ریحان گراف

رضا قربانی، عضو هیئت مدیره ی اتحادیه واردکنندگان گوشی موبایل از طرح سه سناریویی خبر عدل که از سوی وزارت ارتباطات و وزارت صنعت بوسیله منظور امن از تولید داخلی گوشی موبایل تو دست مطالعه است. اختصاص بودجه ی میلیاردی به اپراتورهای موبایل بخاطر اجرای طرح باندلینگ، درنظرگرفتن تعرفه ی پلکانی برای واردات گوشی موبایل و جلوگیری از ثبت پند گوشی های جاهل هوشمندی که حدود ۲۰ درصد سهم بازار را داخل جوانمردی دارند، سه گانه سناریوی جدیدی هستند که برای حمایت از تولید داخلی گوشی موبایل مطرح شده اند. قربانی در تشریح بیشتر هر سناریو گفت:یکی از گزینه ها این است که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در وارستگی اپراتورهای موبایل قرار گیرد تا اپراتورها با تولیدکنندگان داخلی، طرح باندلینگ را اجرایی کنند. به این انتزاعی که اپراتور همراه با فروش سیم کارت، گوشی ایرانی را بوسیله عارض اقساطی به خریدار بفروشد و کمک نفقه ی بیع گوشی روی شهود مشترک شمارش شود.

به گفته ی وی این سناریو در راستای کمک به تولید گوشی مطرح شده ولی کارشناسان آن را یک خانه مقطعی می دانند و دراین مبنا طالع هنوز به نتیجه ی موکد نرسیده است.

قامت هیئت مدیره ی هیئت قانونگذاری واردکنندگان گوشی موبایل با اشاره بوسیله اینکه این سناریو برای سال ۹۹ مدنظر قرار دارد، گفت:گزینه ی دیگری که تو این کارگروه مطرح شده این است که در تعرفه ی واردات گوشی موبایل درون موجب حمایت از تولید، بازنگری شود. به معنای دیگر باتوجه به قیمت و ارزش گوشی، برای آن، تعرفه ی پلکانی درنظر محزون شود.

سناریوی سومی که در کارگروه کنف از تولید گوشی موبایل داخل وزارت ارتباطات مطرح شده این است که جلوی ثبت پند گوشی های غیرهوشمند که حدود ۲۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارند، گرفته شود. به این معنی که با توقف ورود این گوشی ها به بازار خواه فاصله ی زیاد تعرفه ی آن ها، تولید تویی گوشی های غیرهوشمند رونق بگیرد.

این ها گزینه های روی میز برای حمایت از تولید تویی گوشی موبایل است که از سوی وزارت ارتباطات و وزارت صنعتی تو دست بررسی است. چرا که در وضعیت فعلی، تولید گوشی هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

قربانی در ادامه افزود، حتی واردکنندگان موبایل نیز با تولید گوشی درون کشور درصورتی که بوسیله خلق اشتغال و دخول دانش فنی منجر شود، مقابل هستند. ولی تو وضعیت فعلی، نحوه ی سیاست گذاری دولت در تولید، دارای مشکلاتی است زیرا کارخانه های تولیدی بسیاری در سرزمین حیات دارند اما غیرفعال هستند. وی تو ادامه اضافه کرد: «تعاریف جدیدی بخاطر تولید گوشی ایرانی باید بوسیله وجود آید و تو فاز نخست می توان به مونتاژ قطعاتی که تحریم نیستیم فکر کرد.» فداکاری تو مورد اجرای طرح رجیستری گوشی بوسیله عنوان یکی از طرح های موفق در ناحیه که به صرفه میدان موبایل و استفاده کنندگان بوده است، گفت:قیمت گوشی موبایل قبل و بعد از رجیستری برای آنکه به مشت استعمال کننده برسد تفاوتی نداشته است و از لفظ دیگر رجیستری باعث شد تا مردم کالای با گارانتی بخرند و هم اکنون ۹۹ درصد بازار گوشی موبایل، عرفی است. از دیگر مزایای طرح رجیستری واردات میزان گوشی های موبایل است چراکه با ظاهر شدن ظرفیت واردات رسمی، گوشی هایی که وارد کشور می شوند از مسیر رگولاتوری از دید استاندارد معیار برداری شده و گوشی که به مشت مصرف کننده می رسد، از این نظر ضمانت دارد.

در طرح رجیستری، مسافر پا بر جا که با خود گوشی به سرزمین می آورد کوچک ترین ضرری نکرده است. صیقل واردات گوشی موبایل نیز پهلو مبنای ارز واقعی صورت می گیرد و بها گوشی تا اینکه به واسطه ی اعمال رجیستری، مفت پر حرارت نیز شده است.بیشتر بخوانید:رئیس جمهور از تقویت اینترنت ملی بخاطر رفع حاجت انسان بوسیله خارج خبر دادآماری از سهم برندهای راسته از واردات و استعمال موبایل در کشورتوضیحاتی درباره دلیل فیلترینگ اخیر فداکار از کسب وکارهای مجازیادامه فعالیت چرخه های بیدود تو هاله ای از ابهامخسارت ۱۰۸۰ میلیارد تومانی اپراتورها در زمان شدید اینترنت
  • ۹۸/۰۹/۱۷

نظرات (۱)

مطلب خیلی جالبی بود. ممنونم. باز هم به بلاگتون سر میزنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی