ریحان گراف

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش همشهری، مولاوردی تو مبدا کتاب مذکور که به آلمانی غم برگردان شده است، می نویسد: «زبان مهدی شادخواست سهل و فصیح است.  او از مروجان میسر نویسی است و شعر را تخصیص به قشر خواه مخاطبان خاصی نمی داند و داخل این زمینه با ارائه اشعاری قابل فهم به عطا توانسته با مخاطبان خویشتن ارتباط معتمد کند. شعرهای شادخواست سرشار از ایهام، آشنایی زدایی، چندمعنایی و شگردهای زبانی است که امتزاج آن با ساده نویسی مفید است بس دشوار و همین خصیصه، به آثار او بافت و رنگ خاصی بخشیده است. چراکه مخاطب با سفر به اعماق تصاویر و روایت ها، فضاهای جدیدی را تجربه می کند؛ فضاهای عاطفی ای که روایت متفاوتی از مسائل اجتماعی، عشق و زندگی دارد.

مولفه های بی شماری از طبیعت در شعرهای شادخواست دیده می شود و این، نشان دهنده فرع اختصاص او به جهان دوره است. شادخواست چه با اشعار روایتی و چه با جاندارانگاری برای انتقال مفاهیم از مظاهر فطرت سود می جوید و در تصویرسازی تواناست. شعر شادخواست، بوسیله شفیع آرامشی که در خود دارد، علامت دهنده منش و شخصیت ساکت شاعر است و شاید همین یکرنگ بودن اوست که مخاطب را یا ناخواه به سمت و سوی همذات پنداری سوق می دهد. درون کنار این شمال ها، استعمال ظریف شادخواست از اصطلاحات و مانند های ایرانی داخل برخی از شعرها بیش دلنشین و دوست داشتنی است و توجه بوسیله این امر، دلبستگی شاعر به ملک مادری و فرهنگ غنی کشورش ایران را نشان می دهد. »

نه به دستت می آورم،
نه از دستت می دهم... م.
نه بوسیله دیده می آیی،
خیر از دیده می روی...

سرانجام 
میان این همه خال چین
داخل را گم می کنم!

Ich werde dich nicht bekommen,
und werde nicht vermissen...
nein ich kann dich sehen,
und nein ignoriere dich...

Am Ende,
ich verliere dich ,
von zwischen alles Punkten!
بسیاری از ما خلال خشم، تنهایی، اضطراب و حتی زمانی که خیلی نگران و افسرده شده ایم، مانوس داریم خوردنی بخوریم. این عاطفه ممکن است برای اغلب ما به وجود بیاید و آن احترام قدرتمند باشد که نتوانیم خودمان را درون طبق نوشانیدن کنترل کنیم. اما چرا به پرخوری خشمناک و احساسی دستخوش می شویم؟ چطور می توانیم با پرخوری احساسی مقابله کنیم؟

حتما بخوانید:جلوگیری از پرخوری با ۶ راهی که شما را به وزن ایده آل می رسانداشتهای کاذب؛ ۶ راهکار سریع العمل برای رفع گرسنگی کاذب۱۸ نحو علمی برای کاهش اشتها

احساسات ما نقش مهمی در زندگی مان دارند. یکی از تأثیرگذارترین احساسات داخل زندگی هر فرد، عاطفه گرسنگی و احتیاج به خوردن غذاست. تو برخی افراد، این عاطفه نیاز آن عرض شدید و فراوان است که باعث می شود بوسیله پرخوری مبتلا شوند.

منشأ احساس حاجت ما بخاطر خوردن، جهیز عصبی سمپاتیک مان است. این سیستم عصبی نقش مهمی در تولید احساس نیاز برای پرخوری کردن دارد؛ یعنی وقتی تا اینکه کاملا سیر تکاملی هستیم و معده مان از غذاهایی که خورده ایم مملو شده است، باز هم دوست داریم خوردنی بخوریم و احساس می کنیم بوسیله قورت دادن غذاهای باقی الباقی نیز نیاز داریم.

خب، در این شالوده بیایید میزان ای واقعی را تجسس کنیم. در امتداد می خواهیم دربارۀ فرد وزین وزنی بوسیله شهرت «روزبه» و مشکل واقعی او گفتگو کنیم. چرا روزبه عاشق غذا خوردن است؟



روزبه منتظر خوردن طعام است، به ویژه زمانی که احساسات منفی و ناخوشایند بوسیله او هجوم می آورند. روزهایی که او حال لهو ندارد، بیشتر از همیشه به خوردن صبحانه تمایل پیدا می درنگ و برای خوب کردن حال خودش، به ناهارهای سنگین و پُروپیمان پناه می برد.

البته روزبه درون گوهر وجودش، منتظر خوردن است و خوردنی اشامیدن برایش تفریح لذت بخشی است. روزبه باوجود لذتی که از خوردن غذا می سرما و با اینکه خوردن حالش را از این رو به آن رو می کند، اما اندازه یدکی دارد. همین موضوع باعث ناخرسندی خودش و پزشکان از شرایط جسمانی او شده است.

درواقع، روزبه دستخوش «پرخوری عصبی» شده است. پزشکان برای رفع شاق او، استفاده از تکنیک های تنفسی را پیشنهاد کرده اند. این تکنیک ها باعث غیرفعال شدن جهیز عصبی سمپاتیک می شود. سیستم عصبی سمپاتیک نقش مهمی داخل تولید احساساتی دارد که باعث بالا رفتن جست قلب و درنتیجه، پرخوری خشمناک می شود.

تکنیک تنفسی به روزبه معاون کرد که بتواند احساسات خود را داخل مواقع ناخوشایند کنترل درنگ. به این ترتیب، میزان پرخوری عصبی و احساسی او زیاد کم شد، ولی مشکل او بوسیله طور کامل محلول نشد. بالاخره روزبه نزد پزشکی رفت که شاق را به طور ریشه ای بخاطر او معین کرد و چارۀ اساسی مقابله با پرخوری احساسی و تندخو را به او مدال قسط. درون دنباله با بررسی گفته های پزشک، علت بروز پرخوری عصبی و احساسی و راه های مقابله با آن را وارسی می کنیم. چگونه دچار پرخوری عصبی می شویم؟



پزشک جدید روزبه حرف های جالبی زد. او پارسا بود که برای کنترل بیشتر احساساتش بهتر است آنها را به چیزی تشبیه کند. مثال شومینه و عادت های ذهنی غلطی که خودمان می سازیم

پزشک روزبه مثال واضحی برای تشریح وضعیت او مطرح کرد. او به روزبه گفت:

«وقتی ناراحتی های احساسی خودمان را به آتش شبیه سازی کنیم، اولین ذهنیت مان این است که از آتش سوزی هزیمت کنیم و خودمان را نجات دهیم. ولی اگر اندکی دقیق تر بوسیله قضیه نگاه کنیم، مخبر می شویم که می توانیم آتشی درون اتاق خوش آمد خود داشته باشیم، اما آن آتش ما را نسوزاند.

تا وقتی که این آتشِ پرحرارت درون شومینه ای مطمئن روشن باشد، به جای سوزاندن ما، تبدیل به مرکز گرم و حمایت اتاق می شود. آن وقت همه صدای زیر مردانه دارند کنارش بنشینند. آدم ها دور آن آتش می نشینند، خاطرات سندیت را مرور می کنند، با یکدیگر حرف می زنند و ادبیات های مختلفی بخاطر یکدیگر تعریف می کنند.

اما همۀ این اتفاقات تا زمانی است که آتش رویه نفوذی بوسیله بیرون از شومینه نداشته باشد. کافی است روزنه ای بود داشته باشد و زبانه های آتشِ شومینه به بیرون پرتاب شود؛ آن لحظه است که فاجعه پیش می آید و شرایط خطرناک می شود.

همه می ترسند و از دورِ شومینه پراکنده می شوند. این اتفاق امکان پذیر است تا اینکه به صلح و صفا مردم ها آسیب برساند. بوسیله همین دلیل، افراد رجحان می دهند که نزدیک شومینه نباشند. اینک اگر باوجود این طور شرایطی، با خودمان بگوییم که مشکلی پیش نخواهد آمد و همه چیز خوب است و باز تیمار بوسیله طرف شومینه برویم، چه اتفاقی می افتد؟ خب، احتمالا بی اندازه زود به خاطر سوختگی با زبانه های آتش باید به اورژانس مراجعه کنیم.»

پزشک روزبه ادامه عدل:

«حالا تخیل کنید همین وضعیت برای صلح و صفا ما تیمار به وجود می آید. ما مجبوریم که برای رسیدن بوسیله هدف سلامتی، قواعد بهداشتی مشخصی را رعایت کنیم. در این شرایط، قدیم صدایی درون ما بود دارد که می گوید بی خیال باشیم؛ همگی چیز خوب است و با یک بار سرپیچی از قواعد، اتفاقی نمی افتد. اما این فکر اصلا حساب دان نیست. حتما بخوانید: چطور جلوی سندروم «فقط همین یک دفعه» را بگیریم؟

معمولا مغز آگاه اجازه نمی دهد ما از قواعدی که برای اشتی مان اهمیت دارد، سرپیچی کنیم. ولی احساس ما در مقابلِ این قواعد می ایستد و دلایلی برای مان می آورد تا قانون را مافوق پا بگذاریم.»

پس از این توضیحات، پزشک رو به روزبه کرد و گفت: «تخیل کنیم که تو سر ای برای نوشانیدن بیش از سه وعده صبحانه در برنامه یومیه ات ایجاد کرده ای. ولی آیا این طریق اصولی و قانون دان است؟ چرا این طور قاعده ای در ذهن تو ایجاد شده است؟»



روزبه بخشی فکر کرد و پاسخ داد: «درون این طور شرایطی، افکار مختلفی به حافظه من هجوم می آورد، مثلا به غیرقابل تحمل بودن رئیسم فکر می کنم و برای مقابله با این احساس، جز خوردن سس گوجه فرنگی، چارۀ دیگری پیدا نمی کنم. یا زمانی که در وسط روز قدری گرسنه می شوم، تنها این فکر به ذهنم می رسد که باید یک وعدۀ غذایی دیگر بخاطر خودم آماده کنم.

حتی در زمان هایی که کامل روز را بسیار حکم کرده ام و فرسوده ام، احساس می کنم که باید با خوردن یک وعدۀ غذایی حجیم، حال خودم را خوب کنم تا خستگی ام برطرف شود. زمانی که شکست عشقی خوردم و عاطفه کردم عمر ام بی قیمت شده است، حالم را با اسقاء کردن کباب و استیک خوب می کردم.» شومینۀ درون ما!

پزشک نگاهی به روزبه انداخت و گفت: «خب، این افکار همان زبانه های آتشی هستند که از شومینه به اطراف پراکنده می شوند و به ما آسیب می رسانند. ما اندوه باوجود احساسات منفیِ در مان، این زبانه ها را توجیه می کنیم و در مجاورشان قرار می گیریم.

به خودمان می گوییم که “حالا با یک بار خوردن، اتفاقی نمی افتد و قدری سس گوجه فرنگیِ بیشتر کسی را نکشته است.” ولی پس از زمان کوتاهی ناامید می شویم و مجدد خودمان را ملامت می کنیم تا با این احساسات مقابله کنیم.

به سالن ورزشی می رویم، تمرینات تنفسی را مبدا می کنیم و تا اینکه پیاده روی طولانی را در پروگرام روزانه خود قرار می دهیم. ولی پس از مدت کوتاهی، غضب مان بوسیله خودمان فروکش می کند و دوباره خوردن های عصبی را آغاز می کنیم.

احساس پا بر جا ما این است که گرسنه هستیم و باید چیزی بخوریم، ولی ذهن ما با این موضوع نقیض است. ذهن مان مدام گوشزد می کند که “اضافه قطع داری و فردا باید رژیم را شروع کنی. فردا نمی توانی نان بیشتری بخوری و دستور کار تغذیه و کالری ات را باید کنترل کنی.”

احساسات ما با اخذ این طور هشدارهایی از طرف حافظه مان، شرایط را تهدیدآمیز و خطرناک تلقی می کنند و درنتیجه، فرمانِ اشامیدن بیشتر غذا را صادر می کنند و بوسیله این ترتیب، ما دچار پرخوری تندخو می شویم.» چطور باید با پرخوری احساسی و خشمناک مقابله کنیم؟



اغلب مردم ها این ذهنیت را دارند، که چاق شدن و بی حالت بودن باعث اندک ارزش تر شدن زندگی شان می شود. چاق وجود داشتن باعث می شود که ما نتوانیم شکل هایی را که دوست داریم، بپوشیم. حتی باعث کمتر شدن انرژی مان برای بازی، تحرک و تفریح می شود.

در مقابلِ همۀ اینها، لاغر بودن به آدم احساس اعتماد به لحظه بیشتری می دهد. لاغر بودن باعث می شود که ما در هنگام پیاده روی اعتمادبه لحظه بیشتری داشته باشیم و سرمان را همیشه ارتفاع بگیریم.

بسیاری از ما خوردن را کار کننده بسیار لذت بخش و مهم داخل زندگی می دانیم. بیشترمان احتمالا علاقۀ زیادی به نوشانیدن پیتزا، چیپس، شکر، نان و شکلات داریم. درون عین حال، می دانیم که اشامیدن مداوم این خوراکی ها ضرر دارد و باعث ضخیم تر شدن مان می شود.

اگر جزء آن دسته از افرادی باشیم که علاقه فراوانی بوسیله خوردن این طور خوراکی هایی داریم، پس حتما در دسته افرادی که تمایل به لاغری و رژیم گرفتن دارند نیز فراغت می گیریم. پرخوری فایده غیرعادی ای نیست. این واکنشْ غریزی است و احتمال بروز آن در طبیعتِ بدنی هر فردی وجود دارد. اما رادیکال ترین مسئله وضع مقابله با این طور واکنشی است؛ بوسیله ویژه زمانی که این فایده تغییر به اختلال در بدن می شود.

پزشک دربارۀ این موضوع به روزبه توصیه کرد: «اگر غرض محزون ای که با پرخوری خشمناک ات بجنگی، مطلع باید با افکارت مبارزه کنی. برای این امر لازم است افکار سلبی خودت را شناسایی کنی و آنها را در دفترچه ای یادداشت کنی؛ سپس هرروز صبح یک صفحه از آن را درون برابر خویشتن راحتی دهی و همواره به آن توجه کنی. به این ترتیب، قدرت افکار منفی را از بین می بری.» مولود گیری

چنانچه فکر می کنید شما هم مانند روزبه دچار پرخوری احساسی و عصبی هستید و هیچ رژیم و ورزشی بخاطر تان کارساز نبوده است، بهتر است مبدا افکار خود را کنترل کنید. وسوسه های ذهنی خود را بشناسید و آنها را یادداشت کنید.

به این ترتیب، وقتی هرروز از خواب متوجه می شوید، می توانید انتخاب های قرص تری با توجه به شرایط زندگی تان داشته باشید. خب، یک نفس عمیق بکشید و شروع کنید. در دنباله بخوانید: علائم اختلال پرخوری؛ دلایل و متد های درمان آن
از زمان موفقیت مأموریت آپولو ۱۱ در فرستادن نخستین انسان به سطح ماه تا پایان مأموریت آپولو ۱۷، تو مجموع ۱۲ فضانورد اعزامی به مأموریت های آپولو توانستند مدت ۱۰ روز را روی سطح ماه سپری کنند که از این مدت عزب ۸۰ ساعت را خارج از اتاقک سطح نشین خویشتن گذراندند. درون این اقامت کوتاه، آن ها توانستند تنها گوشه ای از مخاطراتی را تجربه کنند که زندگی انسان را روی خاک این قمر تهدید می نرم.

با صدور فرمان جدید دولت ترامپ بخاطر بازگشت دوباره ی بشر بوسیله ماه تا سال ۲۰۲۴ و نیز اعلام برنامه ی بدیع ی گره برای عمل اولین مأموریت سرنشین دار این کشور درون سطح ماه طی دهه ی آینده، این تخیل شکل گرفته است که احتمالا باید موضوع اقامت تمام پر حرارت بشر تو سطح کره ی ماه را کمی قطعی تر بگیریم. تحقق چنین چشم اندازی مستلزم تلاش بیشتر دانشمندان برای بررسی ابعاد این طور چالشی است. تو اینجا سعی می کنیم بخشی از بزرگ ترین چالش های پیش رو را تو این طور سفری برایتان نقل کنیم.محیط سمی ماه

داخل کنار خطرات واضحی که در فرایند پرتاب راکت، تجربه ی ناخوشایند گرانش صفر و فرود خطرناک پیاده شدن سطح یک جرم فضایی وجود دارد، باید بدانید که خود محیط ماه همچنین به شدت مرگبار است. وقتی فضانوردان مأموریت آپولو پیاده روی خویشتن را روی سطح ماه آغاز کردند، گرد و غبار موجود در محیط به لباس های مخصوص آن ها چسبید و با نفوذ به داخل کلاه آن ها موجب بروز واکنش آلرژیک در چشم و گلوی فضانوردان شد. این غبار حتی به درزگیر مجری های مخصوص میزان برداری از خاک و عقل ماه نیز نفوذ کرد و مانع از مهروموم کامل این حمل ها طی سفر بازگشت به زمین شد؛ واکنش این غبار تا آنجا پیش رفته حیات که حتی در فضای داخلی سطح نشین نیز بویی مانند باروت حس می شد.

گردوغبار سطح ماه بیشتر از ذرات سیلیس تشکیل شده است. این ذرات به نرمی پودر ولی در گوهر حال مانند شیشه، بُرنده هستند. همین موضوع باعث زهردار وجود داشتن محیط ماه می شود. جریان آنقدر اکید است که یکی از فضانوردان مأموریت آپولو ۱۷ با نام هریسون اشمیت پس از بازگشت به زمین تا مدتی با مالیات «تب ناشی از غبار ماه» درگیر بود. این داخل حالی است که اشمیت عزب ۲۲ ساعت را روی سطح ماه گذرانده بود. فضانوردان دیگری که درون آینده صبر است مدت بیشتری را پیاده شدن سطح کره ی ماه سپری کنند، مسلما درمعرض ریسک بالاتری از تنفس این مواد مرگبار خواهند بود.

نتایج تجسس ای که به تری منتشر شده، نشان می دهد تماس تمام خیس با چنین موادی ممکن است منجر بوسیله عوارض اکید لطافت نظیر بروز برونشیت یا سرطان همچنین بشود.

سطح ناهموار

موضوع مهم دیگر، سطح پر چروک و گره ماه است؛ تصور می شود توپولوژی فعلی ماه تا اینکه ممکن است زیاد خطرناک زیرفون از بدترین سطوح خشن و ناهموار سطح زمین باشد. حکیم ریچارد شورینگ، پزشک تصعید در ناسا می گوید:بیشتر مردم تصور می کنند سطح ماه مانند یک بیابان است؛ درحالی که آنجا بیشتر به یک اقیانوس شباهت دارد. سطح ماه متشابه یک دریا، موّاج است.

بود این طور پستی و فراز هایی بر سطح ماه ممکن است برضد آنچه که اینجا روی زمین می بینیم، بسیار خل زننده باشد. یکی از مأموریت های پیت کنراد و آلان بین طی آپولو ۱۲ این بود که هوشیار دهانه ی ۲۰۰ متری سارویور (Surveyor Crater) شوند. ولی وقتی این دو فضانورد بوسیله لبه ی دهانه رسیدند و به ظهر مسیری برای پایین رفتن از آن بودند، گزارش کردند که لغزان ورودی این دهانه بیش از اندازه است؛ درحالی که اطلس های توپوگرافیک مدال می دادند که یک سطر ورودی با لغزان ۲۱ درجه وجود داشته که به علت قرارگرفتن در سایه، از چشم فضانوردان پنهان الباقی است.

این بدان معنی است که حتی یک پیاده روی ساده روی سطح ماه می تواند خطرناک تیز از آن چیزی باشد که تو نگاه اول به نظر می رسد. سطح ماه بسیار موّاج است. یک وارسی ی تازه علامت می دهد که این قمر از لحاظ تکتونیکی فعال است و گاهی زلزله هایی به بزرگی ۵.۵ ریشتر را تجربه می کند. این شناسایی بدی بخاطر آینده ی پایگاه های آسیب پذیری خواهد بود که صبر است درون ماه احداث شوند.

خوابیدن درون ماه

جماع کردن اندوه ممکن است در سطح ماه یک دردسر بزرگ باشد. کارکرد شایسته کردن بیولوژیکی ما آدم ها مناسبت مستقیمی با ساعات روشنایی دارد. درحالی که اطراف های شب هنگام روزی ما روی زمین ۲۴ شایسته کردن هستند، این زمان داخل سطح ماه به ۲۸ روز افزایش می یابد.

چنین شرایطی می تواند موجب اختلال در عملکرد حرکت دورانی های شب هنگام بهره بدن فضانوردان شود. سربزرگی چنین مخاطراتی بلندی است. بی خوابی حتی روی زمین نیز به شدت روی فهمیدن ما اثرات منفی دارد؛ چه بسا تجربه ی چنین وضعیتی در سطح ماه بتواند کاملا خطرناک باشد. آلبرت هولند، روان شناس از ناسا می گوید:خواب مهم ترین روانی بخاطر محافظت از خدمه است. بدون خواب، فضانوردان ممکن است نتوانند به احسان با وضعیت اضطراری که زندگی آن ها را تهدید می کند، مواجه شوند.

زمانی که ناسا داخل سال ۲۰۱۱ کاوشگرکیوریاسیتی را به لفظ مریخ فرستاد، در آن یک ادوات بخاطر اندازه گیری میزان تشعشعات در محیط جاسازی کرد. نتایج حاصل از این حد گیری ها نشان داد که فضانوردان درون فضای بیرون از اتمسفر و میدان مغناطیسی زمین درمعرض اخذ مقادیر بسیار بالایی از تشعشعاتی هستند که گاهی شدتشان نسبت به زمین تا ۲۰۰ طبقه بیشتر است. این موضوع احتمالا یکی از بزرگ ترین چالش های پیش روی بشر خواهد بود.

حتی داخل جایگاه فضایی بین المللی (ISS) نیز که تااندازه ای درون حریم میدان حفاظت الکترومغناطیسی زمین صبر گرفته، سطح تشعشعات بیش پشته است. این تشعشعات به قدری زیاد است که وقتی فضانوردان در رله چشمان خود را می بندند، می توانند عبور تشعشعات کیهانی را از داخل اعصاب بینایی به شکل فلش های تلالو ببینند. کریس هدفیلد، فضانورد کانادایی که حکمرانی ایستگاه را درون سال ۲۰۱۳ به عهده داشت، می گوید:این (تجربه) یادآور آن است که این ذرات پرانرژی نه تنها از در اعصاب سررشته بلکه از در کل بدن شما عبور می کنند. این نکته ی تکان دهنده به شما یادآوری می درنگ که شما دیگر مادون لوای پوشش محافظ زمین در امنیت نیستید.

این اشعه های کیهانی قدرت آن را دارند که دو لفافه ی DNA را نسبت به هم دارای بار الکتریکی کنند. چنین روندی می تواند جهت شکافته شدن این رشته ها و درنهایت بروز سرطان شوند. علاوه براین، یک دوز بالا از تشعشعات در درازمدت می تواند روی قابلیت های شناختی ما تأثیر بگذارد و عوارضی همچون ویرانی عقل، مشکلات حافظه، اضطراب، ملالت و ضعف در تصمیم گیری را به پشت داشته باشد.

حجر های کوچک، انفجارهای بزرگ

تشعشعات تنها عامل تهدیدکننده ای نیست که در فضا با آن مواجه ایم. در ۲۰ ژانویه، وقتی اخترشناسان در نیم کره ی شمالی محو تماشای یک ماه گرفتگی بودند، دیدند که یک بارقه ی ناگهانی نور روی سطح قرمز رنگ ماه معین شد. این نور، مربوط بوسیله انفجار یک شهاب سنگ کوچک وجود که بوسیله ماه اصابت کرد.

گرچه سطح ناهموار ماه خود یادآور کلکسیونی از برخوردهای کوچک و بزرگی است که بوسیله گذشته ی این سیاره تعلق دارد؛ اما مشاهده ی چنین نورهایی تو این حوالی به ما می گویند که روان چنین برخوردهایی هنوز بی قراری دنباله دارند. ماه فاقد هرگونه اتمسفری است و این خویشتن باعث می شود چنین برخوردهایی متجاوز شدیدتر و سریع تر رخ دهند؛ موضوعی که خود یک کار بزرگ جدی بخاطر آینده ی فضانوردان درست روی ماه محسوب خواهد شد. دکتر شورینگ می گوید:لباس های فضایی فعلی می توانند جلوی نفوذ قطعاتی تا ابعاد ۹ میلی متر را بگیرند؛ این درحالی است که ابعاد و سرعت یک خرده سیارک می تواند بسیار ارشد تر از این طور اعداد و ارقامی باشد.زندگی زیر سطح ماه

پیش از عروج به ماه، دانشمندان باید مشکلات زیادی را حل وفصل کنند. با اینکه یک سکونتگاه قمری شاید هرگز نتواند مانند اتمسفر زمین از ما حفاظت کند، اما هنوز بی قراری رویه هایی وجود دارند که باکمک آن ها می استعداد عمر ایمن تازگی را در ماه تجربه کرد.

دوریت دونوویل، مدیر مؤسسه ی استیناف های کاربردی سازی مصونیت فضا می گوید که هرگونه سکونتگاه قمری در آینده نیاز به فیلتر و روانی های هوای قدرتمندی خواهد داشت که جلوگیری کننده از ورود ذرات سیلیس بوسیله ریه ی فضانوردان شود. او می افزاید که چنین سکونتگاه هایی نیاز بوسیله ایرلاک (Airlock)هایی قدرتمند دارند که بتوانند مانع از نفوذ ذرات غبار به درون هوا زندگی سکنه شوند.

همچنین، سکونتگاه باید مجهز به چراغ هایی باشد تا به دستیار آن بتوان به صعب کمبود خواب ساکنان فائق آمد. قبلا بی آرامی از چنین چراغ هایی در جایگاه فضایی بین المللی استفاده شده است. با خاموش شدن این چراغ ها در کابین های مخصوص ساکنان، می نبوغ شرایط فرارسیدن شب را در فضا زندگی متشابه سازی کرد.

مقاله های مرتبط:قدم به گام تا احداث یک پایگاه دائمی در ماهپایگاه دائمی در ماه چگونه ساخته می شودغبار ماه برای سلول های انسان به شدت سمی است

امکان پذیر است برای تصمیم گیری درمورد نحوه ی تاسیس سکونتگاه های قمری کمی زود باشد؛ چراکه درحال حاضر بسیاری از مصالح مورداستفاده داخل ساخت وسازهای فضایی دربرابر فایده تشعشعات مستحکم نیستند. کارشناسان می گویند اگر حاجت باشد برای مدتی طولانی تیز روی ماه ساکن شویم، باید بوسیله خیال استفاده از لایه ای بی حالت از آب به عنوان محافظ سکونتگاه باشیم. هیدروژن موجود تو آب می تواند بوسیله خوبی نقش یک لایه ی محافظ را ایفا کند. اما راهکار دیگری نیز وجود دارد که قانون دان تر به دید می رسد و آن ساخت اقامتگاه های زیرزمینی است. دالان های گدازه ای که درنتیجه ی فعالیت های آتشفشانی گذشته ی ماه ساختن شده اند، می توانند نگرش مناسبی برای اقامت فضانوردان باشند.

با این حال، شاید پذیرش چنین مخاطراتی برای کسی که می خواهد یکروز در ماه اقامت گزیند، چندان هم غیرمعقول نباشد. آن راه که هدفیلد می گوید:هرچیزی تو عمر با کار بزرگ هایی همراه است. هراندازه که کارهای دوست داشتنی تر و غیرمعمول تری انجام دهید؛ به طبع آن، خطر بیشتری را هم به جان خواهید خرید.بیشتر بخوانید:سوسک های حمام جان ابکی تر از همیشه شده اندثروتمندان جهان از دانش و فناوری با رویای فرود امدن به جاودانگی استعمال می کنندفناوری طبع سه بعد اینده بوسیله یاری فضانوردان می آیدآیا خطر ابتلا بوسیله عطارد درون فضانوردان بیشتر است؟تصمیم قطعی انبازی های ثروتمند برای احداث کارخانجات فضایی
روز گذشته، مراسم رونمایی سامانه ی ایران نوآفرین با پیشگاه وزیر ارتباطات و کمک اول رئیس جمهور برگزار شد. تو این رویداد که با تمرکز بر ایمنی از استارتاپ های ایرانی برگزار شده بود، پرسنل از فعالان استارتاپی ناحیه حزن باهم اتحاد کردن کرده بودند. از میان شرکت کنندگان در مراسم، لبخند زدن لطیفی، زمینه گذار استارتاپ ما مان پز، بوسیله نشانی پلیس ی زنان کارآفرین اکوسیستم استارتاپی حضور داشت. او از دغدغه ها و مشکلات خود و تیمش درون فضای کسب وکار صحبت کرد که درادامه ی این مطلب زومیت، به اختصار ای از آن ها اشاره می کنیم.مقاله های مرتبط:سامانه نوآفرین با تکیه کنار امان از استارتاپ های ایرانی رونمایی شدجهانگیری در جمع فعالان استارتاپی: استاندارد های متاخر کسب وکار به رونق اقتصادی معاون می کنند

تبسم لطیفی مصاحبت های خویشتن را با تمرکز بر فرهنگ خانواده های ایرانی درباره ی دختران نخست کرد. از دیدن او، کودکان هنوز به طور تسویه آموزش می بینند و دختران از سنین کودکی، اعتمادبه نفس لازم را بخاطر ورود موکد به دنیای کسب وکار نمی آموزند. درواقع، لطیفی عقیده دارد خانواده های ایرانی آینده ای شامل اشتغال و کارآفرینی را برای کودکان بکر خود متصور نیستند و آن راه که پسران به اشتغال و درآمدزایی اغوا می شوند، دختران چنین موج مثبتی را از قوم نمی گیرند.

قوانین اشتغال و کارآفرینی ایران موضوع دیگر صحبت های بنیان گذار مامان پز در رویداد نوآفرین ۹۸ بود. او با رمز به محدودیت های استخدام و اشتغال زنان و نیاز به کسب اجازه از همسر، شرایط دخول به فضای تصرف وکار را برای بانوان نابرابر دانست. همین قوانین و مواردی همچون قانون نفقه مردان را مسئول واقعی تصرف درآمد برای خانواده عنوان می کنند؛ به همین دلیل، کارمایه لازم برای کارآفرینی هم در زنان ایجاد نمی شود.

بنیان گذار مامان پز در قدری از مصاحبت هایش بوسیله نابرابری های جنسیتی در فضای کار رمز کرد. از دیدگاه او، فضای کنونی کسب وکار ایران امکان ترفیع نسوان داخل سطوح داخل سازمانی را فراهم نمی کند. به بیان دیگر، نسوان آینده ای شامل مدیریت خواه ریاست خواه کارآفرینی را داخل کسب وکار خود نمی بینند؛ ازاین رو، شاید تلاش آن چنانی برای پیشرفت هم نمی کنند. 



استارتاپ مامان پز از معدود سرو هایی است که اشتغال و درآمدزایی زنان خانه دار را بوسیله نشانی اولویت اصلی مدنظر دارد. نسوان خانه دار که عموما تو آمارهای سرشماری جزو اجتماع ی غیرفعال ازنظر اقتصادی محسوب می شوند، با عضوشدن در مامان پز می توانند با نمایش ی خدمات و کالا، درآمدزایی کنند.

لطیفی در کمی از مصاحبت های خود آماری از وضعیت اشتغال و مشارکت زنان در صرفه جویی نمایش کرد که برابر آن، نرخ مشارکت اقتصادی زنان در ایران ۱۶.۳ درصد بیان شد. این آمار در حالی نمایش می شود که همین ارج در سطح جهانی، به ۴۷.۶ درصد می رسد. لطیفی درادامه آمار زنان خانه دار ایرانی را ۲۱ میلیون نفر اعتراف کرد که ۵۲.۶ درصد از افراد غیرفعال ازنظر اقتصادی را تشکیل می دهند. استارتاپ مامان پز تاکنون موفق شده است بخاطر ۱۵۰۰ زن بناء دار درآمدزایی یواش. البته درحال حاضر، ۵۰۰ کاربر فعال تو این سرویس فعالیت می کنند.زنان هنوز فرصت زیادی برای پیشرفت در فضای تصرف وکار حس نمی کنند

آمار زنان شاغل در مامان پز اطلاعات توجهی از شغل زایی این سرویس نمایش می درنگ. بوسیله عنوان مثال، ۱۵ درصد از زنان شاغل تو مامان پز، خانم های سرپرست خانوار هستند، ۴۵ درصد از آن ها تحصیلات کارشناسی خواه بالاتر دارند و آمار شاغلان با سن زیاد از ۶۰ سال و کمینه از ۳۰ سال نیز به صورت برابر، ۵ درصد تقریر می شود. لطیفی درادامه ی صحبت هایش از ایجاد فرصت های بیشتر اشتغال برای آشپزهای مامان پز صحبت کرد و در آمارهای خود، زنانی را مثال زد که پس از صعود در این پلتفرم، تصرف وکار وارسته خود را تأسیس کرده اند.

بنیان گذار مامان پز با ارائه ی آمارهای اشتغال پلتفرم خود، سعی کرد حجم های فضای استارتاپی را بخاطر اشتغال نسوان نشان داد. او سپس بوسیله مشکلاتی رمز کرد که صرف دید از عیال بودن، تو فعالیت های استارتاپی با آن ها روبه رو بوده است. از میان مشکلات مطرح شده می توان به مشکلات مالیاتی و مایملک اشاره کرد. از دیدگاه لطیفی، هنوز سازوکار مشخصی برای محاسبه و کسب عوارض از استارتاپ ها حیات ندارد و در این میان، کسب وکارهای پلتفرمی (کسب وکارهایی که بوسیله عنوان واسط بین مشتری و فروشنده فعالیت می کنند) وضعیت نامناسب لطافت دارند.



مهاجرت نیروهای متخصص از مشکلات مهمی بود که لبخند زدن لطیفی داخل رویداد نوآفرین ۹۸ و در حضرت محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، به آن رمز کرد. از دیدگاه لطیفی، خروج نیروهای صنف ای از کشور امروزه بسیاری از استارتاپ ها را درون فرایند ترقی با مشکل روبه رو می کند. به عنوان مثال، استارتاپی که با چند دستور کار نویس حرفه ای فعالیت خود را مطلع می کند، درصورت خروج نیروها، باردیگر با بحران های جذب نیرو و آموزش و هماهنگی مواجه خواهد شد. شاق دیگری که لطیفی به آن اشاره کرد، نوسانات قیمتی مواد مقدماتی و خدمات داخل بازار داخلی وجود که آن ها را به عنوان واسط میان مشتری و فروشنده با متشنج جدی روبه رو می کند.

تبسم لطیفی درپایان صحبت های خویشتن درباره ی دغدغه های استارتاپی بروز امیدواری کرد که ثبات باردیگر به میدان کسب وکار ایران بازگردد. او هم مثل بسیاری کارآفرینان دیگر، از طرح نوآفرین ۹۸ کام راهگشایی دارد و امیداور است که تسهیلات مطرح شده داخل آیین نامه ی اجرایی، هرچه سریع تر به رونق تصرف وکارهای نوپای ایرانی کمک کند.بیشتر بخوانید:جهانگیری در جمع فعالان استارتاپی: مقیاس های متاخر کسب وکار به رونق اقتصادی معاون می کنندسامانه نوآفرین با تکیه گاه به خشکی امدن ایمنی از استارتاپ های ایرانی رونمایی شدبانک مرکزی: فعالیت در حوزه رمزارزها غیرمجاز استاطلاعیه همراه اول در تک سرو افزایش مبلغ پیمانه میان دورهبیانیه ایرانسل درون مورد ابهام در ظرفیت مصرفی پیام رسان های داخلی
شاید آلوده شدن ماشین ظرفشویی و میکروب قبض آن کمی عجیب به دیدن برسد. بخصوص که آب مشتعل و مواد شوینده مدام در آن جریان دارند. اما حقیقت این است که به نرم کردن زمان این ائتلاف می افتد. منشأ آلودگی ممکن است ترکیبات شیمیایی موجود در پودر ماشین ظرفشویی باشد خواه روغن و باقی ماندهٔ مواد غذایی روی ظروف. این مسئله اهمیت چندانی ندارد. اساسی این است که مثل بیشتر افزار آشپزخانه، سامان ظرفشویی هم آلوده می شود. به همین خاطر است که باید بوسیله نظافت آن توجه داشته باشیم. تو این پیغام شما را با دو روش ساده برای پاکدامن کردن ماشین ظرفشویی آشنا خواهیم کرد.

حتما بخوانید:پاکیزه کردن ماشین لباسشویی با یک راه مطمئن و مقرون به صرفهتمیز کردن اتو با ۳ رویه خانگی ساده۷ چیزی که باید هر روز نظیف شوند مبرا کردن ماشین ظرفشویی با سرکه

اگر چندان دلبستگی ای به استفاده از مواد شویندهٔ شیمیایی نداشته باشید، احتمالا راجع بوسیله خواص پاک کنندگی سرکه، بخصوص سرکه سیب زیاد شنیده اید. اما برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی از سرکهٔ سفید کاربرد خواهیم کرد.



چندهفته یک بار، فنجان یا کاسهٔ کوچکی را از سرکهٔ سفید پر کنید، در قفسهٔ بالایی سامان ظرفشویی بگذارید و آن را روی بالاترین منصب حرارت پیدا کنید. سرکهٔ سفید، بوی ناخوشایندی را که از آلودگی های به جامانده روی دیواره های ماشین ظرفشویی بلند می شود جذب می یواش. به علاوه واکنش اسیدی سرکهٔ سفید آن را به انتخابی ایده آل برای از بین بازی کردن جرم های بوسیله جامانده درون وسایل مختلف می درنگ. از آن برای تمیز کردن ماشین لباس شویی حزن می استعداد استفاده کرد.

علاوه به خشکی امدن راهکار بالا، می توانید با مصرف از بطری اسپری حاوی سرکهٔ سفید، چندوقت یک بار سرکه را به درون ماشین ظرفشویی بپاشید تا تأثیر آن ماندگارتر باشد. تمیز کردن سامان ظرفشویی با جوش شیرین



احتمالا می دانید که از جوش شیرین برای از بین بردن معلول آفت کش ها بر روی میوه ها استفاده می کنند. جوش شیرین، با خاصیت قلیایی ملایمی که دارد، علاوه بر آنچه ذکر شد، برای از بین بردن آلودگی پس ماند مواد غذایی اندوه فوق العاده کارآمد است. بخاطر نظیف کردن سامان ظرفشویی با جوش شیرین یک فنجان از آن را بردارید و کف سامان بریزید. اکنون آن را روشن کنید و اجازه بدهید آب داغ جریان مشخص کند. این روش تمیز کردن سامان ظرفشویی بخصوص زمانی ارزان است که بوی ناپسند یا لکه های به جامانده تو آن کلافه تان کرده است.

اگر می خواهید ماشین ظرفشویی مثل روز اولش مبرا شود، می توانید از «بمب جوش شیرین» استعمال کنید. بخاطر معتمد کردن آن به دو فنجان جوش شیرین و سه قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید احتیاج خواهید داشت. این ها را با هم خیساندن کنید و هم بزنید تا ماده ای خمیرمانند درست بشود. یکی دو قاشق از این مادهٔ خمیرمانند را در کاغذ آشپزی بریزید. به طوری که کاغذ کاملا دور آن را بگیرد. اذن دهید چندساعتی بماند تا خشک شود. ترکیبی را که درست کرده اید کف سامان ظرفشویی بیندازید و اجازه دهید آب داغ روانی پیدا بطی ء. دقت داشته باشید ماشین باید خالی باشد. می توانید چند چکه چربی معطر اندوه به ترکیب اضافه کنید تا ماشین ظرفشویی بوی مطبوع لطافت مشهود کند. چند توصیهٔ دیگر

شست وشوی دستی ظروف، وقتی ماشین ظرفشویی خریده ایم، احساس چندان خوبی ندارد. اما اگر پیش از قرار دادن ظروف درون سامان ظرفشویی مختصری آن ها را آب کشی کنیم، کمک یدکی بوسیله نظافت آن کرده ایم. هرچه ذرات غذای روی ظروف کمتر باشد، گرفتگی و آلودگی تقدیر تهی سازی ماشین ظرفشویی کمتر می شود.

حالا که صحبت از قسمت تخلیه شد این را هم افزایش می کنیم که چندوقت یک بار به این قسمت نگاهی بیندازید و تو صورت حاجت آن را مبرا کنید.

مسئلهٔ مهم دیگری که باید در رویت داشت جهیز دفع زبالهٔ ماشین ظرفشویی است. تقدیر داخلی و اصلی ماشین بوسیله این سیستم وضع دارد و اگر پس ماند غذا در آن باشد، فضای داخلی را آلوده خواهد کرد. بهتر است چندوقت یک جنین آن را تمیز کنید.

اگر اضافه پیاده شدن روش هایی که عنوان شد، راهکار دیگری بخاطر تمیز کردن ماشین ظرفشویی سراغ دارید، درون تقدیر نظرات تجربه تان را با ما و خوانندگان این پیغام به اشتراک بگذارید. در امتداد بخوانید: نحوه منزه کردن مایکروفر با ۴ روش متنوع
آخرین خبرها از پریوس این است که این خودرو این بار با پنج تغییر فاش بوسیله دست مشتری خواهد رسید. همدستی تویوتا داخل آمریکای شمالی اطلاع داده که میزان ۲۰۲۰ این خودرو راحتی است حسابی تحکیم شود.
پیاده شدن اساس وقوف رسانی این شرکت پریوس پرایم فراغت است پیشرفته ترین و مجهزترین استاندارد تویوتا در دو دهه گذشته باشد. یکی از تفاوت های این نمونه با تویوتا پریوس ۲۰۱۸ درون صندلی نفر پنجم آن است که یعنی با فروش این خودرو می قابلیت جای بیشتر و دوستان بیشتری داشت. همچنین آفتابگیر متاخر پریوس آفتاب را برای ما دلپذیرتر می نرم. از سوی دیگر قرار است با تحول تم سیاه اتاق بوسیله جای سفید چهره شیک تازگی داشته باشد. از همگی مهم تر سیستم همراهی این خودرو برای پریوس مدل ۲۰۲۰ بوسیله اپل کارپلی، آمازون الکسا، سیریس حاضر شده تا بهانه ای برای مقامت درون برابر سفر نباشد. این کارپلی به ما این امکان را می دهد که عاری هزینه اضافه به جزییات آن دسترسی داشته باشیم. همه این تغییرات داخل حالی صورت داده تو طول این سال ها تویوتا با تردید و وقفه بیشتری محصولاتش را با اپل هم خوان کرده است.
این مدل ازماشین تویوتا که این روزها زیاد حرف آن زده می شود ۲۷ هزر دلار قیمت دارد. این مدل هم متشابه سری سابق شارژی است و علاوه پیاده شدن این یک سواری ۱٫۸ لیتری چهارسیلندر غصه در آن نصب شده است. غلبه نهایی که خودرو تولید می نرم آنقدری نیست که چشممان را بگیرد اما همچنان یکی از به صرفه ترین محصولات کارخانه های خودروسازی در بازار است.
این بدوی وهله محو که تویوتا درون نظم این خودروی لطیف مشت می برد. سال گذشته هم این خودروساز ژاپنی تصمیم گرفت تا چراغ های جلو، سپر و رینگ هایش را تغییراتی بدهد. کشش خودرو ۳۵ میلیمتر بیشتر شد و در داخل خودرو تریم تغییراتی را دنبال قاعده گذاشت. کلیدهای سیستم تهویه روی کنسول میانی امر گذاشته شد که در رنگ های مشکی و سفید قابل سفارش است. در مدل ۲۰۱۹ از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی نمی شد و به همین برهان حزن این مهم ترین تبدیل با قبیله پنجمی است که سال آینده وارد بازار می شود.
سال ۲۰۱۹ تغییرات چهار چرخ متحرک گام مهمتری بود که برای ارتقا این محصول برداشته شد. سال ۲۰۱۹ این خودرو با دستکاری هایی که در ظاهر داشت، خطوط شکسته ای که یواش تر و چراغ های عقب که از حالت غیرنرمال خارج شد توانست قدم مهمی برای جا شدن داخل قلب افراد محافظه کار بردارد. به همین برهان حزن به نظر می آید علی رغم تبلیغاتی که برای خرید ماشین تویوتا پریوس ۲۰۲۰ شده هنوز بور زیادی تا چسبیدگی به بهترین نقطه آن وجود داشته باشد. بخاطر شهید اگرچه هنوز اطلاعی از راندمان معیار ۲۰۲۰ تو دسترس محو اما پریوس سواران انتظار دارند مشکلاتی که تو هماهنگی جعبه کنگره cvt و چرخ های باریک و فعال آن وحود داشت، تو نسخه جدید رفع شود.
تویوتا ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ هر دو موتور و مصرف بنزینی مشابه همدیگر دارند و هر دو درون نهایت از پس تولید ۱۲۰ اسب تبخیر غلبه برمی آیند اما قیمت محور میزان امسال ۲۳ هزاره دلار است که نشان می دهد چهارهزار دلار کم ارزش تر از نسخه آینده ارج دارد. پیشرفته ترین معیار پریوس ۲۰۱۹ با مشخصه چهار چرخ فعال در بازارهای آمریکا و اروپایی ۳۰ هزار دلار فروخته می شود.
برای فروش یک میزان پریوس ۲۰۱۷ از سایت دیوار باید حداقل ۵۰۰ میلیون تومان پول داشته باشیم. اگر خوب آگهی های این سایت را نگاه کنیم با ۳۵۰ میلیون بی قراری می تـوانیم یک مدل ۲۰۱۶ کم قیمت برای سودا فاحش کنیم.
نسب : ویرلن
کارشناسان محیط زیست هموار هشدار می دهند که کنار پی اتش گیری یک هیکل از ضایعات کشاورزی، علاوه به خشکی امدن فقیر شدن زمین و خالی شدن آن از مواد آلی، بوسیله طور متوسط بین ۱۲ تا ۲۰ کیلوگرم ذرات معلق و ۳ کیلوگرم اکسیدهای ازت و گوگرد وارد فضا می شود. با این حال، اعتقاد اشتباهی بین کشاورزان وجود دارد که می گوید به مشیت آماده سازی زمین برای کشت دوم باید بقایای گیاهان سوزانده شوند.  آتش کوفتن بقایای محصولات کشاورزی به چالشی ارشد برای زراعت کشور و به تبع آن استان اردبیل تبدیل شده است و بوسیله دلیل گرانی سیاق های جایگزین و نیز نبود آگاهی در کشاورزان، همچنان مسئولان در جلوگیری از این آتش زدن ها و مهار عواقب آن ناکام باقی مانده اند.   دلایل کشاورزان برای آتش زدن زمین

کشاورزان اردبیلی داخل شهرهای متنوع استان معتقدند آتش زدن مزارع سپس از برداشت دشت برای از بین بازی کردن برز علف های هرز باقیمانده در مزارع، از بین بردن آفات گیاهی و مصیبت ها، جلوگیری از خلق فضا مناسب افزایش این آفات و بیماری ها طرز کار است. همچنین ابداع سهولت بیشتر در عملیات کاشت و داشت، جلوگیری از رسوخ آب باران به دلیل جلوگیری کننده شدن کاه و کلش از حرکت آب در کشتزار و جلوگیری از کمبود ازت و کلروز و زردی در برگ ها در کشاورزی بعدی با سوزاندن کاه و کلش بهینه اقدام است. آنها معتقدند اسلوب هایی که بخاطر جایگزینی آتش کوفتن زمین به آنها گفته شده، خیلی گران است و تاکید می کنند که چرا خودمان را ناتوان کنیم، زمین را آتش می زنیم و بوسیله مجانی آن را پاک و آماده کشت می کنیم!

آتش کوفتن مزارع هر سال در چنین ایامی اتفاق می افتد و ظاهرا این کار متناسب کنترل و پیشگیری زدودن. البته فداکار کشاورزان به عواقب این کار آگاهند و آن را موجب به بار آمدن خسارت های زیاد می دانند. «حسن کفش»  می گوید: از آنجا که نفقه سودا وسایل زراعت حفاظتی از توان بسیاری از ما کشاورزان تکه پا خارج است، راهی سوا آتش زدن بقایای گیاهی برای ما جاویدان نمی ماند. چنانچه کاه و کلش را حزن جمع کنیم، کسی نیست که آن را بخرد. به همین دلیل برای آماده کردن زمین هایمان برای سال سپس ناچار به ایفا این فرمان هستیم.

اما «یعقوب مددخواه»  درباره این که چرا تعدادی کشاورزان زمین را آتش می زنند، بیان می کند: گاهی به برهان ساده انگاری خواه از روی عمد خود کشاورز زمین را آتش می زند. این کار امکان پذیر است باعث به حیات آمدن زیان های جبران ناپذیری قرین آتش گرفتن دیگر زمین ها شود ولی همچنان ادامه دارد و به یک عادت درون کشاورزان و بهره برداران زمین های زراعی تحول شدهاست.

«اسماعیل قهرمان زاده»  نیز با اشعار این که آتش سرقت کردن مزارع بعد از برداشت خسارات زیادی را روی دست کشاورز می گذارد، می گوید: شماره ای در مغان و برخی دیگر از مناطق استان بعد از برداشت محصول اقدام به آتش سرقت کردن علوفه و کُلش و باقیمانده محصول می کنند که علاوه بر کفران نعمت الهی، انگیزه تخریب محیط زیست و خسارت نظر زمین کشاورزی می شود. راهکار جایگزین آتش سرقت کردن

کارشناسان مداومت می کنند که برخلاف عقیده برخی از کشاورزان، علیق و باقیمانده برداشت محصول سبب حراست آب در زمین می شود و غلبه تبخیر آب زمین های کشاورزی را کاهش می دهد. همچنین کاه موجود درون زمین طولانی مواد آلی را جذب خویشتن می بطی ء و به صورت خاربن درمی آید و در آخر بوسیله خود زمین برمی گردد و موجب تقویت خاک می شود. دستیار بهبود تولیدات گیاهی موسسه جهاد کشاورزی اردبیل با اشاره به این که ۷۰ درصد مواد آلی قبر از بقایای گیاهی تشکیل شده است، اقرار می کند: سوزاندن بقایای گیاهی موجب کاهش جذب عناصر غذایی توسط نسب ها، کاهش حجم نگهداری آب در خاک، کاهش راندمان مصرف آب، کاهش نفوذپذیری خاک و کاهش فعالیت میکروارگانیسم های خاک می شود.

«احمد شهریار» می افزاید: کشاورزان بوسیله جای سوزاندن کاه و باقیمانده برداشت محصول، بخاطر پاک سازی سریع زمین می توانند از مرحله اوره که بوسیله پوسیدن سریع زیرفون بقایای گیاهان دستیار می کند، استفاده کنند خواه پس از برداشت محصول، کاه و کلش بریده شده را از مزرعه خارج و بقایای برجا الباقی و بریده نشده را با استفاده از ساقه خردکن معرفت کنند و با شخم مفت به دون خاک برگردانند. فقیر ماندن زمین با آتش کوفتن

مدیر زراعت جهاد زراعت استان اردبیل هم به همشهری می گوید: آتش کوفتن زمین کشت موجب فقیر ماندن آن بخاطر سالیان دراز می شود و به قصد غنی کردن آن برزگر متحمل نفقه های گزاف برای فروش انواع وهله می شود. این کار، علاوه کنار این که چهره بدی از فطرت را نشان می دهد، سبب ایجاد مشکلات زیست محیطی زیادی برای انسان و اکوسیستم منطقه می شود.

«حسن روحی» ادامه می دهد: اکثر روستانشین های استان دامدار و گله دار هستند و سپس از برداشت محصول، نوبت تغذیه دام های آنها در این زمین هاست. چنانچه زمین های زراعی آتش زده شوند، دامداران با نبود منابع تغذیه ای بخاطر تله های خود مواجه می شوند و به این ترتیب به طبیعت و صرفه جویی انسان ضغطه وارد می شود. به همین دلیل لزوم دارد از آتش زدن زمین ها خودداری شود. وی بیان می کند: فداکار کشاورزان آگاهی کافی داخل تک مزایای بقایای گیاهی ندارند و به دلیل درآمد پایین به دنبال راهکارهای میسر و ارزان برای پاک سازی زمین خویشتن هستند. آنها راهکاری برای استفاده موثر از بقایای گیاهی داخل وارستگی ندارند.
اینکه باتری گوشی های هوشمند خوب ادا نمی کند، یک حقیقت جهانی است. بسیاری از گوشی های هوشمند امروزی، تا اینکه با باتری های حجیم و پاوربانک هایی که همراه خویشتن حمل می کنیم، بوسیله سختی می توانند برای یک روز دوام بیاورند؛ حتی بهترین گوشی های هوشمند به ندرت تا دو روز باتری نگه می دارند.مقاله های مرتبط:نوکیا با همکاری پژوهشگران، زندگی باتری ها را ۲.۵ مقابل می کندiOS 13 بوسیله روشی هوشمندانه طول زندگی باتری آیفون را تکثیر می دهد

ولی قبلا چنین مشکلی حیات نداشت. تو گذشته ای خیر چندان دور، تلفن های همراه عمر باتری نسبتا عالی داشتند که برای چندین روز، بدون نیازبه شارژ مجدد ابدیت می آوردند. با اینکه گوشی های هوشمند امروزی بسیار قوی مرطوب از گوشی های باستانی همچون نوکیا ۳۳۱۰ (Nokia 3310) هستند؛ سؤال این جا است که چرا باتری ها همگام با چنین صعود هایی گشایش نیافته اند.روال مور دلیل سرعت کم پیشرفت فناوری باتری است

مقابل گفته ونکات سرینی واسن، متخصص فناوری باتری و مدیر مرکز باهم اتحاد کردن بخاطر دانش پس انداز کارمایه آرگون، اصل روند بسیار ساده است؛ قانون مور سرعت پیشرفت فناوری باتری را بطی ء می کند؛ بدین مفهوم که عملکرد گوشی های تلفن همراه بهتر شده و بوسیله انرژی الکتریکی بیشتری احتیاج دارند؛ اما سرعت صعود فناوری باتری با صعود های صنعت تلفن های همراه متناسب ازاله.



البته گفته های سرینی واسن بدین مفهوم حلق که هیچ پیشرفتی درون مبنا باتری های تلفن های همراه حاصل نشده است؛ دانشمندان طی چند سال اخیر، مرتبا ازطریق کوچک تر کردن قطعات داخلی، انبوهی باتری ها را تکثیر داده اند. سرینی واسن در این مناسبت می گوید:پنج سال پیش، پس از آتش ستاندن تعدادی گلکسی نوت ۷، ظاهر شد که دیگر نمی نبوغ برای افزایش غلظت باتری قطعه ای را برداشت. ما به وعده ای رسیده ایم که بهبودهای جدید در تراکم انرژی، از تعویض مواد باتری حاصل می شوند؛ ولی جایگزینی مواد جدید قدیم کندتر از آن است که بتوان آن را صعود در مهندسی نامید.

باتری های شارژشدنی که امروزه در تلفن های همراه حیات دارند، براساس لیتیوم کبالت ساخته شده اند؛ نوعی از فناوری باتری که از اوایل دهه ی ۱۹۹۰ از آن کاربرد می شود و متخصصان بوسیله حدی رسیده اند که دیگر نمی توان انرژی بیشتری از آن حصول کرد. با این وجود، برای آینده ی صنعت باتری هنوز مراد وجود دارد. پژوهشگران درحال بررسی فناوری های متاخر همچون باتری های حالت جامد هستند که می توانند دروازه ای به سمت مواد با غلظت انرژی رفعت باز کنند تا کارمایه بیشتری برای مایه های آینده مجهز شود.

اما سیلان اینجا است که وقتی باتری های جدید ارائه شوند، گوشی های هوشمند احتمالا بسیار پیشرفته تر شوند و به انرژی بیشتری نیاز داشته باشند؛ دراین رخساره مشکل عمر کم باتری ها به توشه خود باقی خواهد ماند.بیشتر بخوانید:۵ نکته مثبت و منفی وان پلاس 7 پروهواوی در پنج ماه نخست سال ساری میلادی، ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند عرضه کرده استهواوی میت ایکس 2 با روش جدید تا می شودمشکل مبصر مطالعات اعتیاد بوسیله تلفن های هوشمندرندرهای جدید هواوی میت 30 پرو و احتمال استفاده از نمایشگر ۹۰ هرتزی
کاربران آی صحبت می توانند از شروع بانک های پارسیان، آینده، ترقی تعاون، صنعت و معدن، پست بانک، اقتصادنوین، انصار و ایران زمین وجه مورد نظر خود را بوسیله صورت کارت به کارت و به مقصد کارت کامل بانک های کشور منتقل کنند. داخل ادامه روند ترقی پیام رسان آی صحبت سرویس خدمات مالی این پیام رسان بامداد یکشنبه دوم تیرماه بوسیله روزرسانی شد.

تو آخرین به روزرسانی منتشرشده برای آی گپ، تعداد بانک های مبدا تو سرویس ارجاع وجه کارت به کارت افزایش یافت و بوسیله این ترتیب کاربران آی گپ می توانند از بانک های پارسیان، آینده، توسعه تعاون، صنعت و معدن، پست بانک، اقتصادنوین، انصار و ایران زمین وجه مورد رویت خویشتن را بوسیله تمامی کارت های کالبد شبکه پیشدستی کردن منتقل کنند. کنار همین شالوده کاربران داخل زمینه تفویض کارت تیر هیچ محدودیتی ندارند و به کارت های تمام بانک های فعال درون کشور می توانند اسکناس منتقل کنند.

با توسعه «خدمات مالی»، کاربران آی گپ می توانند بدون نیاز به نصب پروگرام های متعدد داخل تلفن همراه خود از خدمات پیام رسان از جمله «کیف پول»، «انتقال وجه تو فضا چت»، «استعلام و صیقلی جرائم راهنمایی و رانندگی»، «صیقل قبض تلفن ثابت و همراه»، «سودا بسته های اینترنتی» و «پرداخت قبوض آب، برق و گاز» استفاده کرده و درون کوتاه ترین زمان مقدور نیازهای روزانه خود در این مرزوبوم را فضایی راحت و سریع برطرف کنند.

گفتنی است با تلاش های رخساره محزون به زودی امکان ارجاع وجه کارت به کارت از مبدا سایر بانک های ناحیه تو پیام رسان آی گپ فراهم خواهد شد.بیشتر بخوانید:«حامی» درصدد تبدیل شدن بوسیله هاب خدمات پس ازفروش داخل ایران استرویداد ITWeekend 6 بیست تیر در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شوددومین دوره رویداد انقلاب بلاک چروک برگزار می شودمراسم کلیدگذاری و راه اندازی شبکه اصلی ققنوس برگزار شدعملکرد روبه نمو همکاران سیستم درون سال ۹۷ با گذر از مرز ۵۲ هزار مشتری
بوسیله گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی رفسنجانی با حضور در جمع خبرنگاران درباره دستورات مطالعه شده اقرار کرد: بررسی اصلاحیه نظام نامه موسسه های موقوف شهرداری تهران یکی از دستور مجمع های امروز صحن شورای ایالت بود. این اساسنامه به پیشنهاد شورا سال گذشته بوسیله پذیرش رسید اما پس از ارسال، وزارت کشور نظراتی روی آن اعمال کرد.

او ادامه داد: این نظرات در شورا مورد تجسس قرار گرفت و امروز درباره جزئیات آن گپ شد. اصلاحیه وزارت کشور داخل اساسنامه بعضاً بوسیله قیافه تغییرات عبارتی بوده است بمنظور داخل نظام نامه ها بعضاً الفاظی مطرح می شود که باید در تمام سازمان ها یکسان باشد.  

مهتر شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که یکی از موضوعات مطرح شده تو صحن، بررسی تفویض مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بود؛ نشانی کرد: اعضا درباره این که از نیروهای باتجربه و استخدامی استفاده کنند یا نیروهایی را از خارج بخاطر این نیت در نظر بگیرند، بحث و بررسی انجام دادند.  

او درباره آخرین وضعیت لایحه ادغام معاونت ها و اداره های شهرداری تهران گفت: این لایحه هنوز به شورای شهر نرسیده، ولی پیشنهادهایی در این ماخذ مطرح شده است.

هاشمی درون پاسخ به سؤالی درباره نامه جهانگیری برای نمایش بودجه ۲ میلیارد یورویی برای تمهید واگن عنوان کرد: جزئیات این مجله را قبلاً اعلام کردم. با توجه بوسیله روزنامه ایشان اذن لازم به بانک مرکزی داده شده و امتداد پیگیری ها باید از سوی وزارت کشور و شهرداری تهران ایفا شود.  

او در پاسخ بوسیله سؤالی درباره تجمع مینی بوس داران طبق شورای بطرف خانه تهران به نیت پرداخت نکردن عوارض طرح ترافیک گفت: آقای پورسیدآقایی قول داده بودند تا این مشکل را حل کنند و من این موضوع را مجدداً از ایشان جویا خواهم شد.  

رئیس شورای اسلامی خانه دادن تهران در پاسخ بوسیله سؤال دیگری مبنی بر این که شهردار تهران اعلام کرده تا ماهی یک ایستگاه مترو گشادن می کند، گفت: ایشان گفته اند اگر پول باشد افتتاح می کنند. تو واقع هر مسئولی که قولی را می دهد یک «اگر» داخل ابتدای آن قول می گذارد.

او درباره اضافه شدن تعداد سفرهای مترو توضیح عدل: این موضوع به صلاح زدودن بجهت توان لازم برای راه اندازی بود ندارد. ما در حال مجهز به شدت کاستی واگن داریم و در فدایی از موارد از خطوط دیگر واگن برداشته و بوسیله خطوط دیگر می برند. بوسیله عنوان مثال بخاطر شیار ۶ و ۷ هیچ واگنی خریداری نشده و حتماً باید ۱۰۰۰ واگن برای خطوط متروی تهران خریداری شود.

هاشمی درباره کشش عمر واگن ها نشانی کرد: واگن های متروی تهران فرسوده نیستند. واگن ها عمدتاً ۳۰ سال عمر می کنند و پس از هر ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت، overhall می شوند. واگن هایی که از ابتدای باز کردن مترو فعالیت می کنند تا به امروز بیش از یک میلیون کیلومتر حرکت کرده اند.

او تو پاسخ بوسیله سؤالی مبنی پیاده شدن این که آیا بایکوت ها روی تعمیر واگن های مترو تأثیرگذار بوده است، گفت: خیر! تحریم ها روی این موضوع تأثیری نداشته اند.