ریحان گراف

شرکت داینتیکس، هفته گذشته از طرح پیشنهادی ماه نشین خویشتن رونمایی کرد. این نمونه اولیه دارای یک ماژول خدمه، آرایه های خورشیدی تاشو و خزانه های پیشرانه بخاطر فرود و برخاست ماه نشین است. این ماکت که در اندازه پا بر جا ساخته شده، امر پیش نمایش واقع نمایانه ای را دارد که برای اصلاح، بازنگری و بهبود طراحی نهایی ماه نشین مورد استفاده قرار می گیرد.

کیم دورینگ، دستیار مقدر شدن سامانه های فضایی شرکت داینتیکس داخل این خصوص ابزار داشت:از اینکه تیم ما اقتدار طراحی این سامانه را داشته، مفتخریم. ما با رویکرد کاربرد مکرر و جماز خود آماده ایم تا شهریه تحویلِ سخت افزارهای مأموریت ناسا را با موفقیت و امان کامل برعهده گیریم.

مأموریتی که دورینگ در مصاحبت های خود به آن اشاره داشت، همان «مأموریت آرتمیس» ناسا در جبر ماه است. در مأموریت آرتمیس ناسا عزیمت دارد تا سال ۲۰۲۴ دو فضانورد را تو نزدیکی قطب جنوب ماه فرود بیاورد و تا سال ۲۰۲۸ نیز یک پایگاه دائمی را در آنجا بسازد تا این بار فضانوردان تو قمر طبیعی زمین حضوری بی وقفه داشته باشند. ناسا ترانه دارد فضانوردان مأموریت آرتمیس را با استعمال از فضاپیمای اوریون و سامانه پرتاب فضایی خود بوسیله ماه برساند.

بااین حال، ناسا برای رساندن فضانوردان خویشتن از مدار ماه به سطح آن و پس دادن آن ها به خدمات باهم اتحاد کردن های مخصوص متکی است. آژانس فضایی مدت یدکی است که می خواهد این سفرها به سطح ماه را از جایگاه مداری کوچکی بوسیله معروفیت «گیت وی» انجام دهد. بااین حال، امکان پذیر است که در مأموریت سال ۲۰۲۴ از این ایستگاه مداری استفاده نشود.

طرح مفهومی از ماه نشین داینتیکس روی کره ماه

فروردین ماه بود که ناسا اطلاع دادن کرد، قراردادی را با سه گروه صنعت بنیانی متشکل از داینتیکس، اسپیس ایکس و نشنال تیم (متشکل از شرکت های مختلف بوسیله رهبری بلو ارجین) بوسیله توشیح رسانده است. این پیمان نامه تو مجموع ۹۶۷ میلیون دلار ارزش داشته و بخاطر مدت ۱۰ ماه طرز کار منعقد شده است.

ناسا تا اوایل سال آینده میلادی یکی از ماه نشین ها را بخاطر تاسیس و آزمایش گزینش می کند. آژ انس فضایی هوی دارد که حداقل تا سال ۲۰۲۴ که مأموریت آرتمیس ۳ فرود تاریخی خود روی ماه را ارتکاب می دهد، آماده به امر باشد. مأموریت آرتمیس ۳، استراحت است که اولیه مأموریت سرنشین دار پس از بیش از نیم صد داخل ماه باشد. مأموریت های آرتمیس ۱ و ۲ غصه بوسیله نظم مأموریت های بدون سرنشین و مأموریت هایی به دور ماه خواهند وجود. این دو مأموریت بوسیله زیبایی در اواخر سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ انجام می گیرند.

ناسا خدمات فرود ماه را نیز از شریک یا انبازی هایی تهیه خواهد کرد که ماه نشین هایشان بتواند به صورت طولانی به وهله عملیاتی برسد. این پیمان نامه نیز مشابه «دستور کار خدمه تجاری» ناسا است که تو آن پروازهای فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی و بالعکس به وسیله شرکت های خصوصی ارتکاب می گیرند.

مقاله های مرتبط:آرتمیس؛ نام متاخر مأموریت بازگشت به ماه ناساما می رویم؛ نیت جزم ناسا برای فتح دوباره ماه و فراتر از آن



همدستی اسپیس ایکس قصد دارد از فضاپیمای استارشیپ خویشتن برای فرود روی ماه مصرف نرم. استارشیپ همان فضاپیمایی است که انبازی فضایی ایلان ماسک برای سفر به مریخ در حال ساخت آن است. درون طرح پیشنهادی نشنال تیم اِلمان هایی از نقشه کشی فضاپیمای بلو ارجین، فضاپیمای حمل محموله سیگنوس از نورثروپ گرومن و کپسول فضایی اوریون ناسا روزی برده شده که پیمانکار اصلی آن لاکهید مارتین است. ماه نشین چهار سرنشینه ای که داینتیکس مدل سازی کرده به وزن ماه نشین مأموریت آپولو است.

این فضاپیما به وسیله یک موشک ولکان سانتاور متعلق به باهم اتحاد کردن یونایتد لانچ الاینس به هوا پرتاب می شود. بخاطر هر مأموریت نیاز بوسیله پرتاب ۳ موشک ولکان سانتاور است، یک پرتاب برای خود ماه نشین و دو پرتاب دیگر غم برای دو مخزن سوخت. شرکت داینتیکس منظور دارد پیش از مأموریت آرتمیس ۳ یک مأموریت آزمایشی را برای ثبوت نبوغ های سامانه خویشتن از جمله سوخت گیری خارج از لوله کوچک اجرا دهد.بیشتر بخوانید:جست وجوی وجود درون مریخ دشوارتر از آن است که تصور می کنیمکشف ابتدایی سیاره غول آسا داخل پرگیر یک کوتوله سفیدشرکتی خصوصی آغازگر جستجوی بود در سیاره زهره خواهد بودسیاره هایی که از الماس ساخته شده اندآیا زمین تنها سیاره تحدید به بی تا منظومه ی شمسی است؟
  • ۹۹/۰۷/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی