قبیله جدید تویوتا ونزا پس از پنج سال غیبت، با پلتفرم متفاوتی رونمایی شده است. اکنون این خودرو کراس اور با داشتن ۴/۷۵ متر طول و دو ردیف صندلی، در قسمت قسمت کردن ی مدل های معادل متوسط ازجمله فورد Edge و هوندا پاسپورت و شورولت بلیزر صبر می گیرد. گفتنی است قبیله پیشین این خودرو از پلتفرم تویوتا کمری نصیب می برد. مقاله های مرتبط:تویوتا هریر ۲۰۲۱ بخاطر بازار ژاپن رونمایی شدکم کاربرد ترین خودرو های کراس اور بنزینی بازار جهانی در سال ۲۰۲۰
ونزا جدید همان خودرو تویوتا هریِر است که درون بازار ژاپن عرضه می شود. این خودرو از سال ۱۹۹۷ تو ژاپن تولید و داخل اکثر میدان های جهانی با عنوان لکسوس RX فروخته می شد و نهایتا تو سال ۲۰۰۹، پلتفرم آن از کراس اور لکسوس متمایز شد. طایفه کنونی تویوتا هریر پلتفرم مشترکی با کراس اور های هایلندر و Rav4 از محصولات تویوتا دارد که تجربه ی رانندگی انعام به ارمغان آورده است. طراحی مدل جدید تهاجمی خیس و از خطوط تیزتری برخوردار است.
تویوتا ونزا جدید فقط با قدرت محرکه ی هیبریدی و سامانه ی کامل چرخ سریع الحرکه عرضه می شود. این خودرو از پیشرانه ی چهارسیلندر ۲/۵ لیتری و سه گانه اتومبیل الکتریکی استعمال می کند و درمجموع، ۲۱۹ اسب بخار قدرت دارد. تویوتا زمان صفر تا قرن کیلومتر پیاده شدن ساعت ونزا را اطلاع دادن نکرده است؛ اما Rav4 هیبریدی با مشخصات متخصص مشابه، در ۷/۸ نفس می تواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر کنار ساعت برسد. مصرف بنزین این کراس اور ۵/۹ لیتر در قرن کیلومتر رانندگی ترکیبی برآورد شده است.
تویوتا اراده ندارد نسخه ی پلاگین هیبریدی ونزا را عرضه کند و از مدل بنزینی نیز خبری زدودن. درحالی که نسخه ی ژاپنی این خودرو با قدرت محرکه ی هیبریدی یا جاهل هیبریدی و قابلیت انتخاب میان دیفرانسیل محرک جلو یا تمام چرخ متحرک نمایش می شود، معیار طولانی بنزینی با پیشرانه ی دولیتری چهارسیلندر و قدرت های ۱۶۹ اسب بخار و ۱۵۳ اسب بخار عرضه می شود.
در خودرو کامل چرخ متحرک ونزا از میل گاردان برای انتقال نیرو بوسیله دیفرانسیل عقب استعمال نشده و به جای آن، تویوتا یکی از اتومبیل های برقی را در سرنوشت متعاقب قرار داده تا طی نیاز، به چرخ های ظهر نیرو بفرستد. ناگفته نماند گشتاور به طور جابجا شده از حالت تماما دیفرانسیل جلو تا ۲۰ درضد جلو و ۸۰ درصد عقب توزیع می شود. موافق گفته تویوتا، لغزش چرخ های جلو طی پیشدستی کردن گیری های تند کاهش یافته است و سامانه ی کمکی گذر از پیچ تویوتا از سامانه ی کنترل ایستادگی برای کاهش کمتر فرمانی در پیچیدن های کندرو دستیار می گیرد و باعث چابکی بیشتر این کراس اور شده است.مقاله های مرتبط:تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱ شناساندن شدکدام خودرو ها در راسته جهانی، متجاوز از ۱۵ سال استعمال می شوند؟
سپرده ی باتری این خودرو هیبریدی مادون صندلی های عقب جاسازی شده است؛ به طوری که فضای تویی را کاهش ندهد. موافق ادعای تویوتا، بیش از هزار لیتر فضای بار متعاقب صندلی های ظهر وجود دارد و ازاین دیدن میان رقبا در جایگاه متوسط و پشت قاعده هوندا پاسپورت راحتی می گیرد. البته فضای پای سرنشینان متعاقب در ونزا اندکی ناامید کننده و از هر خودرویی تو این کلاس اندک است.
داخل کابین از نقشه کشی شکیل برخوردار است. تریم قهوه ای آبی درکنار خطوط برجسته احضار توجه می کند و کنسول مرکزی آن تو هیچگاه یک از خودروهای تویوتا دیده نمی شود. در مدل استاندارد، سامانه ی اطلاعات و مشغولیت خودرو به صفحه ارائه هشت اینچی و درون مدل سفارشی، بوسیله صفحه نمایش ۱۲/۳ اینچ مجهز است که بسیاری از کنترل ها ازجمله تنظیمات صدا بوسیله صورت لمسی عمل می شود. نظیر تویوتا هایلندر جدید، سامانه ی اطلاعات ونزا نیز از برنامه های کارپلی اپل و اتو اندروید و آلکسا آمازون بوسیله صورت میزان پیشتیبانی می کند.
این محصول از سقف پانوراما شیشه ای بهره مند است. تیغ ی این پنل قابلیت مشعشع یا کدر شدن دارد و نورگیری در خودرو را تحت تأثیر قرار می دهد. صفحه ی کیلومتر احصائیه نیمه دیجیتالی است و در دو مقیاس با ورقه ارائه های ۴/۲ یا ۷ اینچ دردسترس است. همچنین، صفحه ارائه هدآپ ۱۰ اینچی سفارشی و نمایشگر دیجیتالی دوربین قفا با قابلیت تا شدن برای جلوگیری از نور خیره کننده، برای این خودرو نصب شدنی است.
سامانه ی مسیریاب تویوتا علاوه پیاده شدن دست خط یابی، قابلیت تجزیه وتحلیل وضعیت جوّی و حالات رانندگی را دارد و براساس آن، شارژ باتری را برنامه ریزی و مسیر های تکراری و زمان و مکان های ترافیک اشفته را خبر می یواش و براساس آن، نیکوترین ترین مسیر را پیشنهاد می دهد تا مصرف انرژی به حداقل برسد. داخل مسیر های سرازیری، این خودرو از ترمز پیشرانه به اراده تولید کارمایه برای شارژ باتری کاربرد می نرم.مقاله ی مرتبط:راهنمای جامع سیستم های ایمنی و کمکی مدرن خودرو
سامانه ی دیگر این خودرو سامانه ی پس انداز ی کارمایه است که از لکسوس به عاریت گرفته شده و سیستم تهویه هوا را فقط به افراد حاضر در خودرو هدایت می کن.؛ این موضوع برای گرم کن ها و سرد کننده های صندلی های جلو نیز صادق است. کامل آپشن های ایمنی تویوتا تو این کراس اور بوسیله رخساره میزان عرضه می شود. تویوتا ونزا از کروزکنترل تطبیقی، سامانه ی کمکی حرکت بین خطوط، فناوری تشخیص نقاط کور و سامانه ی هشدار ترافیک عقب روزی می برد.
تاکنون جزئیاتی از قیمت ونزا جدید منتشر نشده است؛ ولی احتمالا این خودرو با کراس اور ها ی اندوه کلاس خود ازجمله فورد Edge و هوندا پاسپورت حزن نرخ است؛ یعنی از کمتر از ۳۰ هزاره دلار شروع می شود و تو حالت فول آپشن به ۴۰ هزار دلار می رسد. برابر گفته تویوتا، ونزا ۲۰۲۱ از اوت امسال ارائه خواهد شد.
لینک دانلودبیشتر بخوانید:مینی ون هیبریدی تویوتا سیه نا مدل ۲۰۲۱ رونمایی شدکیا موهاوی Gravity معرفی شدتویوتا به ظهر توسعه تحقیقات درزمینه فناوری بلاک چروک داخل صنعتی خودروسازیتویوتا یاریس کراس رونمایی شداولین تصاویر مفهومی از کراس اور برقی اسمارت منتشر شد
ونزا جدید همان خودرو تویوتا هریِر است که درون بازار ژاپن عرضه می شود. این خودرو از سال ۱۹۹۷ تو ژاپن تولید و داخل اکثر میدان های جهانی با عنوان لکسوس RX فروخته می شد و نهایتا تو سال ۲۰۰۹، پلتفرم آن از کراس اور لکسوس متمایز شد. طایفه کنونی تویوتا هریر پلتفرم مشترکی با کراس اور های هایلندر و Rav4 از محصولات تویوتا دارد که تجربه ی رانندگی انعام به ارمغان آورده است. طراحی مدل جدید تهاجمی خیس و از خطوط تیزتری برخوردار است.
تویوتا ونزا جدید فقط با قدرت محرکه ی هیبریدی و سامانه ی کامل چرخ سریع الحرکه عرضه می شود. این خودرو از پیشرانه ی چهارسیلندر ۲/۵ لیتری و سه گانه اتومبیل الکتریکی استعمال می کند و درمجموع، ۲۱۹ اسب بخار قدرت دارد. تویوتا زمان صفر تا قرن کیلومتر پیاده شدن ساعت ونزا را اطلاع دادن نکرده است؛ اما Rav4 هیبریدی با مشخصات متخصص مشابه، در ۷/۸ نفس می تواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر کنار ساعت برسد. مصرف بنزین این کراس اور ۵/۹ لیتر در قرن کیلومتر رانندگی ترکیبی برآورد شده است.
تویوتا اراده ندارد نسخه ی پلاگین هیبریدی ونزا را عرضه کند و از مدل بنزینی نیز خبری زدودن. درحالی که نسخه ی ژاپنی این خودرو با قدرت محرکه ی هیبریدی یا جاهل هیبریدی و قابلیت انتخاب میان دیفرانسیل محرک جلو یا تمام چرخ متحرک نمایش می شود، معیار طولانی بنزینی با پیشرانه ی دولیتری چهارسیلندر و قدرت های ۱۶۹ اسب بخار و ۱۵۳ اسب بخار عرضه می شود.
در خودرو کامل چرخ متحرک ونزا از میل گاردان برای انتقال نیرو بوسیله دیفرانسیل عقب استعمال نشده و به جای آن، تویوتا یکی از اتومبیل های برقی را در سرنوشت متعاقب قرار داده تا طی نیاز، به چرخ های ظهر نیرو بفرستد. ناگفته نماند گشتاور به طور جابجا شده از حالت تماما دیفرانسیل جلو تا ۲۰ درضد جلو و ۸۰ درصد عقب توزیع می شود. موافق گفته تویوتا، لغزش چرخ های جلو طی پیشدستی کردن گیری های تند کاهش یافته است و سامانه ی کمکی گذر از پیچ تویوتا از سامانه ی کنترل ایستادگی برای کاهش کمتر فرمانی در پیچیدن های کندرو دستیار می گیرد و باعث چابکی بیشتر این کراس اور شده است.مقاله های مرتبط:تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱ شناساندن شدکدام خودرو ها در راسته جهانی، متجاوز از ۱۵ سال استعمال می شوند؟
سپرده ی باتری این خودرو هیبریدی مادون صندلی های عقب جاسازی شده است؛ به طوری که فضای تویی را کاهش ندهد. موافق ادعای تویوتا، بیش از هزار لیتر فضای بار متعاقب صندلی های ظهر وجود دارد و ازاین دیدن میان رقبا در جایگاه متوسط و پشت قاعده هوندا پاسپورت راحتی می گیرد. البته فضای پای سرنشینان متعاقب در ونزا اندکی ناامید کننده و از هر خودرویی تو این کلاس اندک است.
داخل کابین از نقشه کشی شکیل برخوردار است. تریم قهوه ای آبی درکنار خطوط برجسته احضار توجه می کند و کنسول مرکزی آن تو هیچگاه یک از خودروهای تویوتا دیده نمی شود. در مدل استاندارد، سامانه ی اطلاعات و مشغولیت خودرو به صفحه ارائه هشت اینچی و درون مدل سفارشی، بوسیله صفحه نمایش ۱۲/۳ اینچ مجهز است که بسیاری از کنترل ها ازجمله تنظیمات صدا بوسیله صورت لمسی عمل می شود. نظیر تویوتا هایلندر جدید، سامانه ی اطلاعات ونزا نیز از برنامه های کارپلی اپل و اتو اندروید و آلکسا آمازون بوسیله صورت میزان پیشتیبانی می کند.
این محصول از سقف پانوراما شیشه ای بهره مند است. تیغ ی این پنل قابلیت مشعشع یا کدر شدن دارد و نورگیری در خودرو را تحت تأثیر قرار می دهد. صفحه ی کیلومتر احصائیه نیمه دیجیتالی است و در دو مقیاس با ورقه ارائه های ۴/۲ یا ۷ اینچ دردسترس است. همچنین، صفحه ارائه هدآپ ۱۰ اینچی سفارشی و نمایشگر دیجیتالی دوربین قفا با قابلیت تا شدن برای جلوگیری از نور خیره کننده، برای این خودرو نصب شدنی است.
سامانه ی مسیریاب تویوتا علاوه پیاده شدن دست خط یابی، قابلیت تجزیه وتحلیل وضعیت جوّی و حالات رانندگی را دارد و براساس آن، شارژ باتری را برنامه ریزی و مسیر های تکراری و زمان و مکان های ترافیک اشفته را خبر می یواش و براساس آن، نیکوترین ترین مسیر را پیشنهاد می دهد تا مصرف انرژی به حداقل برسد. داخل مسیر های سرازیری، این خودرو از ترمز پیشرانه به اراده تولید کارمایه برای شارژ باتری کاربرد می نرم.مقاله ی مرتبط:راهنمای جامع سیستم های ایمنی و کمکی مدرن خودرو
سامانه ی دیگر این خودرو سامانه ی پس انداز ی کارمایه است که از لکسوس به عاریت گرفته شده و سیستم تهویه هوا را فقط به افراد حاضر در خودرو هدایت می کن.؛ این موضوع برای گرم کن ها و سرد کننده های صندلی های جلو نیز صادق است. کامل آپشن های ایمنی تویوتا تو این کراس اور بوسیله رخساره میزان عرضه می شود. تویوتا ونزا از کروزکنترل تطبیقی، سامانه ی کمکی حرکت بین خطوط، فناوری تشخیص نقاط کور و سامانه ی هشدار ترافیک عقب روزی می برد.
تاکنون جزئیاتی از قیمت ونزا جدید منتشر نشده است؛ ولی احتمالا این خودرو با کراس اور ها ی اندوه کلاس خود ازجمله فورد Edge و هوندا پاسپورت حزن نرخ است؛ یعنی از کمتر از ۳۰ هزاره دلار شروع می شود و تو حالت فول آپشن به ۴۰ هزار دلار می رسد. برابر گفته تویوتا، ونزا ۲۰۲۱ از اوت امسال ارائه خواهد شد.
لینک دانلودبیشتر بخوانید:مینی ون هیبریدی تویوتا سیه نا مدل ۲۰۲۱ رونمایی شدکیا موهاوی Gravity معرفی شدتویوتا به ظهر توسعه تحقیقات درزمینه فناوری بلاک چروک داخل صنعتی خودروسازیتویوتا یاریس کراس رونمایی شداولین تصاویر مفهومی از کراس اور برقی اسمارت منتشر شد