ریحان گراف

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از فانا دکتر پیام طبرسی توضیح رحم: امروز داخل بیمارستان مسیح دانشوری نتایج دو معاینه بالینی مربوط به داروی «اینترفرون-بتا-یک آ» (با معروفیت تجاری رسیژن) بیماران مبتلا بهکووید-۱۹ اطلاع دادن شد. براساس نتایج معاینه اول، داروی  اینترفرون بتا-یک آ  همراه داروی کالترا (یک داروی ترکیبی از دو داروی ضد ویروس ایدز )  برای ۲۰ ناخوش مبتلا به کووید-۱۹ استفاده شد که همه بیماران تداوی شدند. پاسخ ویروسی داخل این بیماران خوب و کوتاه خیس از زمان معمولی حیات و عوارض خاصی از دارو نیز دیده نشد. نتایج این مطالعه درون ژورنال «ایمونو فارماکوتراپی» چاپ شده است.

وی افزود: وارسی بالینی دوم همچنین به صورت «مورد- شاهدی» انجام شد. ۱۵۲ بیمار مشغول به کووید-۱۹ دو داروی اینترفرون بتا ـ یک آ را همراه با داروی کالترا دریافت کردند و ۳۰۴ ناتندرست هم در گروه کنترل بودند که فقط داروی کالترا را اخذ کردند. نتایج این معاینه به این صورت بود که بیمارانی که داروی اینترفرون بتا یک آ را دریافت کردند، با وجود شدت بیماری، معیار احتیاج آنها به بستری در مدخل حراست های اختصاص کاهش یافت و مدل اجل ومیر آنها غصه به یک پنجم کاهش یافت یعنی تو واقع بیمارانی که این دوا را دریافت نکردند، نرخ مرگ ومیر در آنها ۵ برابر بیمارانی وجود که این دوا را گرفتن کردند. نتایج این معاینه در مرحله داوری بوده و قرار است به زودی چاپ شود.

وی گفت: بوسیله صورت همزمان راه اندازی جهانی بهداشت نیز در تعدادی از کشورهای جهان از جمله ایران در حال مطالعه داروی اینترفرون بتا- یک آ روی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ است که بیمارستان مسیح دانشوری نیز در این تجسس حضور دارد و پیش بینی می شود نتایج آن تا یک ماه دیگر منتشر شود.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: البته مقیاس دوزی که ما در بررسی خودمان برای بیماران کاربرد کردیم با میزان دوزی که سازمان جهانی بهداشت درون مطالعه جهانی استعمال می کند، متفاوت است. ما ۵ دوز اینترفرون بتا-یک آ دوازده میلیون واحدی یک روز به بیماران دادیم درحالی که داخل مطالعه موسسه جهانی بهداشت ۳ دوز به بیماران داده می شود.

اینترفرون ها پروتئین هایی هستند که بدن به عنوان کمی از دفاع های طبیعی اش تولید می درنگ. این پروتئین ها به عنوان یک آژیر هشدار درباره محضر یک متصرف خارجی عمل می کنند و باعث فعال شدن دستگاه ایمنی می شوند. داروهای اینترفرونی اسلوب های ساخته شده در آزمایشگاه این پروتئین ها هستند. این داروها هم باعث فعال شدن مایه امان می شوند و هم اثرات ضد ویروسی مستقیم دارند. آزمایش یک داروی قدیمی دیگر بخاطر تداوی کووید-۱۹| اینترفرون بخاطر درمان کرونا نتایج یک مطالعه جدید: داروهای ضد ویروس ایدز تو بیماران بدحال دچار کرونا بی نفوذ کردن هستند
  • ۹۹/۰۳/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی