ریحان گراف

به گزارش همشهری آنلاین، شورای سیاستگذاری باغ هنر بم در پی سرایت اعلام و مطالبی ناصواب درون فضای مجازی توضیحاتی داد که در ادامه می خوانید:

«هموطنان گرامی؛ معماران لایق
پروژه باغ هنر بم که از یکسره میراث های ماندگار استاد محمدرضا شجریان؛ اسطوره هنر ایران است در روزهای اخیر با طرح مطالبی ناصواب در فضای مجازی روبرو شده که بر خود لازم دانستیم به جهت روشنگری رفع شبهه داخل ذهن یاران و هنرمندان ارجمند توضیحاتی وقف کنیم.

۱- ساخت پروژه باغ هنر بم درون سال ۸۲ و پس از زلزله بم توسط لله شجریان، لله علیزاده و لله کلهر در رخصت حکم قرار گرفت و توسط انبازی مهندسان وکیل همشار (مادام مهندس مشیری و آقای مهندس خواجه نصیر) طراحی و سازه پروژه کنار این بن اجرا و پس از آن، عملیات اجرایی طرح ایستا گردید.

۲- پس از وقفه ای تقریبا ده ساله با پیگیری و پایمردی استاد شجریان، مجدداً این پروژه به حامیان مالی جدید سپرده شد و از سال ۱۳۹۳ با توجه به ابعاد و نقشه کشی اولیه که امکان امتداد پروژه را ناممکن می ساخت؛ از مهندسان مباشر ایده و انجام بخاطر باز مدل سازی و عملیاتی کردن سازه های نیمه کاره جلب به ایفا آمد. که در این مسیرحسب دید آستان استاد شجریان مسئولیت نظارت شورای سیاستگذاری واگذار گردید و سرفصل های متاخر فضایی و پروگرام طرح مکرر تعریف و مقرر شد تا وزن امکان از اسکلت احداث شده استفاده بهینه صورت پژمان و لاجرم بر زمینه برنامه فضایی متاخر سرفصل های متفاوتی بر روی اسکلت موجود مدل سازی و اجرا گردد.

۳- داخل سرفصل های جدید پیش دماغ کاربری های متاخر و تغییراتی عمده بر روی طرح ابتدایی مهندسان کارپرداز همشار عارض گرفت که معماری متفاوتی از طرح ابتدایی داشت. قابل ذکر است که نقشه کشی جدید همواره از سازش طرحی که کمی از آن اجرایی گردیده بود بوسیله مراتب آسان نمدار بود و مهندسان نایب ایده و عمل و حضرت آقای مهراز مسعود نعمتی برای رسیدن بوسیله طرحی بهینه با توجه به نظرات کارفرما و شورای سیاستگذاری باغ هنر بم، ناچار بوسیله ارائه بوسیله اتودهای متعددی شدند که در نهایت با توجه به شرایط سازه ای و الزامات طرح اولیه، امر مضاعف و زمان نسبتا کامل از عملیاتی شدن پروژه را به خویشتن معطوف داشت که ته نقشه های جدید پس از جلسات متعدد انجام شده؛ در حضور استاد علیزاده نمایش و سپس با درگاه تو نگرش پروژه بوسیله پذیرش رسید.

۴- در طرح مصوب با توجه به تغییرات ماهیتی پلان های پروژه، نمای جدید بر بنیاد گزینه های مختلف، مورد هم سخنی حامی مالی، شورای سیاستگذاری و جناب استاد علیزاده فراغت گرفت و زمان شایان توجهی صرف این تغییرات گردید؛ تمامی پاره های مرتبط مصمم بودند آنچه به نشانی فاز نخست پروژه گشادن می گردد در شأن اشتهار لله شجریان باشد.

۵- پس از تشریفات افتتاحیه که با پیشگاه لله ارجمند پیشگاه آقای علیزاده، همسر؛ فرزند و مباشر استاد شجریان و همچنین جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر برگزار گردید؛ بوسیله اراده رسمیت یافتن موسسه آلبوم نقشه های پروژه به سازمان نظارت کنار طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذاری و به پذیرش آن وزارتخانه رسید. 

۶- مشت اندرکاران پروژه باغ هنر بم به ضرورت شرایط متنوع از عموم مشکلات مالی، مشکلات سازه ای؛ تغییرات شرایط محیطی و... ناچار بوسیله تغییرات بنیادی در طرح اولیه مهندسان مشاور همشار گردیدند که امیدواریم این موضوع موجب تکدر خاطر سرکار بانو معماری کردن مشیری و حضرت آقای مهندس خواجه نصیر نشده باشد. 

۷- منش و اندیشه استاد بزرگمان شجریان عزیز، همواره مهر و مودت بوده و آرمان آن بزرگمرد احداث بنای درخور ملت بزرگ ایران و هموطنان غمگین بم حیات. لذا به خشکی امدن این باوریم شعر کینه توزانه و توهین های غیر اخلاقی و اتهامات بی اساس زیبنده دوستداران ایشان نبوده و نیست.

۸- با توجه به تو دسترس بودن اطلس های اولیه و طرح مهندسین مشاور همشار و پلان های اجرا شده بررسی تغییرات و مقایسه این دو مجموعه رفع کننده هرگونه شبهه و شائبه ای داخل ذهن علاقمندان به لله شجریان خواهد وجود این مقایسه روشن کننده این موضوع خواهد بود که به منظور جلوگیری از ولخرجی منابع مالی، کنار روی اسکلت موجود معماری جدیدی تعریف گردیده و اساساً خال اشتراک طرح ابد و طرح اجرا شده صرفاً بخش هایی از استخوان بندی می باشد.

در ته ضمن قدردانی از اتصال سرکار خانم مهندس مشیری، جناب آقای معماری کردن خواجه نصیر و جناب آقای جهاندار داخل طرز اندازی این پروژه گرانسنگ که بی هیچ چشمداشت مالی و از سر خاطرخواهی به این آب و خاک و علاقه به انسان آسیب دیده بم، دامنه اولیه را در طراحی و اجرا برداشتند بر خود لازم می دانم از خدمات بی اجر و نیکی مهندسان مشاور ایده و اجرا به ویژه از سعی های خالصانه حضور آقای مهندس علی نعمتی سپاسگزاری نمایم بی تردید عاری تلاش شبانه یکروز ایشان پروژه باغ هنر بم امکان راه اندازی در زمان حیات لله را نمی یافت.

از خداوند منان مهر، دوستی؛ انصاف و اخلاق را برای خویشتن و همگی انسان ایران مسئلت دارم و از صمیم دل برای یگانه موسیقی ایران لله حسین علیزاده صلح و صفا و دوام آرزو می نمایم، باشد که در آینده تمامی توان خویشتن را برای سربلندی ایران عزیز و اثرگذاری هر چه بیشتر باغ هنر بم صرف کنیم.

با احترام
شورای سیاستگذاری باغ هنر بم» تو ۵ دقیقه ببینید ؛ بزرگمردی که ایران از مشت انصاف | جان از تن آواز رفت
  • ۹۹/۰۸/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی