ریحان گراف

با افزایش شدن ۱۰۷۶ تک ابتلای موکد بوسیله ویروس کرونای جدید داخل کشور، تعداد مجموع مبتلایان بوسیله بیماری کووید 19 در ایران به ۵۸۲۳ تن رسید.

جهانپور آمار طاسی تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ به تفکیک استان ها را تهران با ۱۵۳۹ نفر، اصفهان ۴۸۴ نفر، گیلان ۴۹۴ با نفر، قم با ۶۶۸ نفر، مازندران ۶۰۶ نفر، مرکزی ۲۶۵ نفر، سمنان ۱۳۸ نفر، قزوین با ۱۷۸ نفر، البرز ۳۰۵ نفر، فارس ۹۵ نفر، خوزستان ۶۴ نفر، لرستان ۱۰۷ نفر، کردستان ۴۴ نفر، آذربایجان شرقی ۷۷ نفر، آذربایجان غربی ۳۳ نفر، اردبیل ۴۱ نفر، خراسان رضوی ۱۳۵ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۲۳ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، کرمان ۴۰ نفر، کرمانشاه ۳۱ نفر، بوشهر ۸ نفر، یزد ۸۱ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۶ نفر، زنجان ۵۲ نفر، ایلام ۱۵ نفر، گلستان ۱۶۲ نفر، هرمزگان ۳۰ نفر و همدان ۳۴ نفر اعلام کرد.

طی ۲۴ زمانه گذشته ۲۱ تک فوتی جدید گزارش شده که تعداد کل جان باختگان به بیماری کووید ۱۹ در ایران را به ۱۴۵ نفر می رساند. جهانپور گفت از میان کامل موارد مشکوک رنجور شده، ۱۶۶۹ نفر نیز بهبودیافته اند. وی نشانی کرد که تابه حال بسیار از ۱۶ هزاره نفر درون بیمارستان ها بستری شده اند که بیشتر آن ها مشکوک هستند و شاید نتیجه ی آزمایش زیاد از دو سوم آن ها منفی اعلام می شود. وی همچنین اشاره کرد که تعداد آزمایشگاه های امتیاز کرونا درون کشور اکنون به ۳۰ تک تکثیر یافته است.مقاله های مرتبط:ویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه انتقال و روند شیوع

به دلیل اینکه از دیروز تاکنون شاهد سفرهای یدکی بین شهرها بودیم، ۱۳ استان کشور مروارید های ورودی فداکار شهرهای خویشتن را به روی گردشگران بستند. این شهرها شامل گیلان، مازندران، گلستان، شیراز، اصفهان، سمنان، قزوین، کرمان، یزد، چابهار، ایلام، همدان و خراسان رضوی هستند. جهانپور گفت باتوجه به اینکه مراکز درمانی استان ها عزب حجم مقبول شهروندان خویشتن را دارند، مردم باید از سیر تکاملی پرهیز کنند؛ در غیر این صورت با مبتلا شدن به ویروس کرونا، بیمارستان ها نمی توانند آن ها را مقبول کنند.

قاسم جان بابایی، دستیار درمان وزیر بهداشت دیروز تو پروگرام ای خبری درمورد روانی بهبودی بیماران پس از ترخیص از بیمارستان گفت:۸۰ درصد بیماران علیل پس ازآن از چند روز بستری درون بیمارستان روند بهبودی را خلال می کنند. حال طبق هماهنگی هایی که انجام شده، هتل ها یا خوابگاه هایی را می گیریم تا این بیماران پس ازآن از چند روز علیل در بیمارستان و با بهبود نسبی حالشان بوسیله این مکان ها جهت قرنطینه منتقل شوند زیرا نباید این فرد بوسیله خانواده برگردد تا به طور کامل بهبود یابند. این کار را از استان هایی که میزان مسری بالا دارند مثل قم، تهران، گیلان و مازندران و روستا کاشان آغاز کردیم و بوسیله تدریج مبتلایانی که چند روز داخل بیمارستان ها بستری بوده اند و زمان حال شرایط بهتری پیدا کرده اند را به این فضاهای مختار منتقل می کنیم.

وی تصریح کرد که ویروس کرونای جدید تا ۱۴ روز حدس عفونت زایی دارد؛ بنابراین اگر بیمار را چهار روز درون درمانگاه نگه داشته باشیم، ۱۰ روز دیگر حزن باید در فضایی مناسب قرنطینه باشد. داخل این صورت هم ظرفیت حکم بیمارستان ها کاهش می یابد و بی آرامی ناسالم بهتر مراقبت می شود. وی با اشاره به اینکه این موارد تو ستاد ملی کرونا مصوب شده و قرار شد تا بیمه ها این مراقبت ها را پوشش دهند، توضیح انصاف:در این فضاها پرستار و کمک بهیار و شرایط امکان تماس با پزشک را فراهم کرده ایم. چنانچه طی یکی دو روز آینده بتوانیم کود بیمارستان ها را کاهش دهیم، می توانیم با بیماریابی که جهیز بهداشتی انجام می دهد، به این سمت برویم که چنانچه قوم ای ناخوش مبتلا دارد، این افراد را در این مراکز دامن نگهداری قرار دهیم.

جان بابایی به مردم وعظ کرد که بوسیله دنبال دارو برای مصیبت کووید ۱۹ نگردند چراکه برخی افراد به بیمارستان ها رجوع می کنند و می گویند بوسیله ما دوا دهید اما واقعا در بیماران سرپایی حاجت به دارو نیست. وی گفت که این افراد ناسالم باید ساختمان خوب بخورند، فراغت کنند، هر روز دوش بگیرند، غذاها و مایعات پرقند و کربوهیدرات درون صورتی که دیابت ندارند مصرف کنند و تنفس عمیق داشته باشند بجای با این اقدامات اغلب گشایش می یابند و نیازی بوسیله دارو و بستری ندارد.بیشتر بخوانید:نکات ضروری بخاطر کاهش خطر ابتلا به کرونا در مصرف از افزار نقلیه عمومیاظهارات هیئت اعزامی راه اندازی بهداشت جهانی بعد از دیدار از ایرانسیاست های پرداختی خاص آمازون، گوگل، توییتر، فیسبوک و مایکروسافت تو دوران بحران کرونابه کاربران اینترنت ثابت بسته اینترنت ۱۰۰ گیگابایتی رایگان نمایش می شود [بوسیله روزرسانی]همه گیری ویروس کرونا داخل ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۱۷ اسفند ۹۸]
  • ۹۸/۱۲/۱۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی