ریحان گراف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان در سخنرانی خود تو هفتاد و پنجمین کنفرانس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ضمن ابراز نگرانی از انقضاء ویژگی های تسلیحاتی میوه ایران خواستار حفظ توافق هسته ای برجام شد.

ماس گفت: «تا زمانی که ایران، اسرائیل را تهدید می درنگ و باعث ایجاد بی ثباتی در بکلی منطقه از لبنان گرفته تا سوریه و یمن می شود ما از بوسیله فرجام چسبیدگی فردی های تسلیحاتی محصول این کشور نگران هستیم.»

وی در ادامه اظهارات خویشتن گفت: «با حیات این، نابود کردن برجام، ما را به نحو محدودیت تسلیحاتی [علیه ایران] نزدیک نمی کند، بلکه به عکس، مرگ برجام ایران را بوسیله دستیابی به سلاح هسته ای نزدیک نمدار می نرم.»

هایکو ماس افزایش کرد: «به همین برهان است که ما به عنوان شرکای برجام، کماکان طرفدار اجرای کامل آن هستیم و از ایرانی ها بی قراری خواسته ایم بوسیله نعوظ کامل به آن پایبند باشند.»

آلمان در کنار درون کنار انگلیس و فرانسه سه عضو اروپایی گروهی هستند که از سال ۲۰۱۵ بوسیله توافقی با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور دست پیدا کرده اند. این سازش قرار بود در ازای ایجاد محدودیت درون بخش هایی از دستور کار هسته ای، تحریم های اعمال شده به عذر هسته ای دشت ایران را رفع کند.

دولت آمریکا اردیبهشت  سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شده و ضمن اعمال بایکوت های متوقف شده مافوق این توافق، تحریم های دیگری علیه ایران وضع کرد.

تروئیکای اروپا علی رغم کشمکش های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده های خود بخاطر جبران آثار این خروج اجرا نکردند.

جمهوری اسلامی ایران تو نفوذ به بی عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش عدالت.
  • ۹۹/۰۷/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی