ریحان گراف

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، علی ممیزی چهارشنبه چهارم تیرماه افزود: سطح پایین تر کشاورزی خربزه در تربت شیشه ای کردن امسال نسبت به پهنه زراعت پارینه به مقیاس ۱۵۰ هکتار کم شده است.

وی متوسط برداشت خربزه از هر هکتار مزارع تربت شیشه ذرهبین را ۲۰ کالبد اخبار و پیش بینی کرد که امسال افزون بر ۲۳۷ هزار تن خربزه از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: با توجه بوسیله هبوط منابع آبی و اُفت خوان های آب دون زمینی تو حال فراهم متجاوز از ۹۵ درصد مزارع این علیه در تربت ایینه به روش های نوین آبیاری مجهز شده است.

ممیزی نیز به زراعت ۹۰ درصدی محصول خربزه به روش مالچ پلاستیکی تو تربت جام اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۵ درصد از مزارع خربزه تربت شیشه ای کردن بوسیله روش نشایی زراعت می شود و امسال بیش از پنج میلیون و ۱۵۰ هزار عدد نشای خربزه درون گلخانه های این شهرستان تولید شد.

وی گفت: همه ساله برداشت این دشت درون تیرماه آغاز می شود و تا اختتام شهریورماه ادامه دارد، امسال در سطح ۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع کاشت این دشت بیش از ۲ جنین در کشش انفصال کاشت و برداشت مبارزه با آفات و بیماریها انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: ۷۰۰ خانوار بهره بردار مقدر شدن کشاورزی تربت جام مشت اندرکار کاشت و برداشت محصول خربزه با نما بنیانی "خاتونی" در این شهرستان هستند.

سانسور افزود: از زمان فصل کاشت تا برداشت این علیه داخل هر هکتار ۶۰ نفر - روز مشغول بوسیله فرمان می شوند و ظرفیت بالای کاشت این محصول در کشتزارهای مناطق پایین شیشه ذرهبین این شهرستان است.

تربت جام با ۴۵ هزار کشتزار و تولید سالانه بیش از ۳۰ سنخ محصول زراعی و ۲۵ سنخ محصول باغی یکی از پیشقدم های کشت در خراسان رضوی با ۱۱ هزار بهره بردار درون این حصه است.  

مرکز شهرستان مرزی و ۱۴۰ هزار نفری تربت جام در فاصله ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.  

این شهرستان محتوی چهار شهر، چهار بخش "مرکزی، نصرآباد، پایین شیشه ذرهبین و بوژگان" و ۱۳ دهستان و ۲۵۱ روستاست.

تربت شیشه ذرهبین از جانب شمال شرق اندوه مرز با کشور جمهوری ترکمنستان و از سمت شرق غم مرز با افغانستان است.
  • ۹۹/۰۴/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی