ریحان گراف

مایکروسافت چند روز پیش در گزارشی ادعا کرد هکرهای متعلق به روسیه، چروک و ایران مشغول مرام قراردادن افراد حقیقی و نهادهایی هستند که با کمپین های انتخاباتی دونالد ترامپ وجو بایدن در ارتباط هستند و می خواهند بدین قاعده در انتخابات بزرگواری جمهوری ایالات متحده، دخالت کنند. گزارش موردبحث مایکروسافت توقع کرد اکثر حملات سایبری خبر شده، ناموفق بوده اند، بااین حال تو مواقعی نیز این حملات با توفیق به اتمام رسیده است. مایکروسافت می گوید درحال همکاری با افراد و نهادهایی است که موردهدف هکرها قرار گرفته اند. این شرکت فعلا نام افراد و نهادهایی را که از این اتفاقات متأثر شده اند اخبار نکرده است. 

مایکروسافت توقع می کند یک قسمت قسمت کردن هکر نامدار روسی که با صیت های مختلف نظیر Fancy Bear و Strontium و APT28 شناخته می شود و پیش تر توانسته در سال ۲۰۱۶ با موفقیت کمپین انتخاباتیهیلاری کلینتون را کمال مطلوب صبر دهد، وهله دیگر بوسیله بازار بازگشته است و به دنبال اهداف جدید داخل انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا می گردد. مایکروسافت نام گروه هکر ایرانی را APT35 اعلام می کند

دونالد ترامپ تو عهد برگزاری کمپین های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ (یعنی همان زمانی که به شدت با کلینتون مبتلا رقابت پهلو سر اربابی جمهوری بود) تماس دولت روسیه به هکرهایی که سراغ کمپین کلینتون رفته بودند را «ناچیز» دانست. رسانه ی ورج می نویسد گزارش های جدید مدال می دهند دونالد ترامپ بوسیله شکلی فعالانه گزارش های سیستم اطلاعاتی ایالات متحده با محوریت امکان خطرسازبودن هکرهای روسی بخاطر انتخابات آمریکا را سرکوب کرده است.

مایکروسافت در گزارش خود می نویسد قسمت قسمت کردن هکری Strontium درمجموع بیش از ۲۰۰ خلقت مربوط به انتخابات را هدف صبر داده که از بین آن ها می توانیم بوسیله برخی مشاوران سیاسی اشاره کنیم که برای هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات کار می کنند. طبق گفته ی مایکروسافت، گروه هکری یادشده نیز اندیشکده هایی نظیرصندوق مارشال آلمانِ ایالات متحده ی آمریکا را شعار قرار داده است. به خشکی امدن اساس گزارشی که رسانه ی رویترز منتشر کرده، دسته هکری Strontium درکنار این ها، شرکتی با اشتهار SKDKnickerbocker را که درون حوزه ی تعیین استراتژی برای کمپین ها فعالیت می کند را هدف فراغت داده است . رویترز توقع می بطی ء که این همکاری مبتلا باهم اتحاد کردن با بایدن و دیگر دموکرات های برجسته است.

کمپین انتخاباتی جو بایدن در گفت و گو با رویترز رسما تأیید کرد که می داند گروهی خارجی در جدیت بوده است تا ایمیل های غیرکمپینی متعلق به افرادی را که در کمپین انتخاباتی فعالیت می کنند، بوسیله دست بیاوردند ولی در این بنیان ناموفق بوده است. رویترز می گوید مایکروسافت، کمپین جو بایدن را از این حمله ی سایبری آگاه کرده است.

درکنار حملات سایبری اداره دهی شده در روسیه، مایکروسافت گفت هکرهای متعلق بوسیله چروک تکاپو کرده اند افرادی که پست های عمده دراختیار داشته و با با انتخابات پیش رو ارتباطاتی دارند را نیز موردهدف صبر دهند. از جمله این افراد می توانیم بوسیله افراد فراهم تو کمپین های انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ رمز کنیم. مایکروسافت در ادامه ی گزارش خویشتن حمله ی هکرهای ایرانی را به کمپین های انتخاباتی مطرح می یواش و می گوید هکرهای ایرانی تو تلاش بوده اند حساب های کاربری شخصیِ افرادی را که برای کمپین انتخاباتی، با دونالد ترامپ وفاق دارند کمال مطلوب قرار دهند.  ایران: برای ما اساسی زدودن که چه کسی در قصر سفید ریاست می کند

مایکروسافت می گوید گروه هکر چینی با نام Zirconium خواه APT31 توانسته با موفقیت ۱۵۰ نفر را شعار قرار دهد. همچنین تو گزارش مایکروسافت، نام گروه هکر ایرانی، Phosphorous یا APT35 اعلام می شود. مایکروسافت ادعا می کند گروه هکر ایرانی APT35 ظاهرا نسبت به دسته چینی به موفقیت کمتری دست معین کرده. مایکروسافت با تشریح جزئیات ماجرا می گوید گروه ایرانی موردبحث تلاش کرده متوجه شمار کاربری مقامات رسمی و دونالد ترامپ شود و در این کار ناموفق بوده است. مایکروسافت در گزارش خویشتن نوشت اطلاعاتی که برملا می نرم نشان می دهد دسته های هکری خارجی مجاهدت های خودشان را برای دخالت در انتخابات آمریکا بیشتر کرده اند. 

در پی مطرح شدن این ادعاها توسط مایکروسافت، وزارت امور خارجه ی ایران اعلام کرد این گفته ها حقیقت ندارند. سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد برای تهران اساسی نیست که چه شخصی در کاخ سفید به نشانی رئیس جمهور مشغول به فرمان باشد، بلکه «پای بندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم های بین المللی و دست برج حمل از دخالت در کشورهای دیگر و ایفا به تعهدات خود» بیشترین ابهت را دارد.

سعید خطیب زاده در مصاحبه ای که با رسانه ی CNN انجام انصاف به دخالت های ایالات متحده داخل انتخابات کشورهای دیگر ازجمله ایران رمز کرد و گفت آمریکا «داخل مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند». همچنین بنابه نوشته ی ایسنا، مقام های اطلاعاتی ایالات متحده اعلام کردند که هیچ مدرکی درباره ی نفوذ فاش نکرده اند. بیشتر بخوانید:امکان فیلتر فوری سایت های قمار و شرط بندی فراهم شدکیبورد SwiftKey مایکروسافت با دو قابلیت جدید آپدیت شدچرا ارشاد با بازرسی صداوسیما بر شبکه ارائه خانگی مخالف است؟همه گیری ویروس کرونا درون ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲۱ شهریور ۹۹]احتمالا حمله ی Raccoon به هکرها اجازه شکستن رمزنگاری TLS را می دهد
  • ۹۹/۰۶/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی