ریحان گراف

معدن کاوی بیت کوین امروزه سهم عمده ای از استعمال الکتریسیته را در ایسلند بوسیله خویشتن اختصاص می دهد. لیزا بارنارد، در پروژه ی عکاسی خود با موضوع بیت کوین، از تأسیسات معدن کاوی در این قلمرو دیدار کرد. یکی از این تأسیسات با مدیریت شرکتی به اشتهار Genesis Mining، قدرت هش دستگاه های خود را به معدن کاوهای رمزارز اجاره می دهد. درون این یادداشت زومیت، شرحی از ملاقات بارنارد از تجهیزات معدن کاوی و عادت ی کار و مدیریت آن را ارائه می کنیم.مقاله های مرتبط:استخراج بیت کوین، عامل هجوم معدن کاوان بوسیله سمت کارت های گرافیکمعدن کاوان بیت کوین سالانه ۲۴ تراوات انرژی الکتریکی استفاده می کنند

درون فاصله ی سه کیلومتری از فرودگاه ریکیاویک، پایتخت ایسلند، ساختمان فلزی ساده ای صبر دارد که عاری تابلو خواه عنوانی خاص، از دور مثل به مرغ داری بوسیله نظر می رسد. از داخل این ساختمان نیز مانند مرغ داری صدای یدکی شنیده می شود؛ اما صوت بوسیله خاطر تحصیل مرغ تراشیدن. درواقع، ده هاهزار پردازنده ی گرافیکی محاسبات تیره و ضعیف کننده ی موردنیاز برای تأیید تراکنش های رمزارز را انجام می دهند و آن ها را بوسیله دفترکل عمومی اضافه می کنند؛ همان ساختاری که بوسیله عنوان ستایش مقدماتی و بنیادین بلاک گره می شناسیم.

در تأسیسات عجیب وغریب معدن کاوی بیت کوین، صدهاهزار فن هوا را بوسیله گردش درمی آورند و از گرم شدن برگ جلوگیری می کنند. به علاوه، ۶ توربین سقفی بزرگ بی قراری داخل ساختمان فعال هستند که با نیرویی وزن ۳۶۰ سامان لباس شویی می چرخند.



تأسیسات معدن کاوی مطالعه شده انیگما (Enigma) شهرت دارد و Genesis Mining در سال ۲۰۱۴، آن را تأسیس کرده است. این مرکز را می توان پرسروصداترین محلی دانست که لیزا بارنارد سابقه ی عکاسی از آن دارد. بارنارد دو سال پیش از تأسیسات انیگما دید کرد و در یادآوری آنجا می گوید تنها صدا و تلالو LED و سیم کشی های طویل و متعدد را بوسیله یاد می آورد. او درباره ی بازدید از انیگما می گوید:احساس می کردم درون کامپیوتر لول می کنم.



مرکز معدن کاوی عظیم کیلومترها دورتر از چشمه های آب گرم و آبشارها و تالارهایی صبر دارد که سالانه نزدیک به ۲/۳ میلیون گردشگر را به ایسلند جذب می کنند. البته این مرکز همچنین شبیه جاذبه های گردشگری، بوسیله نوعی محصول همان عناصر زمین شناسی اسمی ایسلند محسوب می شود. کشور ایسلند درون منطقه ی شمالی اروپا و پشته ی میانی اقیانوس اطلس قرار دارد؛ یعنی جایی که زمین پیدایش های اوراسیا و آمریکای شمالی بوسیله هم می رسند. کشوری با زمین آتش فشانی و رودخانه های یخی و دریاچه هایی به رنگ زمرد که ترکیبی از جاذبه های زمین شناسی را به هر بازدیدکننده ای ارائه می یواش.معدن کاوان بیت کوین در ایسلند بیش از تمام ساختمانی های ملک انرژی برق استعمال می کنند

گرمای موجود تو عرشه زمین و در آب های ایسلند با استفاده از سدهای هیدروالکتریکی بهره برداری می شوند. جایگاه های تأمین برق زمین گرمایی بخش مهمی از شبکه ی نیروی ایسلند را تشکیل می دهند . درنهایت، صاعقه ارزان برای استفاده درون مراکز معدن کاوی در این کشور وجود دارد. فرایند معدن کاوی یا تأیید تراکنش های رمزارز، پیچیده و نیازمند نیروی صاعقه بسیار بیش است. معدن کاوان نیز به دلیل فعالیت خود، مسکوک های جدید اخذ می کنند که باتوجه به نرخ نوسان درخورتوجه، سوددهی مناسبی بوسیله همراه خواهند داشت. بوسیله علاوه، دمای هوا در آن منطقه بوسیله ندرت از ۱۳ منصب ی سانتی گراد افزایش می یابد و وضعیت دمایی مطلوبی هم برای معدن کاوان خلق می کند.



کتاب تولد بیت کوین را می استعداد ۳ ژانویه ی ۲۰۰۹ نامید و قدری سپس از پیدایش بیت کوین، همدستی های کوشا در مملکت ی رمزارز به مرور بوسیله ایسلند رفتند. در سال ۲۰۱‍۶، مراکز داده ی بزرگ این ناحیه حدود ۱ درصد از GDP خواه تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دادند و فعالیت های معدن کاوی بیت کوین حدود ۹۰ درصد از درآمد را تأمین می کردند. درحال حاضر، تأسیسات معدن کاوی نیروی صاعقه بیشتری از همه ی خانه های موجود تو ایسلند مصرف می کنند و قبض برق در انیگما ماهانه به بیش از یک میلیون دلار می رسد.

با وجود استفاده ی مراکز معدن کاوی از انرژی های تجدیدپذیر، بازهم محیط زیست را تهدید می کنند. درواقع، ابد این سؤال وجود دارد که چگونه بدون ضربه زدن بوسیله محیط زیست، منابع موردنیاز فعالیت صنعتی را فراهم کنیم. متخصصان اعتقاد دارند برای تأمین نیاز رو بوسیله رشد مراکز به انرژی، باید سدها و نیروگاه های بیشتری تأسیس شوند که بوسیله مرور، خطر ضربه به هوا زیست بکر و احساساتی ایسلند را افزایش می دهند.



رقیق افزارهای دمونتاژشده از دستگاه های معدن کاوی

مشاجره میان حاجت بوسیله انرژی و درآمدزایی از معدن کاوی، بارنارد را بخاطر انجام پروژه ی حاضر اغوا کرد. او وقتی مشغول حکم روی تاریخچه جدیدش با موضوع طلا بود، به طلای دیجیتال فرع مند شد که هیچ یک از بانک های مرکزی آن را کنترل نمی کردند. سپس، بارنارد چندین بار از مراکز مرتبط با بیت کوین دیدن کرد؛ از ژاپن که بوسیله نشانی اولین کشور گیتی رمزارزها را بوسیله رسمیت خودی تا ایسلند که مراکز معدن کاوی صنعت دارد. از دیدگاه بارنارد، از یک شعاع پذیرش رمزارزها بوسیله عنوان اموال ارزی جذاب به رویت می رسد، از سوی دیگر، آن ها می توانند بخاطر زمین مخرب و آسیب زا باشند.

بارنارد پس از عکاسی از انیگما، بوسیله نیروگاه برق سوارتسنسی و سایت های دیگر تأمین برق ایسلند رفت. او حساسیت خود را از مشاهده ی تاثیر های گرمایی زمین و تبدیل آن ها بوسیله برق، ترکیبی از تپش و شگفت زدگی بیان می کند. داخل مراکز تأمین برق، آب با بوی گوگرد و صدایی ناچیز حرکت می کرد و به انرژی تحول می شد؛ با صدایی بسیار کمتر از مراکز معدن کاوی که از انرژی آن استعمال و به نوعی پیوندی ناگسستنی ابداع می کردند.بیشتر بخوانید:مدیرعامل بایننس افزایش نرخ بیت کوین تا ۱۶ هزار دلار را پیش دماغ کردبیت کوین، رویه نجات آرژانتین درون عهد بحران اقتصادیبلاک چین در دنیای امروز هنوز کاربرد زیادی نداردچین قانون رمزنگاری را از ابتدای سال ۲۰۲۰ انجام می کندقیمت بیت کوین با افزایشی ۴۲ درصدی مرز ۱۰ هزار دلار را رد کرد
  • ۹۸/۰۸/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی