ریحان گراف

با بخشی کندوکاو داخل اینترنت، فهرستی بی ته از باهم اتحاد کردن ها و استارتاپ های بزرگ و کوچک را خواهیم یافت که رویای دستیابی به سهمی چند درصدی از میدان رقابتی موبایل را در ذهن می پرورانند؛ بازاری که که بخش چشمگیری از آن داخل تصاحب چند باهم اتحاد کردن شناخته شده است و همین موضوع کار را برای عرض اندام تولیدکنندگان نوظهور بغرنج می سازد.

جی ال ایکس، شرکتی که خود را نخستین تولیدکننده ی تلفن همراه تو کشور می داند، درون سال ۱۳۸۶ آغاز به فرمان کرده و اکنون مدعی است که به لطف محصولاتی همچون عقاب ۲ می تواند شرکت های بزرگ را بوسیله چالش بکشد و از حیث فناوری با آن ها برابری یواش. شاهین ۲ با وجود روزی گیری از باطراوت وسایل میان رده، فرمان درفش دار را برای جی ال ایکس دارد. داخل ادامه با بررسی جدید ترین گوشی هوشمند جی ال ایکس همراه زومیت باشید.

گوشی شاهین ۲ از لفظ شریک ربط همراه فصیح اروند (جی ال ایکس) برای بررسی در وارستگی زومیت قرار پژمرده است.طراحی

فرم تن و طعم جزیی شاهین ۲ تا حدود زیادی گوشی ردمی نوت ۸ پرو در ذهنمان تداعی می کند؛ پنل پشتی براقی که از دو طرف با انحنای اندکی به سوی فریم پیش روی کرده و مستعد جذب لک خواه اثر انگشت است، فریمی پلاستیکی با پوششی به رنگ کروم و شبیه به قوم ی گلکسی اس ۱۰ و ته رنگ سفید صدفی بدنه که در زوایای خاصی، هاله هایی از رنگین کمان را به نمایش می گذارد. توجه داشته باشید که برخلاف رقیب چینی، پنل پشتی عقاب ۲ همچنین نظیر فریم آن، ساختاری پلاستیکی دارد و خبری از سرتیز تو تنه زدودن.

تو نمای پشتی شاهین ۲ دوربین سه گانه ای با چینش عمودی و برآمدگی نسبتا ضخیمی تو گوشه ی جانب چپ گوشی به چشم می خورد؛ دوربینی که جی ال ایکس در وب سایت خود ترکیب ماژول استاندارد ۴۸ مگاپیکسلی، ماژول تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و ماژول دام فوتوی ۸ مگاپیکسلی معرفی می کند، داخل حالی که در دنیای واقعی، ماژول سوم از لنز اولتراواید نصیب می سرما نه تله فوتو! حسگر اثر انگشت شاهین ۲ به همراه لوگوی نه چندان چشم نواز General Luxe در محلی مناسب از نصف ی بالایی دستگاه قرار دارد و عملکرد آن بسیار سریع است.

داخل بسرنوشت شوم دچار کردن پایینی عقاب ۲ لوگوی فارسی «جی ال ایکس» دیده می شود؛ ما برهان وجود دو لوگوی متفاوت از یک همکاری را خبردار نشدیم! با اندکی ضربان وجو در اینترنت، می قابلیت گرفتن که نشان تجاری General Luxe نزدیک به ۶ ماه پیش لغو شده است؛ درحالی که هنوز هم این نشان داخل جای جای محصولات جی ال ایکس و وب سایت آن به چشم می خورد. نمای جلویی شاهین ۲ از نمایشگری ۶.۳ اینچی با گوشه های گرد میزبانی می کند؛ نمایشگری که از لبه ی رفعت به بریدگی جرعه ای حامل دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و از لبه ی پایین به حاشیه ای حدودا ۷ میلی متری محدود شده است و براساس ادعای جی ال ایکس، «۹۰.۷ درصد» از نمای جلویی گوشی را در اختیار دارد؛ اما این مغز بخشی خوش بینانه بوسیله نظر می رسد. در هر عارض نسبت شمایل کشیده ی ۱۹.۵:۹ نمایشگر شاهین ۲ به ارگونومی وسیله کمک بسیاری می کند و باعث می شود تا به راحتی بتوان با یک دست از گوشی استفاده کرد.

کلیدهای پاور و کنترل صدای عقاب ۲ در محل مناسبی از لبه ی سمت راست فریم استراحت دارد و دسترسی بوسیله آن ها به سادگی عارض می گیرد. پنجره ی اسپیکر، پورت USB 2.0 Type-C، جک هدفون و روزنه ی میکروفون در لبه ی پایین به چشم می خورند؛ درون نهایت آستان سیمکارت نخست و سیمکارت دوم/کارت microSD همچنین در لبه ی سمت چپ فریم قرار گرفته است. به لطف ساختار پلاستیکی دستگاه، عقاب ۲ با نمایشگر ۶.۳ اینچی، ۱۷۰ گرم حد دارد و چندان سنگین نیست. اگر از جنس خیر چندان شگفت انگیز پیکر و لوگوی نازیبای جنرال لوکس بگذریم، شاهین ۲ کیفیت تاسیس امیدوارکننده ای دارد و آثاری از ناپیوستگی و ایرادات مونتاژی در جسم دیده نمی شود. ناگفته نماند که شاهین ۲ معترف رسمی مقاومت درون موافق آب و گردوغبار ندارد و تنها در اثر جزیی سفید بوسیله بیع می رسد.صفحه نمایش و اسپیکر

از نمایشگر به عنوان خط مقدم در تعامل با کاربر یاد می شود و حتی در بین گوشی های اقتصادی همچنین شاهد گزینه های منت در این مقدر شدن هستیم؛ روشنایی، رزولوشن، ارائه ته رنگ مشکی، پوشش فضای رنگی، زاویه ی دید و مداقه رنگ عزب بخشی از عوامل موثر در کیفیت تمثال یک گوشی موبایل هستند. طبق شوق شاهین ۲ از یک نمایشگر IPS LCD بهره می برد که با قطر ۶.۲۹ اینچ ابعاد تقریبا مناسبی برای کاربری عمومی دارد؛ رزولوشن ۲۳۴۰ درون ۱۰۸۰ پیکسل این پنل تراکم ۴۱۰ پیکسل تو هر اینچ را به ارمغان آورده که کاملا برای یک استعمال ی معمولی و یک گوشی در این بازه ی بانوا کم ارزش است. 

شاهین ۲ در تست سو ما با ثبت ۳۴۰ نیت با الگوی ۱۰۰ و ۵۰ درصد سفید عملکرد متوسطی ارائه می دهد؛ تقریبا تمام گوشی های اقتصادی با نمایشگر LCD عملکردی مشابه دارند. نمایش ته رنگ مشکی تو عقاب ۲ با توجه به فروغ ۳ نیتی آن متناسب مقبول است. در مناظره روشنایی حداقل، شاهین ۲ با ۳.۲۶ نیت مرحله دیگر عملکرد متوسطی ارائه می دهد و داخل بین بهترین ها قرار نمی گیرد اما سو آنقدر زیاد محو که تجربه ی ناخوشایندی ارائه دهد؛ برای بهتر شدن امتحان در محیط های تاریک استعمال از قابلیت «Night Light» برای فیلتر کردن نور آبی را اندرز می کنیم. لازم بوسیله ذکر است که فعال کردن حالت انتظام خودکار تفاوتی در روشنایی خلق نمی درنگ.

زاویه ی دید نمایشگر عقاب ۲ با توجه به نوع پنل آن کم قیمت است ولی گزینه های اولد اقتصادی در این بخش عملکرد بهتری دارند؛ شاهین ۲ تو کوچکتر نور خورشید و فضای باز همچنین قابل استفاده است و خوانایی حداقلی بخاطر کار با گوشی وجود دارد. در این گوشی خبری از کالیبراسیون رنگی تراشیدن و هیچ تنظیماتی برای آن درنظر گرفته نشده است.عملکرد نمایشگر محصولات میان رده و اقتصادیمحصول / پارامترهاحداقل روشناییحداکثر فروغ دستیحداکثر سو خودکارنسبت کنتراست Nativeخطای رنگی میانگینسفیدمشکیسفیدمشکیسفیدحالت استاندارددقیق ترین حالتشاهین ۲۳.۲۳۳۴۰۳۳۴۰۱۱۳۷.۵۷.۵گلکسی A70۲.۳۰۵۸۰۰۶۷۰∞۵.۶ (Vivid)۳.۸ (Natural)ردمی نوت ۸ پرو۰.۷۵۳.۸۳۸۵۵.۱۵۳۰۱۰۳۵.۹۴.۶ (Standard)ردمی نوت ۸۱۴.۷۴۷۰۶۶۱۳۱۰۲۵.۹۱.۸ (Standard)شیائومی می ای ۳۴.۳۷۰۵۳۰۰۵۳۰∞۴.۴۴.۴شیائومی ردمی 7۱.۳۵۲.۵۵۲۶۵۲.۵۵۲۶۵۱۰۴۵.۵۴.۳ (Standard)شیائومی ردمی 7A۰.۶۲.۹۷۲۶۰۲.۹۷۲۶۰۸۷.۵۵.۳۱.۹ (Standard)شیائومی Mi 9T۲.۹۰۷۲۰۰۹۴۰∞۴.۹۱.۶ (Standard)گلکسی A80۲.۶۵۰۶۶۰۰۹۷۰∞۵.۳۳.۱ (Natural Mode)Mi 9 SE۲.۱۰۶۴۲۰۱۰۰۸∞۴.۸۱.۹ (Standard)گلکسی A50۲.۳۰۶۶۰۰۸۲۰∞۵۲.۴ (AMOLED Cinema)گلکسی M30۲.۴۰۶۳۰--∞۵.۷۲.۹ (Video)گلکسی M20۲.۸۳.۶۵۳۲۸--۸۹.۹۵.۶۵.۶پی اسمارت ۲۰۱۹۱.۲۳.۷۳۲۰۳.۷۳۲۰۸۶.۵۵.۸۱.۴ (Normal)پی ۳۰ لایت۰.۶۴۳۰۵۴۳۰۵۷۶۵۲.۴ (Normal)نوکیا X7۵.۸۳.۴۴۳۰۴.۴۶۵۳۰۱۲۵۱.۶۵.۴ (Dynamic)صوت ۳۰.۷۵۲.۷۳۵۰۲.۹۵۳۲۵۱۳۰۸.۵۴.۸ (Normal Mode)* تمامی نتایج لوله کوچک بالا را زومیت با ابزاری مخصوص بوسیله دست آورده است.

پوشش ۹۵.۴ درصدی فضای رنگی DCI P3 و ۱۰۰ درصدی sRGB خبر خوبی است؛ اما درون بحث مداقه رنگ شاهین ۲ ناامیدکننده فاش می شود؛ سرد وجود داشتن موکد طعم جزیی سفید در همان کاربرد های نخست معلوم حیات بوسیله طوری CCT خواه همان دمای رنگ جزیی ۱۰۵۹۷ کلوین در تست ها نیز تماشاچی این موضوع است. متاسفانه میانگین خطای ۷.۵ و حداکثر ۱۶.۴ حتی برای یک گوشی اقتصادی کم ارزش نیست و امیدواریم در آینده جی ال ایکس روحی به حال این موضوع بکند. 

اسپیکر تک کاناله ی شاهین ۲ در لبه ی پایین وسیله و جانب چپ پورت شارژ صبر دارد. حجم صدای خروجی اسپیکر نسبتا زیاد است؛ ولی همان طور که از دستگاهی تو رده ی قیمتی عقاب ۲ شوق داریم، شفافیت و وضوح آن، بوسیله خصوص با اضافه ظرفیت صدا، چندان رضایت مدخل نیست. در لبه ی پایین گوشی، درگاه جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز بوسیله چشم می خورد، ضمن اینکه جی ال ایکس همراه گوشی، ایربادهایی را نیز نمایش می دهد که خروج صدای متوسطی دارند.نرم افزار و رابط کاربری

طی ماه های اخیر، جی ال ایکس با طرح گوشی هوشمند مهیا بوسیله «اندروید ایرانی» متجاوز خبرساز شد؛ بااین حال، شاهین ۲ با سیستم عامل اندروید ۹ پای و سرویس های گوگل تولید می شود، هرچند که دریافت حق تشخیص کاربرد از سرویس های گوگل داخل جهیز عامل اندروید برای شرکتی ایرانی قدری عجیب به نظر می رسد. رابط کاربری گوشی متجاوز ساده و نزدیک به اندروید سره است و اپلیکیشن زائدی نیز در آن به چشم نمی خورد؛ داخل عین اغلب اپلیکیشن های ابتدایی گوشی، همانند گالری، پیام رسان، مرورگر، ماشین شمار و تقویم، همه جزو نسخه های پیش فرض گوگل هستند.

رابط کاربری عقاب ۲ عزب از چند قابلیت بیشتر نسبت بوسیله اندروید خالص نصیب می برد؛ در منوی تنظیمات زننده بخش اعلانات، آیکونی با شهرت Super-ScreenShot به چشم می خورد که به دستیار آن می توان از فضا گوشی فیلم برداری کرده یا از قدری از صفحه عرضه با فُرمی دلخواه اسکرین شات ثبت کرد، البته امکان ثبت اسکرین شات طاسی از صفحات طولانی وب نیز وجود دارد. با لمس آیکون Grayscale درون بخش اعلانات، نمایشگر بوسیله حالت سیاه وسفید درمی آید که بخاطر معاینه ی طولانی مدت بسیار پرمنفعت خواهد بود.

تو منوی تنظیمات عقاب ۲، درون کمال تعجب، قدری به نام Face ID برای جهیز امتیاز چهره وجود دارد که برخلاف آنچه از فیس آیدی آیفون سراغ داریم، مبتنی بر اسکن سه گانه اینده نیست و برای احراز هویت کاربر تنها به داده های خراج از دوربین سلفی متکی است؛ بنابراین نمی قابلیت چندان از زنهار آن مطمئن بود. بخش دیگری بوسیله نام Intelligent assistance نیز در منوی تنظیمات به چشم می خورد که امکان شخصی سازی حسگر معلول انگشت برای انجام کارهایی نظیر پاسخ گویی بوسیله تماس ها، ثبت عکس یا اسکرین شات و بازگشت به صفحه ی قبل تو کنار موارد دیگری همچون روشن شدن ورق عرضه با بلندکردن گوشی را داخل وارستگی کاربر می گذارد.



DuraSpeed نام نبوغ دیگر رابط کاربری شاهین ۲ است که با محدود کردن اپلیکیشن های فعال داخل پس زمینه، اجرای اپلیکیشنی را که هم حالا درون حال کاربرد از آن هستید، بهینه برنده می سازد. شاهین ۲ امکان مصرف از کلیدهای آشنای ناوبری خواه ژست های حرکتی اندروید ۹ را بوسیله کاربر می دهد؛ اما با توجه کارکرد گیج کننده ی ژست های اندروید ۹، استفاده از کلیدهای ناوبری، تفویض معقول تازگی به رویت می رسد. شاهین ۲ قابلیت Digital Wellbeing اندروید پای را همچنین برای پایش مدل مصرف ی کاربر از گوشی در بطن خود دارد.

در حالت طاسی رابط کاربری شاهین ۲ مانند سرعت و قضیه OxygenOS یا قابلیت های مختلف One UI و EMUI را ندارد؛ اما چندان آزاردهنده زدودن و سادگی آن، کاربر را به استفاده ی بیشتر از گوشی مجاب می کند.دوربین

همان طور که در بسرنوشت شوم دچار کردن طراحی نیز رمز کردیم، جی ال ایکس، اختلاط دوربین سه گانه ی شاهین ۲ را استاندارد، تله فوتو و حسگر تشخیص عمق معرفی می کند؛ ولی در کمال تعجب، خبری از دوربین تله فوتو نیست! دوربین پشتی عقاب ۲ از ترکیب ماژول ۴۸ مگاپیکسلی استاندارد، ماژول ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ماژول ۲ مگاپیکسلی امتیاز عمق با لنز F/2.8 نصیب می برد که شهریه ی ماژول سوم، عزب کمک به فرآیند تفکیک بهتر سوژه و پس بنیان در عکس های پرتره است.

در وب سایت جی ال ایکس دیافراگم لنز دوربین حقیقی و اولتراواید به نظام F/1.8 و F/2.2 اطلاع دادن شده است؛ اما براساس متادیتای عکس های ثبت شده، دوربین اصلی گوشی از لنزی با دیافراگم F/1.4 روزی می برد! مشهود ازاله که دوربین پا بر جا از فیلتر رنگی Quad Bayer استفاده می کند، چرا که برخلاف سایر گوشی های فراهم به چنین حسگری، شاهین ۲ بوسیله رخ پیش فرض عکس ها را با وضوح ۴۸ مگاپیکسلی ثبت می کند؛ البته امکان عکاسی با وضوح ۱۲ مگاپیکسل و نسبت تمثال ۴:۳ خواه ۱۶:۹ همچنین حیات دارد.عکس واید و اولتراواید عقاب ۲ داخل کشش روزاولتراوایدوایدعکس واید و اولتراواید عقاب ۲ در طول شباولتراوایدواید

در دو جانب شبح یاب دوربین، کلیدهای کنترلی آن به چشم می خورند؛ در سمت چپ آیکون های تنظیمات، هوش مصنوعی، عکاسی پرتره، فلش و منوی حالت های خاص ی استفاده از دوربین نظیر پاناروما، ساخت گیف و فیلم برداری صحنه آهسته به چشم می خورند و در سمت راست نیز می استعداد به حالت های مختلف عکاسی و فیلم برداری، آیکون جابه جایی بین دوربین واقعی و اولتراواید، شاتر، میان بر دسترسی به پوشه ی عکس ها و داخل نهایت آیکون جابه جایی بین دوربین پشتی و سلفی دسترسی داشت.

در به خشکی امدن حالت های آشنایی همچون عکاسی حرفه ای و حالت Night، شاهین ۲ حالت سوپرپیکسل (108MP) را در اختیار کاربر صبر می دهد؛ اما ظاهر نیست که چه سازوکاری درون پسِ حالت یادشده وجود دارد. جی ال ایکس داخل وب سایت خود می گوید با استفاده از حالت سوپرپیکسل حتی با بزرگ نمایی ۳۰ برابری همچنین تصاویر واضح خواهند وجود. در حالی که عکس های ۴۸ مگاپیکسلی پیش فرض شاهین ۲ عموما حجمی درون حدود ۱۰ تا ۱۵ مگابایت دارند، حجم عکس های ۱۰۸ مگاپیکسلی به متجاوز از ۲۰ مگابایت نیز می رسد. تصویر زیر، افزایش اندک جزئیات در حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی را مدال می دهد.کراپی از عکس ۴۸ و ۱۰۸ مگاپیکسلی عقاب ۲کراپ عکس ۱۰۸ مگاپیکسلیکراپ عکس ۴۸ مگاپیکسلی

عکس های دوربین حقیقی عقاب ۲ در طول روز جزئیات و گستره ی دینامیکی مناسب و رنگ جزیی های باطراوتی دارند؛ البته در پاره ای از موارد به رویت می رسد که الگوریتم پردازشی دوربین، عکس ها را متجاوز از حد شارپ می درنگ تا بوسیله عارض مصنوعی بر جزئیات تصویر بیافزاید. دوربین اولتراواید گوشی های هوشمند بوسیله توانمندی دوربین واقعی نیستند و این موضوع داخل مورد عقاب ۲ نیز صدق می کند؛ عکس های اولتراواید گوشی با بود ارائه ی رنگ های جذاب، براثر نوردهی بیش از حد، جزئیات را تو هایلایت ها از دست می دهند.گالری نمونه عکس های شاهین ۲

شاهین ۲ بخاطر ثبت عکس های پرتره، داده های دوربین حقیقی و حسگر ۲ مگاپیکسلی را تجمیع می کند؛ اما خروجی داخل اغلب مواقع ضغطه آمیز به نظر می رسد. همان طور که تو تمثال زیر مشاهده می کند، گوشی حتی بخش هایی از چهره ی سوژه را نیز به همراه پس بن محو کرده است!عکس پرتره با و بدون جلوه ی بوکهبا جلوه بوکهبدون جلوه بوکه

جی ال ایکس با عقاب ۲ حالتی جداگانه برای عکاسی HDR درون نظر گرفته و آن را از حالت Photo جدا کرده است؛ همان نعوظ که مشاهده می کنید، با فعال سازی HDR، هایلایت و سایه های عکس نسبت بوسیله حالت عادی، اندکی گشایش علنی می یواش.حالت HDR در طبق حالت PhotoHDRPhoto

محصول جدید جی ال ایکس مادامی که منابع نور قلابی مناسبی اطراف خود داشته باشد، عکس های متناسب قبولی را با سطح نویز نسبتا پایین، جزئیات مناسب و رنگ های مطلوب می گیرد؛ اما در محیط های ناچیز نورتر، عکس ها بسیار سافت، با جزئیات اندک و نویز زیاد ثبت خواهند شد. شاهین ۲ حالت عکاسی شب (Night Mode) را نیز در اصالت کاربر استراحت می دهد، هرچند که ما تباین آن را با حالت عادی متجاوز کم و در اغلب مواقع، قابل چشم پوشی می دانیم.حالت Night درون برابر حالت PhotoNightPhoto

 عقاب ۲ برای ثبت عکس های سلفی به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لنز F/2.0 اتکا دارد که خروجی آن تو کشش روز مناسب و در تاریکی شب نه چندان رضایت بخش با نویز بیش زیاد است. ناگفته نماند که عقاب ۲ امکان فیلم برداری FHD با ارج ۳۰ فریم برثانیه را نیز در جوانمردی کاربر فراغت می دهد؛ اما از فیلم برداری 4K پشتیبانی نمی کند.بازده و عملکرد

توان پردازشی شاهین ۲ را پردازنده ی ۱۲ نانومتری هلیو P60 مدیاتک برعهده دارد. هلیو پی۶۰ از ۸ هسته ی پردازشی در قالب دو کلاستر ۴ هسته ای بهره می برد که هر دو با تناوب بیشینه ی ۲.۰ گیگاهرتزی کار می کنند. کلاستر نخست با هسته های کمینه مصرف کورتکس A53 وظیفه ی ایفا پردازش های استیل را برعهده دارد و کلاستر دوم با هسته های قدرتمندتر A73 تو پردازش های سنگین به کمک دستگاه می آید. 

انجام پردازش های گرافیکی داخل شاهین ۲ برعهده ی ماژول Mali-G72 با فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز قرار دارد. G72 درون عین واحد پردازش گرافیکی پرچم دار آرم برای سال ۲۰۱۷ به شمار می آید؛ اما توجه داشته باشید که وسیله جدید جی ال ایکس از نسخه ی ۳ هسته ای Mali G72 بهره می برد. تو به خشکی امدن موارد یادشده، هلیو پی۶۰ از ماژول پردازشی اختصاصی بخاطر کاربری های مبتنی بر AI، بلوتوث نسخه ی ۴.۲، ماژول رادیو FM (!) و مودم LTE Cat.7/13 با سرعت دانلود و آپلود ۳۰۰ و ۱۵۰ مگابیت برثانیه بهره می برد.

در جدول زیر مشخصات فنی هلیو پی۶۰ داخل بر چند پردازنده ی هم رده ی دیگر آمده است؛ پردازنده هایی که در محصولاتی همچون صوت 3i، گلکسی M30 و ردمی نوت ۸ به کار رفته اند.مشخصات پردازنده ی شاهین ۲ تو مقابل رقباپارامترها / پردازندههلیو P60کرین ۷۱۰اکسینوس ۷۹۰۴اسنپدراگون ۶۶۵CPU۴ هسته ی ۲.۰ گیگاهرتزی A73
۴ هسته ی ۲.۰ گیگاهرتزی A53۴ هسته ی ۲.۲ گیگاهرتزی A73
۴ هسته ی ۱.۷ گیگاهرتزی A53۲ هسته ی ۱.۸ گیگاهرتزی A73
۶ هسته ی ۱.۶ گیگاهرتزی A53۴ هسته ی ۲.۰ گیگاهرتزی Kryo 260 Gold برمبنای A73
۴ هسته ی ۱.۸ گیگاهرتزی Kryo 260 Silver برمبنای A53GPUمالی G72 MP3
۸۰۰ مگاهرتزمالی G51 MP4مالی G71 MP2آدرنو ۶۱۰
فرکانس ؟حافظه ی رم۸ گیگابایت رم با تناوب ۱۸۰۰ مگاهرتز
LPDDR4x۶ گیگابایت
LPDDR4, LPDDR3LPDDR4۸ گیگابایت رم با فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز
LPDDR3/LPDDR4x پردازنده ی سیگنال تصویرISP سه گانهISP مبتنی بر هوش مصنوعیتا سقف ۳۲ مگاپیکسل دوربین تکیاسپکترا ۱۶۵مودم4G LTE
Cat.7/134G LTE
Cat. 12/134G LTE
Cat.12/13اسنپدراگون X12
LTE Cat.12/13
دانلود ۶۰۰ مگابیت برثانیه
آپلود ۱۵۰ مگابیت برثانیهAIAPU چندهسته--اتومبیل دوده سومی هوش مصنوعی کوالکام
۲ برابر سریع نم از گذشتهمدیاتک APU دوگانه
بسامد ۷۵۰ مگاهرتزفرایند ساخت۱۲ نانومتر۱۲ نانومتر۱۲ نانومتر۱۱ نانومتری

شاهین ۲ تنها داخل یک نسخه با رم ۴ گیگابایتی و حافظه ی ذخیره سازی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به خرید می رسد؛ اما بوسیله لطف بهره گیری از جناب کارت microSD می توان ذهن ی آن را تا سقف ۲۵۶ گیگابایت ارتقا داد. سرعت خواندن و نگاشتن حافظه ی عقاب ۲ چنین است:عملکرد ذهن ی پس انداز سازی ابزارهای موبایل میان رده و پایین ردهمدل ها / عملکردنرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت برثانیه)نرخ نگاشتن ترتیبی
(مگابایت برثانیه)نرخ خواندن تصادفی
(مگابایت برثانیه)نرخ نگاشتن تصادفی
(مگابایت برثانیه)شاهین ۲۲۹۶.۹۵۱۹۰.۳۷۸۹.۵۶۲۰.۷گلکسی A70۵۰۳.۳۲۱۹۳.۰۲۱۳۱.۰۷۲۲.۱ردمی نوت ۸ پرو۵۲۵.۲۱۱۹۵.۹۷۱۴۹.۳۵۱۷۲.۴۳ردمی نوت ۸۳۰۲.۴۷۲۳۷.۸۱۵۹.۷۳۱۱۴.۲۳شیائومی می ای ۳۵۰۶.۸۱۱۹۱.۰۴۱۲۶.۴۸۱۰۳.۲۴شیائومی Mi 9T۴۸۷.۸۱۱۸۹.۹۴۱۲۷.۸۶۹۶.۳۱گلکسی A80۴۹۷.۱۱۱۹۱.۹۲۱۱۴.۹۴۲۱.۸۷شیائومی Mi 9 SE۴۸۵.۲۷۱۸۴.۶۴۱۱۸.۳۲۶.۹سامسونگ گلکسی A50۴۹۴.۸۱۹۲.۵۵۱۰۳.۵۲۱۸.۹۶سامسونگ گلکسی M30۲۸۰.۳۵۱۰۱.۴۶۶۴.۸۹۶۱.۲سامسونگ گلکسی M20۳۰۹.۹۷۱۴۳.۶۶۷.۷۷۴۵.۴۷هواوی پی اسمارت ۲۰۱۹۲۹۷.۵۱۵۹.۸۴۴.۱۵۷۸.۲۴هواوی معلول ۳۰ لایت۳۰۴.۵۱۲۱۶.۱۹۶۵.۷۳۴۹.۰۳نوکیا X7۲۹۱.۰۲۰۸.۳۵۸۴.۲۱۱۷.۰۶نوا ۳۸۷۹.۸۳۱۷۶.۵۳۱۵۰.۵۳۱۵۷.۷۶* تمامی بنچمارک های ذکرشده در این لوله کوچک را زومیت ادا کرده است.

اگر با سبک معاینه های زومیت آشنا باشید، احتمالا می دانید که وقت آن است تا به سراغ آزمون های درنگ افزاری برویم و به کمک آن ها، قابلیت پردازشی CPU و GPU شاهین ۲ را داخل به خشکی امدن کارایی آن داخل کاربری های روزمره را بسنجیم. دو آزمون انتوتو و PCMark برای ارزیابی کلی، آزمون گیک بنچ برای سنجش کارایی CPU و در نهایت دو آزمون GFXBench و 3DMark برای بررسی توان گرافیکی گوشی انجام می شوند.جدول بنچمارک ابزارهای موبایل میان رده و پایین ردهمحصول / بنچمارکAnTutu 83DMarkPCMark
Work 2.0GeekBench 5GFXBenchIceStormUnlimitedSling Shot Extreme Overall / Web Browsing Single / MultiAztec Ruins Vulkan - Normal TierManhattan 3.1 Car ChaseT-RexUnlimited(Onscreen / Offscreen (FPSشاهین ۲۱۵۵۶۹۸۱۹۰۸۷۱۱۵۳۸۰۵۶
۸۷۱۹۲۸۵
۱۴۳۲۶.۹
۷.۵۱۱
۱۲۶.۷
۷.۴۳۳
۳۹گلکسی A70۱۹۹۶۸۲۲۴۵۲۰۱۱۱۸۷۳۳۷
۶۷۳۴۵۰۷
۱۶۰۶Failed۱۳
۱۵۶.۹
۸.۱۳۷
۴۱ردمی نوت ۸ پرو۲۸۱۴۶۷۳۴۰۹۰۲۰۳۸۱۰۲۰۲
۹۵۵۷۴۹۸
۱۶۴۰۱۳
۱۳۱۶
۱۹۱۱
۱۱۴۵
۵۲ردمی نوت ۸۱۶۵۶۱۹۲۳۷۸۱۱۱۲۴۶۷۱۹
۶۵۸۳۳۱۳
۱۳۸۹Failed۱۲
۱۳۶.۲
۷.۰۳۳
۳۶شیائومی می ای ۳۱۷۳۲۵۲۲۳۶۶۰۱۱۳۲۶۶۲۶
۶۱۶۲--Failed۲۶
۱۳۱۳
۷.۲۵۲
۳۶ردمی نوت ۷۱۷۲۹۷۴۲۶۲۵۷۱۴۱۰۶۳۴۱
۵۹۰۱--۷
۸۱۳
۱۵۷.۷
۹.۱۴۴
۵۰شیائومی Mi 9T۲۵۱۳۷۷۳۲۷۵۴۲۳۳۸۷۵۰۸
۷۲۰۴--۱۳
۱۶۲۳
۲۷۱۳
۱۶۵۸
۷۷گلکسی A80--۳۷۷۶۲۲۳۹۳۷۰۹۹
----۱۵
۱۸۲۴
۲۵۱۴
۱۷۵۹
۸۴شیائومی Mi 9 SE۲۱۹۹۷۱۳۱۶۵۳۲۲۰۹۶۸۷۵
۶۴۷۰--۱۳
۱۴۲۴
۲۶۱۳
۱۵۵۸
۷۴گلکسی A50۱۷۲۷۶۳۱۶۵۲۰۱۳۴۹۵۸۳۹
۵۲۶۹--۷.۹
۹.۷۱۳
۱۴۸.۳
۹.۱۳۷
۴۱گلکسی M30--۱۳۲۲۸۵۸۴۵۱۴۲
۵۳۳۵--۴.۳
۴.۸۴.۳
۴.۹۷
۷.۹۲۲
۲۵گلکسی M20--۱۳۲۴۸۵۸۱۵۱۲۰
۵۳۴۰--۲.۳
۲.۶۲.۴
۲.۶۳.۸
۴.۳۱۲
۱۴هواوی پی ۳۰ لایت
(Performance)--۲۲۰۶۶۹۷۵۷۰۷۳
۷۶۶۹--۵.۰
۵.۷۱۳
۱۴۶.۹
۷.۷۳۷
۳۵هواوی معلول ۳۰ لایت--۱۷۰۹۷۸۱۷۵۹۷۳
۵۷۲۳--۴.۹
۵.۷۱۳
۱۴۶.۹
۷.۷۳۵
۳۴نوکیا X7--۲۸۸۶۰۱۸۳۵۶۶۳۱
۶۳۶۴--۱۲
۱۳۲۲
۲۳۱۲
۱۳۵۷
۶۶نوا ۳۲۳۱۷۰۷۳۰۹۲۴۲۷۹۷۷۳۷۵
۷۸۲۹--۱۵
۲۱۳۱
۳۲۱۹
۲۱۶۰
۱۲۳* تمامی بنچمارک های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

براساس نتایج حاصل از بنچمارک ها، عملکرد پردازشی و گرافیکی شاهین ۲ داخل سطحی موافق با ردمی نوت ۸ صبر می گیرد و حتی به گواه پی سی مارک، درون مبنا ی تجربه ی کاربری یومیه از آن فراتر می رود. در هر رخ مادامی که کاربری شخص به وب گردی، استریم ویدئو یا موسیقی و استعمال از شبکه های اجتماعی محدود باشد، شاهین ۲ می تواند نیازهای او را برطرف کند؛ اما بی شک نمی استعداد شوق اجرای ورزش های وزین را از آن داشت.باتری

عقاب ۲ برای تأمین کارمایه موردنیاز خویشتن به باتری نسبتا حجیمی با ظرفیت ۳۹۵۰ میلی آمپرساعت اتکا دارد. جی ال ایکس باور دارد که این باتری می تواند «برای روزگار ها وب گردی، گشت وگذار درون شبکه های اجتماعی و ورزش» کافی باشد. حال باید دیدن که علیه میان رده ی جی ال ایکس داخل دنیای واقعی تا چه مدتی می تواند همراه کاربر باشد.

برای تخمین شارژدهی باتری شاهین ۲، ابتدا سو نمایشگر را روی ۲۰۰ اراده قرار دادیم، صدای خروجی و کلیه ی اتصالات بی سیم را قطع کرده و ویدئوی مقیاس زومیت با وضوح HD را تا زمان خالی شدن شارژ باتری دو گوشی بوسیله صورت مداوم روی آن ها پخش کردیم. عقاب 2 داخل آزمون پخش فیلم زومیت ۱۱ شایسته کردن و ۴۵ دقیقه دوام آورد که حدود ۵ شایسته کردن از ردمی نوت ۸ با باتری و صراحت نمایشگر یکسان اندک است.علیه / آزمایشنمایشگرباتریویدئوGFXBenchManhattan 3.1PCMark
Work 2.0ابعاد و رزولوشنمیلی آمپرساعتدقیقه:ساعتطول عمر باتری
(دقیقه)عملکرد طولانی مدت
(فریم)درصد افت عملکرددمای بیشینه
(درجه ی سلسیوس)دقیقه:ساعتشاهین ۲۶.۲۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۹۵۰۱۱:۴۵۵۰۶.۲۶۷۲.۳۰.۲۵۳۹.۰۰۷:۱۶گلکسی ای ۷۰۶.۷ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۵۰۰۱۶:۴۰۴۴۹.۱۶۳۴.۳۲۴.۶۳۵.۷۱۰:۵۷ردمی نوت ۸ پرو۶.۵۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۵۰۰۱۴:۰۳۴۳۱.۰۱۰۲۵۳۶.۹۴۱.۲۵۸:۱۱ردمی نوت ۸۶.۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۰۰۰۱۶:۲۳۳۷۸.۰۶۸۹.۵۲.۵۳۷.۵۱۱:۰۲شیائومی می ای ۳۶.۰۱ اینچ
۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل۴۰۳۰۱۵:۲۵۳۷۸.۶۱۵۵۶۵۳۹۱۲:۴۰شیائومی Mi 9T۶.۳۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۰۰۰۱۸:۱۱۳۶۸.۹۱۲۴۹۱۱۴۰۱۲:۳۷گلکسی A80۶.۷ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۷۰۰۱۶:۳۴۳۱۷.۵۱۲۸۹----۸:۲۵شیائومی Mi 9 SE۵.۹۷ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۰۷۰۱۴:۰۵۳۰۳.۷۱۰۳۰۳۰۴۲۸:۳۶گلکسی A50۶.۴ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۰۰۰۱۶:۲۰۵۳۳.۲۴۶۸.۹----۱۱:۲۳گلکسی M30۶.۴ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۵۰۰۰۲۰۲۳۴۸۵۷.۶----۱۳:۵۳گلکسی M20۶.۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۵۰۰۰۱۴:۲۰۲۳۸۸۴۳.۲----۱۱:۰۰پی اسمارت ۲۰۱۹۶.۲۱ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۴۰۰۱۰:۰۶۳۴۱.۲۵۵۴.۸۱۸.۴۴۱۷:۵۲هواوی پی ۳۰ لایت۶.۱۵ اینچ
۲۳۱۲ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۳۴۰۱۱.۰۶۳۱۰۵۵۸.۹۴۴۴۱۷:۳۷نوکیا X7۶.۱۸ اینچ
۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۵۰۰۱۱:۰۶۳۶۵.۶۱۳۵۰۰.۱۳۸.۷۸:۳۱نوا ۳۶.۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۷۵۰۱۱:۴۰FailedFailed----۹:۲۱* تمامی بنچمارک های ذکرشده در این پناد را زومیت ارتکاب کرده است.

داخل آزمون PCMark که با شبیه سازی کاربری یومیه داخل منبع معیاری از مدت زمان روشن ماندن نمایشگر (SoT) در روشنایی ۲۰۰ نیت محسوب می شود، شاهین ۲ زمان ۷ ساعت و ۱۶ دقیقه را ثبت کرد؛ بنابراین گوشی می تواند تا ۱/۵ روز کاربری با مصرف های عادی و نیم سنگین را همراهی کند. آزمون ۳۰ کود ای و گرافیکی GFXBench علاوه بر عبرت مدل شارژدهی گوشی دم اجرای محتوای گرافیکی مانند ورزش ها، پایداری عملکرد را تو طولانی مدت مورد تقویم فراغت می دهد. در این آزمون شاهین ۲ به شمارش زمانی با ثبت ۵۰۶ دقیقه عملکرد بسیار نیکوکاری داشت و در زمینه ی تعداد فریم های پردازشی تنها با ۰.۲۵ درصد افت، ایستادگی فوق العاده ای را به نمایش گذاشت و تو نهایت به امتیازی متشابه ردمی نوت ۸ دست یافت.

جی ال ایکس محصول شاخص خود را به همراه شارژر سریع ۱۸ واتی عرضه می کند، ضمن اینکه امکان شارژ بی سیم وسیله نیز وجود دارد؛ قابلیتی که اضافه شدن آن به محصولی از رده ی اقتصادی، حرکتی ستودنی است. تو بررسی های ما، باتری ۳۹۵۰ میلی آمپرساعتی شاهین ۲ با شارژر ۱۸ واتی گوشی، قید ۳۰ دقیقه به استاندارد ۳۴ درصد شارژ می شد.جمع بندی

«پرواز، یک پله فراتر از رؤیای تو»؛ بی وسواس کمال مطلوب تبلیغاتی جی ال ایکس برای دستگاه جدیدش متجاوز مبالغه آمیز و به دور از واقعیت است، عقاب ۲ نه بوسیله رؤیاهایمان از یک گوشی ایده آل نزدیک می شود و نه انتظارات را به صورت کامل برآورده می کند؛ ولی میان رده ی جدید جی ال ایکس ناامیدمان نیز نمی نرم. عقاب ۲ با حیات ساختار پلاستیکی اش، کیفیت ساخت معقولی دارد، در شعاع روز، عکس های مناسبی می گیرد، رابط کاربری میسر ای را عرضه می دهد و در کاربری های روزمره آزاردهنده عمل نمی یواش.

ناخرسندی های ما از شاهین ۲، بسیار از هرچیز از نحوه ی بازاریابی و نمایش این گوشی هوشمند از سوی شرکت سازنده نشأت می گیرد. جی ال ایکس عقاب ۲ را محصولی درفش دار و رؤیایی توصیف می کند که با فناوری روز گیتی برابری می کند؛ اما بوسیله انعام می دانیم که شاهین ۲ به هیچ وجه داخل مدح «پرچم دار» نمی گنجد و تو بهترین حالت می نبوغ آن را میان رده ی اقتصادی نامید. از سویی دیگر، بخاطر شرکتی که تقلا در رقابت با بهینه های میدان دارد، ارائه ی معلومات متناقض و اشتباه از محصول شاخصش، امری نابخشودنی است.

شما شاهین ۲ را چگونه تقویم می کنید؟ آیا ثمر شاخص جی ال ایکس، انتظارات شما را برآورده می کند؟ دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران عزیز زومیت بوسیله اشتراک بگذارید.نکات مثبتعملکرد رسیده گوشی درون کاربری های روزمرهرابط کاربری عاری از پیچیدگیعملکرد مناسب دوربین در روشنایی روزپشتیبانی از شارژ بی سیم و شارژ سریع ۱۸ واتینکات منفیبدنه ی کاملا پلاستیکیدقت طعم جزیی پایین نمایشگرعکاسی پرتره ی بسیار ناکارآمد

بیشتر بخوانید:جعبه گشایی شاهین 2 جی ال ایکسجهرمی: اطلاق کلمه قاچاق به گوشی همراه مسافر بی عیب نیست؛ قاچاق گوشی صفر شدایرانسل در حال شریک با یک واردکننده برند اجنبی استبررسی تلفن هوشمند اسپایدر ۱ (Spider 1) جی ال ایکس
  • ۹۸/۰۸/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی