دقیقه دوام آورد که به مانوس خود نتیجه ی مناسبی به حساب می آید. میوه ٫ آزمایشنمایشگرباتریویدئوGFXBenchManhattan 3.1PCMark
Work 2.0ابعاد و رزولوشنمیلی آمپرساعتدقیقه:ساعتطول زندگی باتری
(دقیقه)عملکرد کامل مدت
(فریم)درصد هبوط عملکرددمای بیشینه
(منصب ی سلسیوس)دقیقه:ساعتآنر 9A۶٫۳ اینچ
۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل۵۰۰۰--۵۹۲/۶
Perf. mode۷۳۲/۷
Perf. mode۰∼
Perf. mode۴۰∼
Perf. mode۱۳:۱۲
Perf. mode۱۵:۲۵۷۷۳/۲۶۶۷/۳۰∼۳۷/۵∼۱۳:۲۸موتورولا وان هایپر۶٫۵ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۰۰۰۱۳:۳۲۳۸۰٫۱۹۱۷٫۳۰٫۹۴۴۳۱۰:۰۳هواوی Y7p۶٫۳۹ اینچ
۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل۴۰۰۰--۵۸۸٫۷
Perf. mode۱۰۰۳
Perf. mode۴۲∼
Perf. mode۴۸∼
Perf. mode--۱۹:۲۰۷۵۷٫۱۱۰۰۲۴۱∼۵۰۱۱:۵۳آنر 9X۶٫۵۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۰۰۰--۳۰۲.۳
Perf. mode۷۶۹.۷
Perf. mode۰٫۵∼
Perf. mode۴۴
Perf. mode--۱۱:۳۱۴۶۶٫۵۶۵۲٫۵۱۶٫۷۴۱۹:۱۱هواوی Y9s۶٫۵۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۰۰۰--۲۹۵٫۱
Perf. mode۷۳۹٫۳
Perf. mode۰٫۹∼
Perf. mode۴۲
Perf. mode--۱۰:۴۷۴۳۵٫۷۶۲۴٫۱۱۷∼۴۰۸:۴۸وای ۹ پرایم ۲۰۱۹۶٫۵۹ اینچ
۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۰۰۰--۲۴۵٫۲
Perf. mode۷۳۸٫۶
Perf. mode۰٫۷∼
Perf. mode۴۲٫۸
Perf. mode--۱۱:۳۰۳۰۹٫۵۶۸۷٫۳۸٫۵∼۴۱۹:۴۲موتورولا وان اکشن۶٫۳ اینچ
۲۵۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۵۰۰۱۰:۴۴۲۷۹٫۸۷۷۹٫۵۰٫۱۹∼۳۷٫۶۸:۱۳می ۹ لایت۶٫۳۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۰۳۰۱۷:۵۳۳۶۳٫۳۱۲۸۲‍‍‍‍۰∼۳۷٫۵۰۱۲:۰۶شاهین ۲۶٫۲۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۹۵۰۱۱:۴۵۵۰۶٫۲۶۷۲٫۳۰٫۲۵۳۹۷:۱۶شیائومی می ای ۳۶٫۰۱ اینچ
۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل۴۰۳۰۱۵:۲۵۳۷۸٫۶۱۵۵۶۵۳۹۱۲:۴۰شیائومی Mi 9 SE۵٫۹۷ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۰۷۰۱۴:۰۵۳۰۳٫۷۱۰۳۰۳۰۴۲۸:۳۶گلکسی M30۶٫۴ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۵۰۰۰۲۰۲۳۴۸۵۷٫۶----۱۳:۵۳گلکسی M20۶٫۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۵۰۰۰۱۴:۲۰۲۳۸۸۴۳٫۲----۱۱:۰۰* تمامی بنچمارک های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

در وعده ی بعد، دولت بوسیله آزمون GFXBench می رسد تا شارژدهی و عملکرد آنر 9A را ثانیه انجام پردازش مداوم محتوای گرافیکی وزین تقویم بطی ء. برای نمایش تفاوت پروفایل های مصرف انرژی Performance و Balanced، آزمون گرافیکی GFXBench را در دو حالت روی این گوشی اجرا می کنیم. پروفایل انرژی Performance حدود ۲۱ درصد از مدت شارژدهی گوشی درون کاربری هایی همچون اجرای ورزش می کاهد؛ اما ایستادگی عملکرد به لباس چشمگیری گشایش می یابد.



داخل طول معاینه نیز، ناچیز با اضافه دمای عجیب گوشی مواجه شدیم و نتایج آزمایش نیز حداکثر دمای مناسب گوشی را تصدیق می کند. گوشی اقتصادی جدید آنر از هر دو آزمایش باتری GFXBench و PCMark موفق بیرون آمده و در یکی از آن ها، نتایج زیاد انعام داخل بین هم رده هایش ثبت کرده است. ازنظر عملکرد نیز، تقریبا افتی را طول بنچمارک گواه نبودیم. طبق پیش بینی، فعال کردن حالت Performance بوسیله خصوص در زمان انجام فرایند وزین با گوشی، بوسیله وضوح در استاندارد شارژدهی و کاهش آن مؤثر است. ناگفته نماند آنر حالت Ultra Power Saving را همچنین برای ماندگاری زیاد باتری در نظر گرفته است که در این حالت بسیاری از فعالیت های گوشی محدود می شود.

جمع بندی

گوشی های اقتصادی بخاطر رفع نیازهای ابتدایی گزینه های مناسبی هستند و چنانچه به دنبال چیز دیگری در این گوشی های باشید، ناامیدتان خواهند کرد. وب گردی، استفاده از شبکه های مدنی و... بخاطر آنر 9A مشکلی نیستند؛ اما چنانچه به پشت بازی و عکاسی هستید، بهتر است به گزینه های گران نم فکر کنید. پردازنده ی مصرف شده تو آنر 9A ازنظر عملکرد شباهت زیادی به پردازنده ی اسنپدراگون ۴۳۹ در گوشی هایی مانند ردمی ۸ دارد و تنها بخاطر کارهای عادی جواب گوی شما خواهد بود. آنر 9A با ۶۴ گیگابایت ذهن ی ذخیره سازی عرضه می شود که رله اختصاصی برای افزودن حافظه در آن تعبیه شده است که خویشتن امتیازی برای آن محسوب می شود.

ازنظر شارژدهی، با یکی از گوشی های مطلوب میدان تو این بازه ی قیمتی طرف هستیم که در استفاده ی عادی با هربار شارژ ۱/۵ تا ۲ روز همراه شما خواهد وجود. متأسفانه استفاده نکردن از شارژ سریع و درگاه Type C ازجمله ضعف های این گوشی محسوب می شوند. اگر آنر از نمایشگر Full HD داخل 9A یکروز می برد، بدون شک برگ نمدار ی بزرگی بخاطر آن می بود؛ اما نمایشگر HD فعلی نیز صرف کردن دید از وایت بالانس نامناسبش عملکرد ناامیدکننده ای ندارد. فقدان سرویس های گوگل یکی از مشکلات گوشی های آنر و هواوی است که باید پیش از معامله به آن توجه کنید.

دوربین اصلی آنر 9A تو کشش روز عکس های بی کیفیتی ثبت نمی کند؛ ولی بخاطر ثبت عکس باکیفیت با فوکوس و شرایط گستره ی دینامیکی مناسب گاه به بیش از یک جنین تلاش حاجت است. عکس های خمود شده در طول روز با دوربین اولتراوید جزئیات زیادی ندارند و به کلمه بافتن های سافت زیادی در آن ها دیده می شود؛ اما این جریان مختص آنر 9A نیست و جیب بسیاری از رقبا را نیز پژمان است. ناگفته نماند بوسیله دلیل فقدان حالت Night، عکس های محزون شده درون شب با دوربین اصلی، بوسیله ویژه اولتراواید، ناتوان هستند. خرید از دیجی کالامشاهده قیمت همگی فروشندگان آنر 9Aنکات مثبتشارژدهی زیاد مناسبطراحی لطیف و کیفیت ساخت مناسبدوربین راضی کننده در کشش روزجایگاه اختصاصی برای کارت حافظهنکات منفیدردسرهای شاگرد از فقدان سرویس های گوگلپشتیبانی نکردن از شارژ سریععملکرد فرسوده دوربین ها در شباستفاده از محضر Micro USBبیشتر بخوانید:آنر دو تبلت جدید پد 6 و پد ایکس 6 را تو نمایشگاه IFA 2020 رونمایی می کندبررسی گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگآنر گجت پوشیدنی واچ جی اس پرو را برای تعلق مندان به کوهنوردی معرفی می کندجعبه گشایی آنر 9A
پس از وعده ی رئیس جمهور مبنی بر مجانی شدن برق ۳۰ میلیون شهروند ایرانی، وزیر نیرو خبر انصاف که اقدامات اجرایی این طرح و جزئیات دستورالعمل ها هنگام دو ماه فراهم خواهد شد و درون این زمان، مشترکان خانگی از وضعیت استعمال خود مطلع می شوند.

مشترکان صاعقه خانگی داخل ایران بالغ پهلو ۲۹ میلیون و ۵۰۰هزار نفر هستند و از میان آن ها، ٣٠ درصد مشترکین حد ۸میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک کم استفاده (۳۰ میلیون نفر)، ۱۶/۷ میلیون نفر دلگشا مصرف و ۴/۵ میلیون پرمصرف هستند. البته الگوی مصرف در ماه های گرم سال ۱۰۰، تو ماه های عادی ۸۰ و داخل مناطق گرمسیری ملک از ۱۵۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه متغیر است.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو اعلام کرده که ۳۰ درصد مشترکان صاعقه داخل ناحیه کمتر کاربرد هستند و مصرف صاعقه آن ها پایین برنده از میانگین استعمال خانوار است؛ این افراد از تنزل ۱۰۰ درصدی برخوردار خواهند شد؛ نیز ۵۶ درصد مشترکان دلگشا مصرف هستند و درصورت استعمال اندک به نسبت سال قبل، آن ها هم اجر خوش مصرفی می گیرند. به گفته ی وزیر نیرو، منابع مالی طرح برق مجانی با نشانی «برق میل» از محل صرفه جویی هایی تأمین خواهد شد که هر سال برای تولید برق به منظور پوشش رسول استعمال رخساره می گیرد.

وزارت نیرو درنظر دارد تا با وسوسه مشترکان پرمصرف، آن ها را نیز به مشترک خوش مصرف تبدیل کند. در همین راستا، وزیر نیرو از آموزش هایی خبر می دهد که درون آینده به مردم عرضه می شود و طی آن ها کارهای ساده ای معرفی می شوند تا استفاده برق کاهش هویدا کند. استفاده از پنل خورشیدی همچنین راه دیگری است که وزارت نیرو پیشنهاد می دهد. البته بخاطر عملی شدن این موضوع استراحت است وامی بخاطر مردم درنظر محزون شود که جزئیات آن خبر رسانی خواهد شد.



وزیر نیرو در گفت وگو با ایلنا اخبار کرده که طالع درنظر دارد در ماه های پایا مانده از طالع دوازدهم، ۱۰ درصد از طاس مصرف برق خانگی را کاهش دهد تا بتواند معیار صادرات برق خود را تکثیر دهد.

اردکانیان تصریح می نرم که ۳ درصد از کچل انرژی تولیدی در کشور صادر می شود و این ۳درصد، ۳۰درصد از احتیاج ارزی صنعت برق کشور را تأمین می کند. این درحالی است که کمتر از یک درصد کچل گاز تولیدی قلمرو درون نیروگاه ها برای تولید این میزان برق کاربرد می شود.

بوسیله اظهار وزیر نیرو، داخل تابستان امسال، تاکنون خاموشی ناشی از کمبود تولید صورت نداده و کارمایه بیشتری نیز عرضه شده است.ما در زمان فراز بار ۵۸ هزار مگاوات استفاده صاعقه داشته ایم. از این استاندارد ۲۳ هزار مگاوات صرف مایه های سرمایشی شد. اگر مدیریت شود، امکان اینکه این ۲۳ هزاره مگاوات را ۱۰ درصد کاهش دهیم، حیات دارد. کاهش ۱۰ درصدی معادل مصرف برق ۲۳۰۰ مگاوات است که برای تأمین آن نیاز باید ۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید احداث شود و این قسط نیست.

وزیر نیرو نیز می گوید هم حالا ۹۰۰ هزار کیلومتر شبکه انتقال و توزیع در کشور درحال فرسودگی هستند و برای نوسازی و جایگزینی آن ها نیاز بوسیله منابع مالی است؛ این موضوع با صرفه جویی ۱۰ درصدی قابل حل است.

مشکلی که در ارتباط با تأمین منابع مالی وجود دارد، این است که ۶۰ درصد برق کشور داخل ۴۱ نیروگاه خصوصی تولید می شود و این میزان صاعقه تولیدی توسط نیروگاه های خصوصی درحال افزایش است. بااین حال، میان قیمت کامل شده ی برق و هزینه ای که انسان می پردازند، فاصله ی متجاوز وجود دارد که کار را برای بخش خصوصی دشوار می کند. به گزارش روزنامه اعتماد، صنعت برق بوسیله ازای هر کیلووات خرید برق، به طور تقریبی ۵۵ تومان ضرر می کند؛ یعنی سالانه ۱۰ هزاره میلیارد تومان.

با کامل این تفاسیر، ۸/۵ میلیون مشترک کم مصرفی که وعده ی مجانی شدن برق آن ها داده شده، اکثرا افرادی هستند که تو روستاهای ملک عمر می کنند. درواقع، به بیان قاسم تقی زاده خامسی، معاون وزیر نیرو، ۶۰ درصد از کل مشترکان کم مصرف، روستایی هستند و تنها ۴۰ درصد باقی مانده در مناطق شهری سکونت دارند. غریزی است که میزان مصرف انسان در روستاها نسبت بوسیله بنیانی جمعیت شهری بسیار کمتر باشد؛ حال آنکه باتوجه بوسیله درآمد بالاتر و سبک زندگی مختص شهری و الگوی معامله انواع دستگاه های برقی، میزان استفاده از صاعقه همچنین به همان نسبت پشته خواهد رفت. کارشناسان این موضوع را نقدی پیاده شدن قانون جزا کردن مشتریان پرمصرف تر برق شوهردار می دانند.

کمک وزیر نیرو اعلام کرده که گروه پرمصرف ها هشت ماه فرصت دارند تا با کاهش مصرف برق، در گروه خوش کاربرد ها فراغت گیرند و درغیراین صورت، ۱۰ درصد جریمه خواهند شد.بیشتر بخوانید:چگونه آلودگی ناشی از آتش سوزی بیشه ها به صلح و صفا آسیب می رساند؟اگر انسان ها منقرض شوند، چه اتفاقی برای زمین می افتد؟چرا فدایی مزارع خورشیدی باعث اجل پرندگان می شوند؟جنگل زدایی و شکست گونه های زیستی سبب افزایش گمان تصادف دنیاگیری ها می شودافزایش سطح آب سیل گرفتن جوامع دور از سواحل را نیز تهدید می کند
به تازگی بلومبرگ گفته ی مینگ چی کو، تحلیلگر اپل را تأیید کرده و از نمایش ی شارژرهای بی سیمی جدید این شرکت خبر داده است. ماه ژانویه، کو مدعی شد که اپل پد شارژر بی سیم کوچک تری برای کاربران آیفون عرضه می درنگ. به گفته ی او، شارژر جدید از محصولاتی از اپل پشتیبانی می بطی ء که قرار حیات نیمه ی اول سال ۲۰۲۰ ارائه شود؛ اما همه گیری کووید ۱۹ برنامه های اپل بخاطر نمایش ی محصولاتش را بوسیله تعویق انداخت. گفته می شود پد شارژی جدید، قابلیت های کمتری از ایرپاور دارد.

در سال ۲۰۱۷، اپل پد شارژر بی سیمی ایرپاور را رونمایی کرد و مدعی شد که شارژر بی سیم می تواند غصه زمان دستگاه های اپل ازجمله آیفون و ایرپاد و اپل واچرا شارژ کند. درون رونمایی این محصول، شریک سازنده اعلام کرد ایرپاور تا انتهای سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه می شود.

با اینکه علیه معرفی کردن شده با قابلیت های ویژه اش توجهات زیادی را به خود فراخوانی کرد، هیچ گاه بوسیله بازار ارائه نشد. بوسیله گفته ی کارشناسان، اپل درباره ی شارژرهای بی سیم زیادی اغراق کرده حیات. اپل پس از اخبار اطلاع نمایش نشدن محصولش، بیانیه ای صادر کرد و گفت ایرپاور به استاندارد های مدنظر نرسیده است. همچنین، یکی از مشکلات پا بر جا این شارژرها، داغ شدن متجاوز از حدشان بود که احتمال ترکیدن مایه بود داشت.مقاله ی مرتبط:چرا تولید ایرپاور لغو شد؟

یکی از ادعاهای اپل بخاطر ایرپاور این بود که شارژر یادشده می تواند هم زمان آیفون و ایرپاد و اپل واچ را شارژ بطی ء. معلومات دقیقی از شارژر متاخر در دست نیست؛ ولی گفته می شود قابلیت های این شارژرها ناچیز از ایرپاور است. احتمالا شارژر جدید اپل یکی از وسیله های اپل را شارژ درنگ و از شارژرهای کنونی کمی پیشرفته تر باشد.

درحالی که غول فناوری سیلیکون ولی روی تاسیس شارژر بی سیم کار می کند، استارتاپ آیرا، واقع تو آریزونا، فناوری جدید فری پاور را هفته ی جاری عرضه می کند که می تواند قابلیت های ذکرشده درباره ی ایرپاور را پیاده کند و علاوه بر اپل، با دستگاه های دیگر ازجمله سامسونگ و گوگل سازگار است و از آن ها پشتیبانی می بطی ء.

شارژر متاخر مشارکت آیرا Nomad Base Station Pro نام دارد و از گوشی های هوشمند و هدفون هایی مانند ایرپادها پشتیبانی می کند؛ ولی اپل واچ را شارژ نمی درنگ که یکی از معایبش محسوب می شود. همچنین، درون آزمایش های اخیر دیده شده که پد شارژر نومند گجت ها را باهم اشتباه می گیرد و گاهی شارژردهی را ایستا یا کُند می کند. شرکت سازنده خلق کردن این مشکل را بوسیله وجود باگ تو الگوریتمی ربط می دهد که بخاطر جلوگیری از داغ شدن بیش ازحد تو دستگاه به فرمان گرفته شده است.بیشتر بخوانید:آیفون 12 اپل بیستم شهریور با اپل واچ سری 6 رونمایی می شود؟آموزش پین کردن دید منتخب اینستاگرام داخل آیفون و اندرویدیونیتی برای ارائه عمومی سهام اقدام می کندکاهش ۲۰ درصدی فروش گوشی های هوشمند در گیتی داخل فصل دوم سال ۲۰۲۰تصاویر جدید آیفون 12 پرو مکس، قابلیت های نمایشگر و دوربین آن را نشان می دهند