ریحان گراف

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

غول تایوانی دنیای تراشه، TSMC تأیید کرد که از تاریخ ۱۵ ماه مه، پردازش سفارش های جدید از هواوی را متوقف کرده است. این مقدماتی اظهارنظر تایوانی ها از زمان تصویب و اعمال فشارها و تهدیدهای متاخر ایالات متحده میوه هواوی محسوب می شود. وزارت بازرگانی ایالات متحده چندی پیش، فروش محصولات نیمه هادی به هواوی را که دارای فناوری آمریکایی هستند، مشروط به اخذ مجوز از این کشور کرد که درنهایت منجر بوسیله تغییر دادرسی های همکاری TSMC با شرکت چینی شد.

قوانین جدید ایالات متحده، هرگونه معامله محصولات سیلیکونی به هواوی را بخاطر TSMC ممنوع می کند. فروش، تنها زمانی مجاز خواهد بود که همدستی چینی، مجوزهای لازم را از سازمان های انتظام گیری آمریکایی دریافت کند. چنین اتفاقی بی آرامی تقریبا غیرممکن خواهد حیات. هواوی و TSMC مقابل قوانین جدید، سه ماه دوره ی فرجه دریافت کردند تا پند های در حال جریان، تحویل داده شوند. باهم اتحاد کردن تایوانی اخبار کرد که از تاریخ ۱۴ سپتامبر، هیچگاه محصول جدیدی بوسیله همکاری های هواوی خواه های سیلیکون تحویل نخواهد داد.

فدایی تجرید گران و کارشناسان تقاضا می کردند که هواوی از قبل، تحریم متاخر ایالات متحده را پیش دماغ کرده بود و بوسیله همین دلیل، وصیت های بیشتری را بوسیله TSMC ارائه کرد. آن ها تصمیم داشتند تا انبارهای خود را با محصولات بیشتر برای امتداد ی سال، پر نگه دارند. بوسیله هرحال زمانی که شان انبارها به اتمام برسد، درصورت لیس رفع چالش های سیاسی، شریک شدن چینی با مشکلات متعددی روبه رو می شود. کسب وکار هواوی در مرزوبوم ی استعمال کننده در سال های اخیر نمو قابل توجهی داشت و آن ها را بوسیله رتبه ی دوم مبصر ترین فروشنده ی گوشی هوشمند در دنیا رساند که پس ازآن از سامسونگ و والاتر از اپل قرار گرفت. هواوی در مرزوبوم ی زیرساخت شبکه های سلولی هم نامی مبصر به شمار می رود و در تولید و تأمین تجهیزات مخابراتی، یکی از پیشگامان راسته محسوب می شود.مقاله های مرتبط:قطع همکاری TSMC با هواوی برای شرکت چینی ضرری جبران ناپذیر خواهد بودایالات متحده عزیمت دارد دسترسی هواوی به محصولات TSMC را محدود یواش

های سیلیکون، همکار هواوی، شرکتی مبصر در مملکت ی تولید SoC برای سیستم های DTV به شمار می جوی. محصولات این همدستی چینی تو راسته SoC دوربین های IP حزن سهم برازنده توجهی دراختیار دارند. آن ها اخیرا به بازار پردازنده های مخصوص سرور حزن وارد شده اند و تراشه ی Kunpeng 920 را هم با معماری اختصاصی، به بازار عرضه کرده اند. علاوه پیاده شدن TSMC، احتمالا هیچ یک تولیدکننده های نیمه هادی داخل جهان (موسوم به فاندری) امکان خدمت رسانی و فروش محصول به هواوی نخواهند داشت. اغلب آن ها از فناوری های و تجهیزات پیدایش ایالات متحده استفاده می کنند و باید پیرو قوانین جدید باشند. تا اینکه همدستی چینی SMIC ساکن درون شانگهای تیمار روی کاغذ اجازه ی بیع محصولات بوسیله هواوی را نخواهد داشت. البته هنوز هیچگاه اظهارنظر یا تأیید انقیاد از طریق از مشارکت SMIC قبض نشده است.

هواوی ارشد ترین مشترین TSMC محسوب می شود و تو سال ۲۰۱۹ حدود ۲۳ درصد از درآمد شریک تایوانی را پوشش داد. البته مدیران TSMC قبلا مطالبه کرده اند که حذف هواوی از مجموعه ی مشتریان، تأثیر اضافی روی درآمدزایی آن ها نخواهد داشت. آن ها می گویند مشتریان دیگر، بوسیله ممارست سهم هواوی را در درآمد تأمین خواهند کرد. غول تایوانی صنعت خراش همچنین پیش بینی می یواش که در اطراف ی سه ماهه ی ژوئیه تا سپتامبر، نسبت بوسیله حوالی ی مانند سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش درآمد خواهد داشت. آن ها خرج های سرمایه ای خود را هم برای سال جاری تا ۱۷ میلیارد دلار افزایش می دهند.بیشتر بخوانید:ویژوال استودیو کد مایکروسافت برای مک های مبتنی کنار آرم منتشر می شودبنچمارک جدیدی از پردازند ه های AMD رایزن پرو قوم رنویر بی پرده شدتولید کامپیوترهای مک حاضر بوسیله اپل سیلیکون از نصف دوم سال ۲۰۲۱ اوج می گیردپردازنده Ryzen 7 Pro 4750G در گیک بنچ 5 نظر شداینتل ۱۲ شهریور مراسمی آنلاین برای رونمایی از پردازنده های جدید خود برگزار می کند
برای بزرگنمایی بیشتر اینجا را کلیک کنید.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پس از جدایی گابریل کالدرون از کانون پرسپولیس، این مربی بوسیله خیال به موقع پرداخت نشدن مطالباتش پیمان نامه خویشتن را یکطرفه نقض کرد و درون نهایت بی آرامی برای احقاق حقوق خود شکایتی نزد فیفا سرما.

با بود اینکه چند ماهی این شکایت داخل فیفا مطرح وجود ولی حالا منابع آگاه در باشگاه پرسپولیس به ایسنا اعلام کردند، حکم پرونده کالدرون و دستیارانش شب گذشته به دست باشگاه پرسپولیس گویا است.

پهلو همین اساس، فیفا در پرونده گابریل کالدرون باشگاه پرسپولیس را به پرداخت ۵۸۰ هزار دلار حد مابقی قراردادش و همینطور مبلغی بابت عبث سیاست محکوم کرده است.

فیفا نیز در ضبط خواکین و والنسیا دو کمک کالدرون نیز پرسپولیس را بوسیله ترتیب به پرداخت ۹۰ و ۷۵ هزار دلار محکوم کرده است.
به گزارش همشهری آنلاین، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: جیمز بوسبرگ متهم فدرال آمریکا بامداد امروز، جمعه دستور مصادره محموله های نفتی و اسیر چهار نفتکش ایرانی را که به سمت ونزوئلا داخل حرکت هستند، صادر کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا نیز اعلام کرد که بازپرس فدرال دستور  انصاف تا چهار نفتکش ارسالی ایران بوسیله ونزوئلا برده و محموله های آن مصادره شوند.

دیشب (پنجشنبه) دادستان های آمریکایی به منظور جلوگیری از تداوم روابط تجاری ایران و ونزوئلا، با انتظام شکوائیه ای عاشق محبوس حمل نفتکش هایی شدند که از ایران بوسیله ونزوئلا سوخت محموله می کنند.

تنظیم کنندگان این شکوائیه مدعی شده اند که درون حال حاضر ۴ فروند نفتکش ایرانی عازم ونزوئلا هستند که مجموعاً بالغ بر ۱.۱ میلیون بشکه بنزین با خود محموله می کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا چند روز پیش، پنج ناخدای نفتکش های ایرانی را که بخاطر ارجاع سوخت بوسیله ونزوئلا ارسال شدند، درون فهرست بایکوت راحتی رحم. 

با وجود فشارهای آمریکا، ایران در اردیبهشت ماه سال جاری به ترانه مهار بحران سوخت ونزوئلا، اقدام به اعزام پنج نفتکش حامل سوخت به کاراکاس کرد و بخت آمریکا نتوانست مانع آن شود.

ایران و ونزوئلا که هر دو تحت تحریم های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا هستند، تأکید کرده اند که روابط تجاری خویشتن را بدون توجه بوسیله فشارهای آمریکا حفظ خواهند کرد.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز و به نقل از دیکریپت، معامله گران در این هفته تماشاچی تکثیر بها بیت کوین بودند تا این که نرخ این ارز دیجیتال در اواخر هفته دچار افت شد. مقابل داده های سایت کوین مارکت، نرخ بیت کوین تو روز ۲۸ ژوئن به ۹۰۵۴ دلار روان است.

بین کوین هفته گذشته را با قدرت و با قیمتی حدود ۹۳۰۰ دلار آغاز کرد. داخل عصر روز دوشنبه همچنین با بها ۹۶۸۰ دلار به بالاترین قیمت خود تو هفته ی گذشته رسید. اما این ارز دیجیتال دچار ارتعاش شد و افزایش قیمت هفتگی خود را از دست رحم. شانس تاجران در روز چهارشنبه به پایان رسید، چرا که ارج بیت کوین کاهش یافت. قضیه کاهش ارج بیت کوین تا جایی پیش رفت که ارزش این ارز داخل صبح روز پنج شنبه به ۹۱۱۴ دلار رسید. قیمت بین کویت در روز پنج شنبه به ۹۳۲۰ دلار افزایش یافت ولی با دنباله ی مسئله کاهشی درون اواخر هفته، در روز یکشنبه بوسیله ۸۹۷۵ دلار رسید. این مقدار کمترین مقدار بیت کوین داخل یک ماه اخیر است. 

این نوسانات بیانگر این است که بیت کوین در تلاش است از مرز افسانه ای ۱۰ هزار دلار عبور نرم. این نما برای معامله گران زیاد مهم است چرا که قیمت بیت کوین در ماه فوریه به ۱۰ هزار دلار فصیح بود. اما همگام با کاستی بازارهای جهانی تو اواسط ماه مارس، ارج بیت کوین نیز کاهش پیدا کرد. تو حال حاضر، نرخ بیت کوین تا کمیت یدکی گشایش یافته است و تا اینکه بارها از مرز ۱۰ هزاره دلار عبور کرده است. اما عملکرد ضعیف بیت کوین در هفته ی گذشته نشان دهنده ی این است که میدان هنوز به شرایط عادی بازنگشته است.

به گزارش همشهری آنلاین ایرنا به نقل از پایگاه خبری راسته سرمایه ایران نوشت: «روح الله دهقان» با تاکید بر اینکه هسته واقعی معاملات شاق خاصی ندارد، تصریح کرد: بخاطر رعایت اصل عدالت در بازار، نصیحت گیری تمدید شد تا پس از رفع مشکل، افراد هم سفارش های خود را ببینند و تیمار امکان ویرایش داشته باشند.

وی افزود: معاملات  از شایسته کردن ۱۰ صبح در حال انجام است.

دهقان در خصوص آخرین اطلاع دادن از سیستم آنلاین کارگزاری آگاه که چهارشنبه از دسترس خارج شده بود، گفت: هم اکنون ثبت اندرز ها از طریق این کارگزاری داخل جریان است.

وی افزود: جهیز آنلاین کارگزاری آگاه به شریک فناوری بورس متصل است و مشتریان این کارگزاری تو حال ارتکاب معاملات هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران داخل عین حال، این احتمال را که داخل جاهایی امکان دسترسی به طور کامل وجود نداشته باشد خواه سیستم با طولانی ظرفیت فعال نباشد، رد نکرد. آغاز ابتیاع میلیونر غره در بورس | هر یونیت چقدر بیع می شود؟
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، علی ممیزی چهارشنبه چهارم تیرماه افزود: سطح پایین تر کشاورزی خربزه در تربت شیشه ای کردن امسال نسبت به پهنه زراعت پارینه به مقیاس ۱۵۰ هکتار کم شده است.

وی متوسط برداشت خربزه از هر هکتار مزارع تربت شیشه ذرهبین را ۲۰ کالبد اخبار و پیش بینی کرد که امسال افزون بر ۲۳۷ هزار تن خربزه از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: با توجه بوسیله هبوط منابع آبی و اُفت خوان های آب دون زمینی تو حال فراهم متجاوز از ۹۵ درصد مزارع این علیه در تربت ایینه به روش های نوین آبیاری مجهز شده است.

ممیزی نیز به زراعت ۹۰ درصدی محصول خربزه به روش مالچ پلاستیکی تو تربت جام اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۵ درصد از مزارع خربزه تربت شیشه ای کردن بوسیله روش نشایی زراعت می شود و امسال بیش از پنج میلیون و ۱۵۰ هزار عدد نشای خربزه درون گلخانه های این شهرستان تولید شد.

وی گفت: همه ساله برداشت این دشت درون تیرماه آغاز می شود و تا اختتام شهریورماه ادامه دارد، امسال در سطح ۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع کاشت این دشت بیش از ۲ جنین در کشش انفصال کاشت و برداشت مبارزه با آفات و بیماریها انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: ۷۰۰ خانوار بهره بردار مقدر شدن کشاورزی تربت جام مشت اندرکار کاشت و برداشت محصول خربزه با نما بنیانی "خاتونی" در این شهرستان هستند.

سانسور افزود: از زمان فصل کاشت تا برداشت این علیه داخل هر هکتار ۶۰ نفر - روز مشغول بوسیله فرمان می شوند و ظرفیت بالای کاشت این محصول در کشتزارهای مناطق پایین شیشه ذرهبین این شهرستان است.

تربت جام با ۴۵ هزار کشتزار و تولید سالانه بیش از ۳۰ سنخ محصول زراعی و ۲۵ سنخ محصول باغی یکی از پیشقدم های کشت در خراسان رضوی با ۱۱ هزار بهره بردار درون این حصه است.  

مرکز شهرستان مرزی و ۱۴۰ هزار نفری تربت جام در فاصله ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.  

این شهرستان محتوی چهار شهر، چهار بخش "مرکزی، نصرآباد، پایین شیشه ذرهبین و بوژگان" و ۱۳ دهستان و ۲۵۱ روستاست.

تربت شیشه ذرهبین از جانب شمال شرق اندوه مرز با کشور جمهوری ترکمنستان و از سمت شرق غم مرز با افغانستان است.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، چهار ماه است سینمایی ها و سینماداران تو انتظار بازگشایی تالار های سینما بودند؛ سینمایی که پس از اعلام رسمی مشاهده مواردی از ابتلا بهکرونا در کشور، پیش از همگی مشاغل تعطیل شد و حالا یکی از آخرین مشاغلی است که پس از چند ماه تعطیلی فعالیت خود را از سرگرفته است، ولی چه از عادت گرفتنی؟!

بازگشایی سینماها بدون فیلم | دینامیت جایگزین دو فیلم انصرافی می شود؟

 از دو روز  قبل که خبر منتفی شدن اکران دو فیلم جدیدی که راحتی بود بخاطر بازگشایی سینماها روی پرده بروند، اعلام شد چند سینمادار پس از پیگیری ایسنا تاکید کردند که بدون فیلم های جدید و مخاطب قبول که تماشاچی را بوسیله سینما بکشانند نمی توانند سینماهای خویشتن را باز کنند. برهمین اساس، نتیجه جلسه جمعی از سینماداران با مدیران سازمان سینمایی تو روز گذشته (۳۱ خردادماه) موافق گفته محمدقاصد اشرفی، رییس هیئت قانونگذاری سینماداران به این جا می رسد که تا روز چهارشنبه (چهارم تیرماه) بخاطر بازگشایی راحتی کنند که با صاحبان دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲؛ سپاه سری» مذاکره شود یا شاید هم فیلم های دیگری آماده شوند.

این موضوع را برخی دیگر از سینماداران هم ثبوت می کنند ولی تو نهایت اطلاعیه راه اندازی سینمایی تو آخرین ساعت های ۳۱ خرداد مبنی پیاده شدن آغاز فعالیت سینماها از اول نشانه با همان فیلم هایی که پیش از تعطیلی روی پرده بودند، منتشر شد. 

حالا امروز اول تیرماه است و براساس اطلاعات سایت سینماتیکت که شناخته شده ترین مرجع فروش بلیت اینترنتی به مردم است، صفحه چندی از سینماهای تهران بخاطر فروش بلیت همان فیلم های سال قبل مانند «بی وزنی»، «یادم داخل را فراموش»، «بو داغ»، «جهان با من برقص» و «چهل و هفت» باز شده، البته هنوز امکان خرید در فدایی از آن ها کوشا حلق. ضمن این که در میان فیلم های عرضه شده برای فروش، هنوز از فیلم «خروج» که قبلا بوسیله صورت آنلاین اکران شده تیمار خبری نیست. البته اعتراض هایی نسبت به اکران این فیلم داخل روزهای قبل مطرح شده، در حالی که از همان روز اولی که غرض به پخش آنلاین این فیلم گرفته شد، دست اندرکارانش درون رسانه ها اخبار کردند به محض بازگشایی آن را روی پرده سینما بی آرامی ارائه خواهند عدل. 

ولی الان صاحبان بعضی از این سینماهای بازشده به ایسنا می گویند: سینما را باز کردیم اما می دانیم مردم نمی آیند. اصلا چرا درون ماه چهارم سال ۹۹ مردم باید فیلم سال ۹۸ را داخل سینما تماشا کنند؟ چندی از این سینماداران که ناراحت و مایوس و عصبانی هستند، این پرسش را مطرح می کنند که بعد از چهار ماه تعطیلی، سپس از چهار ماه که تولید و پخش تعطیل بوده و مدیران راه اندازی سینمایی با توجه به تعطیلی بخش متناسب توجهی از سینما فرصت کافی بخاطر برنامه ریزی داشتند، چطور یک بازگشایی شکیل با فقط دو فیلم خوب برای سینماها تدارک دیده نشد؟ آیا نمی شد گمان های مختلفی را پیش بینی کرد که براساس آن سناریوهای متعددی طراحی شود تا در کمتر از ۴۸ زمانه مانده بوسیله بازگشایی، بلاتکلیفی پیش نیاید و فرجام روال سینماها این نحو بازگشایی نشوند؟ 

از لفظ دیگر ، انتقادهایی هم به صاحبان دو فیلمی که قرار وجود از امروز اکران شوند متوجه می شود که چرا برای معاون بوسیله سینما همراهی نکردند، اما بی اندازه از همین سینماداران معتقدند بوسیله هر حال هر تهیه کننده و صاحب فیلم باید، بویژه درون این شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، بوسیله فکر سرمایه اش هم باشد. ولی از آن اساسی تر این روانی است که اگر بار های داده شده برای امن از این دو فیلم بخصوص در حصه تبلیغات ارتکاب می شد امروز شرایط دیگری کنار تالار ها حاکم بود؛ حمایتی که پیش تر بخاطر اعطا کردن وام به هر پرده سینمایی نیز به طور کامل انجام نشده و براساس مصاحبه های منتشرشده در ایسنا سینمادارانی از شهرهای دیگر ادعا کرده بودند که به برهان آن چه کمبود بودجه عنوان شده، وامی به آن ها داده نشده و خواستار فروزان سازی اداره سینمایی بودند تا مشهود شود چه کسانی این وام ها را دریافت کرده اند. 

درون این بین عده ای حزن هستند که معتقدند هنوز وضعیت بخاطر بازگشایی سینماها حاضر نیست و تمهید کنندگان حق دارند برای پخش فیلم های خود حاضر به سربزرگی نباشند. استدلال آن ها این است که اولا پیش از کرونا در بهترین سینماهای تهران بسیاری از سانس ها با یک چهارم ظرفیت مملو می شدند و اکنون چندان انتظاری نباید داشت. ولی قضیه دوم و اساسی تر را این عنوان می کنند که بعد از تهران، تالار های سینمایی شهر مشهد پرفروش ترین سینماهای کشور هستند و الان این شهر در وضعیت قزل کرونا راحتی دارد و مقابل اعلام ستاد مقابله با کرونا، از این پس استانداران برای اعمال انفراد می توانند اقدام کنند و آیا اطمینانی هست که سینماهای دومین شهر پرفروش کشور باز شوند؟  

با بود کامل این اتفاق ها و گله ها، اهالی سینما و مدیران سینمایی از مدت ها قبل ابرام داشتند بازگشایی سینماها به گونه ای باشد تا آدم ضعیف از کرونا و قرنطینه و بدون مشغولیت به سالن ها بیایند، اما فعلا شرایط ستم دیگری رقم خورده و باید تا سرانجام امروز و نیز چند روز آینده قرار کرد که هویدا شود مخاطبان و فرع مندان سینما در ابتدایی روزهای بازگشایی چقدر از سینما و فیلم های قدیمی روی پرده استقبال می کنند.